דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אינטרקום וידאו- מה זה? 

מאת    [ 09/02/2010 ]

מילים במאמר: 344   [ נצפה 2823 פעמים ]

מכת הפריצות והאלימות השוררת בחברה הישראלית דורשת שימוש באמצעי הגנה שונים, כדי לשמור על איכות חיינו. פעם היה מספיק לנו להשתמש במערכת אינטרקום רגילה כדי להגן על עצמנו, אך הסיפור הבא ימחיש עד כמה אין זה כך היום.

לפני כמה חודשים התפרסם בעיתונות המקרה הבא: שודד הגיע לבניין משותף. על מנת לעבור את מערכת האינטרקום שהייתה מותקנת בו, הוא צילצל לדירה הראשונה והזדהה כשליח. הדיירת, שהיתה אישה קשישה ובודדה, האמינה לקול ופתחה את דלת הכניסה לבניין וכן את דלת הכניסה לדירתה. השודד נכנס באלימות וגרם לה חבלה נפשית ופיזית קשות, וכמה ימים מאוחר יותר אותה קשישה נפטרה בבית החולים. הסיפור הטראגי הזה משקף את החסרון העיקרי במערכת האינטרקום הקולית: חוסר יכולת לזהות את הדמות שמאחורי הקול.

בעיה זו נפתרה במידת מה במערכת האינטרקום הוויזואלית. מדובר למעשה במצלמה, העולה בימנו פרוטות ומותקנת ברוב מכשירי החשמל הניידים (טלפונים סלולאריים, מחשבים ניידים וכו'), ומסך קטן המציג את התמונה בכל דירה. כמובן שגם מערכת זו לא מספקת הגנה מוחלטת מפני הונאה ופריצה (אותו שודד יכל היה להזדהות כשליח בכל מקרה) אולם היא מוסיפה מידע חזותי על אופי המבקר ומאפשרת הגנה מפני פונים הנראים חשודים.

כיוון שהטכנולוגיה עליה מושתת המערכת הפכה כאמור לנפוצה ביותר בימנו, וכתוצאה מכך מחירה יורד מיום ליום, ההבדל בין מחירי האינטרקום הרגיל למחירי האינטרקום האודיוויזואלי חדלו להיות דרסטיים כשהיו. למעשה מדובר כיום בתוספת של אחוזים בודדים לעלות החומרה וההתקנה. גם הטענה המסורתית בדבר חוסר האמינות של המערכת הוויזואלית ונטייתה לבלאי וקלקול מהירים יותר הופכות לפחות רלוונטיות בימנו. לראיה, נתח השוק של אינטרקום הוידאו גדל במאות אחוזים בשנים האחרונות בארצות הברית ובאירופה, וגם בישראל חל גידול משמעותי בהתעניינות ובביקוש למערכות המתוחכמות יותר.

לסיכום, על אף חוסר הפופולריות היחסית לה זכו מערכות אינטרקום הוידאו בארץ, אין לדבר רגליים. מדובר במערכות יעילות ואמינות, המספקות הגנה גבוהה באופן משמעותי מפני הונאה, גניבת זהות ופריצות. הוזלת הטכנולוגיה והחומרה, יחד עם העליה בהתמקצאות של המתקינים המקומיים ועליית נתח השוק של הטכנולוגיה, הופכים את המחיר של המערכות המשולבות לקרוב יחסית למחיר המערכות המסורתיות, המתבססות על תקשורת קולית בלבד. מומלץ לכל ועד בית או בעלים שבכוונתו להתקין אינטרקום לברר גם את הנושא הזה.

אתר לוקאלי הוא מדריך בעלי מקצוע הגדול בישראל שמכיל בעלי מקצוע מכל התחומים, מכל הארץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב