דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הברקת משטחים ורצפות 

מאת    [ 08/02/2010 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 3190 פעמים ]

פוליש לבית ולעסק
משטחים או מרצפות נשחקים עם השנים ומאבדים את הברק שלהם. לצורך הברקתם מחדש יש להזמין חברות ניקיון המתמחות בכך. פוליש הנו תהליך שבמהלכו יוצרים משטח חלק ומבריק על ידי שפשופו עם חומרי ניקוי ומכונות מיוחדות, המשאירות אותו עם השתקפות ראי משמעותית. טרם השלמת תהליך ההברקה, יש צורך בראש ובראשונה להסיר מהרצפות או המשטחים לכלוכים קשים כמו סימני צבע, שאריות מלט, כתמים שומניים, דבק מגע אחרי הסרת שטיחים ועוד.

כיום ישנם סוגים שונים של פוליש המותאמים למגוון סוגי רצפות ומשטחים: פוליש ווקס/שעווה התואם את רוב סוגי המרצפות, פוליש לאריחי צפחה, פוליש קריסטל המיועד למרצפות אבן ושיש, פוליש אקרילי המתאים למשטחי פי.וי.סי ובטון, פוליש למרצפות טרקוטה ופוליש למשטחי פרקט.

פוליש ווקס
פוליש וקס היא שיטה לניקיון והברקה של רוב סוגי המרצפות ביניהם: פרקטים, בלטות, רוב סוגי השיש ועוד. בשיטה זו, מקרצפים את הרצפה על ידי שימוש במכונה המכילה סקוטשברייט לבן, לאחר מכן, כשהרצפה נעשית יבשה, מורחים את חומר הווקס על ידי המכונה, כדי ליצור שכבת הגנה מבריקה למשטח. בשיטה זו, רצוי להימנע מביצוע פוליש למרצפות מסוג קרמיקה או גרניט פורצלן, אשר לא יקלטו טוב את החומר. פוליש ווקס, נחשבת לזולה יותר בהשוואה לשיטות ההברקה האחרות, כמו כן, כדי להמשיך ולשמור על רצפה מבריקה, יש צורך להזמין פוליש ווקס לפחות פעם בשנה. החסרונות העיקריים של פוליש ווקס: 1. משאיר סימנים על הרצפה, ברגע שמזיזים רהיטים או פריטים כבדים אחרים למקום אחר בחדר. 2. יכול לגרום לסכנת החלקה, עקב שכבת ההגנה המכסה את הרצפה.

פוליש קריסטל
פוליש קריסטל מיועד להברקת רצפות ועושה שימוש במכונות בעלי צמר פלדה, בשילוב עם טכניקה להחדרת מגנזיום לתוך הרצפה. צמר הפלדה מקרצף את האריחים, להסרת לכלוכים וכתמים, לאחר מכן חומר המגנזיום מוחדר לרצפה, באמצעות חימום, כדי להוות שכבת הגנה כנגד סריטות ולכלוכים וכן כדי לתת לרצפה מראה רטוב ומבריק לאורך זמן. פוליש קריסטל, מיועד בעיקר להברקת מרצפות העשויות אבן ושיש, כמו כן, גם בשיטה זו לא מומלץ לבצע פוליש על מרצפות פורצלן, גרניט או קרמיקה. שיטת הברקה זו, נחשבת לפופולארית ביותר לשימוש במוסדות ובתי עסק וזאת בזכות המראה המכובד והאיכותי שהיא מעניקה למרצפות. פוליש קריסטל, נחשבת לשיטת הברקה יקרה יותר מפוליש ווקס, אך שיטה זו כדאית ובעלת יתרונות רבים והם: 1. עמידות וחוזק של חומר ההברקה, המבטיח שמירה על המרצפות לטווח זמן של עד שנתיים, בניגוד לפוליש ווקס הדורש טיפול שנתי. 2. החומר המוחדר למרצפות בפוליש קריסטל מונע החלקה.

פוליש אקרילי
פוליש אקרילי היא שיטה להברקת משטחים, המתאימה לרוב סוגי הרצפות, אך מיועדת בעיקר למשטחי בטון ומשטחי פי.וי.סי. פוליש אקרילי, מבודד מפני הולכת חשמל ולכן הוא מומלץ למפעלים או בתי עסק המבצעים עבודות חשמל. כמו כן, בזכות יכולתה להאט את שחיקת הרצפות, שיטה זו, מתאימה גם למקומות עבודה שבהם יש תנועה אינטנסיבית של ציוד ועובדים. נוסף לכך, בשיטה זו, שכבת הפוליש הנוצרת על המשטח, מונעת החלקה ובעלת עמידות גבוהה כנגד חומרי ניקוי וחיטוי עוצמתיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב