דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השיטה הישראלית אינה מיועדת להביא אנשים לאושר אלא להישרדות בלבד 

מאת    [ 09/02/2010 ]

מילים במאמר: 707   [ נצפה 2121 פעמים ]

השיטה הישראלית אינה מיועדת להביא אנשים לאושר אלא להישרדות בלבד / מאת יואב ברנזון

 

 

 

ישראליות היא הישרדות

  

הישראלים חיים בהישרדות תמידית, מאז הקמתה של המדינה. הם אינם רגילים למציאות אחרת, ולכן הם למדו והתאימו את עצמם לחיות במצב תמידי של הישרדות קיומית.

 

"השיטה הישראלית" אינה מיועדת או מתוכננת להביא אושר לאנשים. לכן, אנשים ששואפים לאושר אישי נתקלים בהתנגדות מאוד קשה מצד הסביבה, באטימות, בהכשלה שיטתית, בקנאה יוקדת ובצרות עין.

 

 

אווירה כללית של נרדפות, פחד ואיום קיומי תמידי

 

 

בישראל מקובל שכל עוד כולם סובלים יחד בשקט - הכל בסדר. אבל ברגע שקמים אנשים שונים שרוצים אחרת ושואפים לחיות באושר של ממש - השקט מופר והלחץ מופעל.

 

למשל, קנאה, חוסר פרגון וצרות עין מאוד אופייניים לחברה הישראלית. מדוע? כי כאשר מרבית האוכלוסיה אינה מוצאת אושר אלא רק קיום והישרדות - כל הצלחה של מישהו, ולו הקטנה ביותר, מהווה גורם שמאיים להפר את "הסדר" הישראלי. לישראלים קשה מאוד לפרגן לאחרים על ההצלחות שלהם כי רע להם בבסיס. השיטה הישראלית שאינה מיועדת ליצור רווחה, הנאה ואושר אמיתי מייצרת בעיקר את צרות העין והקנאה כמנגנון הגנה של כל הסובלים. זו הסיבה שכאשר מישהו מוצא סוג של אושר פרטי אמיתי - מייד קמים עליו אנשים, קרובים או רחוקים, ומנסים להכשיל אותו, להטעות אותו, לשכנע אותו שהוא טועה ובעצם לקחת לו את הסיפוק שלו, כי הסיפוק האמיתי שלו מאיים על תחושת חוסר הסיפוק שלהם.

  

  

 

פשרות במסגרת האפשר

 

שיטת החיים הישראלית אינה מבוססת על מציאת האושר האישי האמיתי, פתיחת אפשרויות יצירתיות לחיים, בחירה חופשית ורווחה נפשית - אלא על פשרות קשות אשר מתחייבות מתוך המציאות המוגבלת.

 

השיטה הישראלית כופה על אנשים פשרות בכל תחומי החיים: בקריירה, בזוגיות, במשפחה ובחברה. כדי להצליח ולצאת מהשבלונה הישראלית וליצור משהו אחר, מוצלח, חדש, משהו שבאמת מתאים באופן אישי - יש צורך במאמצים אישיים גדולים ביותר ובעמידה בלחצים והתנגדויות מאוד קשות מצד הסביבה.   

 

 

 

אין אפשרויות באמת

 

ישראל אינה מציעה אפשרויות בחירה אמיתיות לפרט. להיפך, היא דורשת מכל אחד לציית לשיטה הישראלית - או להיות מגורש מהחברה ולקבל עונשים כבדים. בחירה אישית אמיתית היא סוג של פריבילגיה נדירה בישראל, וכל מי שבאמת מנסה לעצב את חייו באופן שיעניק לו משמעות ואושר בשונה מהשיטה הישראלית מגלה שהמחיר לכך הוא עצום ושאי אפשר לחמוק ממנו. 

 

אנשים מופתעים בכל פעם מחדש שהם מאוד מתקשים להגיע לאושר אמיתי בישראל, וזאת משום שהשיטה הישראלית אינה בנויה כלל לאפשר או להתיר בתחומה אושר אלא הישרדות. היא מלמדת אנשים לשרוד, לפחד, לסבול ולהתפשר בחיים כי "אין ברירה", כי זו השיטה הישראלית.

   

 

וטיפ לסיום: אושר ישראלי זו סתירה פנימית בין שני מושגים שונים בתכלית. האושר מאיים על הישראליות ולכן הישראליות אינה מוכנה לסבול את האושר בתחומה. 

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב