דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זכויות רפואיות של נפגעי תאונות דרכים 

מאת    [ 09/02/2010 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2783 פעמים ]

מימוש זכויות רפואיות- מסכת ייסורים שנייה

מימוש זכויות רפואיות של נפגעי תאונות דרכים או תאונות עבודה עלול להיות מסכת קשה ומייסרת בפני עצמה. פעמים רבות הנפגעים נאלצים לעבור הליכים ביורוקרטים ארוכים ומייגעים על מנת לקבל את כספי הביטוח המגיעים להם וכל זאת בזמן שהם במצב בעייתי בין כה וכה. מוסד הביטוח הלאומי הינו מוסד האמור להגיש טיפול לאנשים הזקוקים לטיפול שיקומי, סיעודי וכו', אך בפועל ההליכים בו מקשים על מימוש זכויות רפואיות.

מי זכאי לפיצוי כספי?

על פי החוק במדינת ישראל, כל אזרח זכאי לפיצוי אם נפגע בתאונת דרכים וזאת ללא קשר למדת אחריותו בתאונה. תאונת דרכים מוגדרת על פי החוק כ"מאורע שבו נגרם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה". אם הייתם מעורבים בתאונה שכזו מומלץ כי תמשיכו לקרוא, כדי להקל עד כמה שאפשר את התהליך הביורוקרטי ולהבטיח את הצלחתכם בתביעת הנזיקין שתגישו.

מה כדאי לעשות בכדי להקל על מימוש זכויות רפואיות?

ראשית, מיד אחרי התאונה יש לדווח על כך למשטרה. אם התאונה אינה מדווחת למשטרה מסיבה כלשהי, יש לרשום את פרטי המכוניות, המיקום, התאריך והשעה, כולל פרטי הביטוח של שני הנהגים. מיד לאחר התאונה, אם לשמחת כולנו המצב אינו חמור, גשו לבית החולים לבדוק את מצבכם והוציאו משם דו"ח. כל המסמכים הללו יחזקו את התיק שלכם כשתרצו לבצע מימוש זכויות רפואיות בגין הנזק שנגרם לכם.

בעל מקצוע יפעל למימוש זכויות רפואיות בשבילכם

בהקדם האפשרי, מומלץ שתשכרו את שירותיו של עורך דין המתמחה בנזיקין. מדובר בעורך דין המתמחה בנזקי גוף, מקרים של תאונת דרכים, תאונת עבודה, דיני עבודה וכדומה. במהלך כל הטיפולים הרפואיים, מומלץ שתשמרו את כל הקבלות ותתעדו את כל ההוצאות שלכם על הטיפול הרפואי, כולל חניה בחניון בית החולים וכל דבר אחר הנראה לכם קשור.

באמצעות כל אלה יוכל עורך הדין שלכם להעריך על פי החוק את שווי הנזק שנגרם לכם מבחינה כלכלית וחשוב מכך, יהיו לו ראיות מוצקות בפני השופט. פעמים רבות נפגעי תאונות לא מצליחים להגיע לכדי מימוש זכויות רפואיות מלא וזאת משום שהם אינם מבינים את חשיבות המסמכים הללו בסמוך לאירוע, או לא מטפלים בנושא כראוי בשל הלחץ בו הם ובני משפחתם שרויים באותו זמן.

 גם חברות הביטוח לא מזדרזות לסייע עם מימוש זכויות רפואיות

פעמים רבות מצטרפות לחגיגת הביורוקרטיה והחשדנות גם חברות הביטוח. גם כשהנפגע מבקש לקבל את הפיצויים המגיעים לו מהביטוח, הוא נתקל בניסיונות להפחית מהסכום או לעכב את העברתו. בדיוק בשל המצבים הללו, מומלץ לשכור בעל מקצוע בתחום: עורך דין שידע לנהל עבורכם את המאבק בצורה היעילה והמהירה ביותר.

תאונות דרכים הפכו בשנים האחרונות למגיפה של ממש. על פי הסטטיסטיקה היבשה, כל אחד ואחת מאיתנו יעבור לפחות תאונת דרכים אחת בחייו. היינו מאוד רוצים להבטיח שכאן זה נגמר ושאין לכם מה לדאוג יותר, אך זה אינו המצב. לכן חשוב מאוד להכיר את החוק ולדעת כי חשוב כל כך לבצע את הפעולות כהלכה, גם בעת מצב מלחיץ שכזה וזאת כדי  שבסופו של דבר תוכלו להגיע אל מצב של מימוש זכויות רפואיות מלא, מה שמגיע לכם.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב