דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאונות דרכים - טיפים לנפגעי תאונות דרכים 

מאת    [ 08/02/2010 ]

מילים במאמר: 1058   [ נצפה 3976 פעמים ]

תאונת דרכים – טיפים

 

בחמש השנים האחרונות נהרגים בישראל בממוצע כ-433 בני אדם בתאונות דרכים וכ-30 אלף נפגעים ברמות כאלו ואחרות בעקבות פגיעות גוף ונפש בכבישים. נתונים אלו מציבים כל אחד ואחד מאיתנו ברמת סיכון להיפגע בכביש ועל כן עלינו לדעת מה יש לעשות במידה ונפגענו בתאונת דרכים. קיימים שלושה סוגים עיקריים לתאונות דרכים על פי החוק במדינת ישראל. תאונות בין הולכי רגל לבין כלי רכב (אשר מתרחשות על פי רוב בתוואי העירוני ולא בהכרח נובעות מטעויות של הנהג), תאונות בין כלי רכב לבין עצמים נייחים (בתאונות מסוג זה ניתן לבחון היטב את אחריות הנהג), ותאונות דרכים בהם מעורבים שני רכבים ויותר. כל תאונת דרכים עלולה להסתיים בנפגעים בגוף, נפש ואף לגרום לנזקים לרכוש.

 

את מי תובעים לאחר תאונת דרכים?

 

במידה ונפגעתם בתאונת דרכים בתור הולכי רגל, רשאים אתם לתבוע פיצויים מנהג הרכב הפוגע. יש לציין כי פיצויים בעקבות תאונת דרכים אינם תלויים באשמתו של אחד הצדדים והחוק במדינה מכיר בזכאותם של הנפגעים לפיצויים גם במידה והם אשמים בתאונה. במידה והינך נהג אשר נפצע בעקבות תאונת דרכים, רשאי אתה לתבוע את חברת הביטוח של הרכב בו אתה נוהג, או הרכב הפוגע. פיצויים בעקבות תאונת דרכים, במסגרת החוק לנפגעי תאונות דרכים, נעשים רק בכפוף לפסק דין של בית משפט בנושא, בו תובע הניזוק גם את חברת הביטוח וגם את הנהג המבוטח.

 

קישורים בנושאי תאונות דרכים ופיצויים:

 

תאונות דרכים - האתר הגדול בישראל למידע בתחום.

הגדרה של תאונת דרכים - אתר ויקיפדיה.

עורכי דין תאונות דרכים - במדריך עורכי הדין.

 

 

כיצד יש להשיג מסמכים רפואיים?

 

במידה ולאחר תאונת הדרכים הגעתם לחדר מיון בבית החולים, עליכם לאסוף צילום של הרישומים הרפואיים הנוגעים לתאונת הדרכים וכל מסמך רפואי נוסף הקשור לעניין התאונה. בבית המשפט תתבקשו להציג הוכחות לנזקי גוף ועל כן יהיה עליכם לתמוך טענותיכם במסמכים רפואיים. כאן נציין כי בתי המשפט נוטים להעניק חשיבות רבה יותר למסמכים רפואיים אשר נערכים בסמיכות זמנים לאירוע – ובטרם נעזר הניזוק בייעוץ משפטי. אי לכך, עורכי דין ממליצים להקפיד ולהזכיר את תאונת הדרכים בחדר המיון, תוך תיאור מדויק של הפרטים. זאת ועוד, על מנת ליצור אמינות בבית המשפט יש להימנע משינוי גרסאות בהמשך ההליכים.

 

האם צריך להביא אישור מהמשטרה?

 

כל אזרח אשר עבר תאונת דרכים חייב לדווח עליה למשטרת ישראל בתוך 24 שעות מרגע התאונה. אישור זה חייב להכיל את הפרטים המלאים של הנהגים המעורבים, מספרי כלי הרכב וחברות הביטוח של המעורבים.

 

מהי דרגת נכות?

 

על מנת לקבוע את שיעור הפיצויים להם זכאי הניזוק, תוך ניסיון להשיב את חייו למהלכם עובר לתאונת הדרכים, ממנה בית המשפט מומחה רפואי מטעמו הקובע דרגת נכות לנפגע. בניגוד לתביעות בעניין רשלנות רפואית או נזיקין בין שני צדדים, במקרה של תאונות דרכים, לא יכולים הצדדים להביא מומחה רפואי מטעמם ועל כן דעתו של המומחה מטעם בית המשפט הינה קריטית בעת חישוב הפיצויים. שימו לב כיצד אתם מציגים את מצבכם הרפואי בפניו, תוך שאתם שומרים על גרסתכם המקורית בנוגע לנסיבות התאונה.

 

מהו נזק שאינו ממוני?

 

פעמים רבות פוסק בית המשפט נזק בגין "עוגמת הנפש" אשר נגרמה למעורבים בתאונת הדרכים. הסכום המקסימאלי בחוק בגין ראש נזק זה עומד על כ-170 אלף שקלים וניתן לקבל אותו במקרים בהם נקבעת דרגת נכות ברמה של 100% לצמיתות. במידה ולא נגרמה לניזוק נכות צמיתה, יכול בית המשפט לקבוע פיצויי בגין "כאב וסבל" או "עוגמת נפש" עד גובה של כ-17,000 ש"ח.

 

חוקרים מטעם חברת הביטוח, כיצד יש להתנהג?

 

חברות הביטוח שולחות לא אחת חוקרים מטעמן על מנת לחקור את מהות וקרות התאונה. בטרם נפגשתם עם חוקר מטעם חברת הביטוח, מומלץ להתייעץ עם עורך הדין המתמחה בתחום תאונות הדרכים. במידה וחוקר חברות הביטוח מגיע לביתכם או מקום עבודתכם ללא תיאום מראש, אתם רשאים לדחות את הפגישה עד להתייעצות עם בא כוחכם. שימו לב - ישנה חשיבות לכל מילה אשר נאמרת במסגרת הפגישה עם החוקר הפרטי, אי לכך הישמרו בשיחתכם עמו.

 

 

המידע מוגש כשירות לנפגעי תאונות דרכים.


מידע נוסף תוכלו למצוא במשרד התחבורה ובמשרד הבריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב