דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעדים ושאיפות 

מאת    [ 05/01/2007 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 3954 פעמים ]

יעדים ושאיפות לשנת 2007  

שנת 2007 נכנסה כמעט בלי לבקש רשות.... נראה שמרוב עשייה לא נשאר זמן לנשום וטוב שכך.מצד אחד סיום שנה שמחייב סגירות של אלף ואחד עניינים ומצד שני תחילת שנה שבטוחני טומנת בחובה הפתעות, הצלחות ושאר ירקות... 

בתור מנהלת עסק שמתנהל ונמדד ע"פ סטטיסטיקות הרי שאין זמן טוב מזה כדי לראות באמת את הצמיחה השנה לעומת שנה שעברה עברי היטב על כל הנתונים וגם אם תגלי שהצמיחה לא כל כך היסטרית היא בהחלט יכולה להיות אם תגדירי מחדש יעדים ושאיפות! 

מטרת העל של כל עסק וארגון היא אחת – להפוך את התכנון למציאות. *הגדרה של מציאות היא – מצב או דבר שקיים באופן ממשי. 

בחברות ובעסקים לא קיים חוסר אמיתי בחלומות. כולנו רוצות לראות שיפור ספציפי או כללי. זה נכון לגבי כולם מהעובד הזוטר ועד הבכיר אצל הרוב הגדול יש שאיפה לשיפור.יותר רווח, יותר אוכל, יותר שכר, יותר מתקני שירות ובאופן כללי כמות רבה יותר ואיכות טובה יותר של כל מה שאנו מאמינים שהוא טוב או מועיל. לא החלמות שלנו הם אלה המכשילים אותנו. בדרך כלל זהו חוסר הידע המעשי הנדרש כדי להפוך את החלומות הללו למציאות. למנהלת טובה צריכים להיות שני יעדים: 

  1. להנציח (להאריך את הקיום של) העסק.
 
  1. להפוך את התכנון למציאות.

 בהנחה שישנו בסיס שעליו ניתן לפעול נדרש דפוס מנהלי טוב מסוג כלשהו רק כדי לתחזק אותו. ומכאן שאחד ושתיים הופכים להיות שתיים בלבד. שום חברה עסקית לא ממשיכה להתקיים אלא אם כן ממשיכים לקיים אותה. לכן מערכת מנהלית מסוג כלשהו ולא משנה עד כמה היא לא מעובדת, היא הכרחית כדי להנציח את העסק. כדי לסגור את 2007 כשגרף הצמיחה שלך עלה יפה עלייך להגדיר את היעדים אחד אחד ויש לי מספר עצות בנושא הגדרת יעדים.  

יעד עיקרי – היעד העיקרי הוא האמביציה הכוללת הרצויה שאת לוקחת על עצמך בתור מנהלת והיא מאוד כוללנית. לדוגמא: לרכוש, לערוך, להכין ולהשתמש בשטח מתאים ובמתקנים במחיר נמוך סביר.או למשל , לדאוג לכך שספרים יופצו ללקוחות שעשו הזמנות בדואר ולכל חנות ומפיץ. כלומר היעד העיקרי הוא המטרה הכוללת. 

יעדים ראשוניים – היעדים הארגוניים, אלה שקשורים לכוח אדם ותקשורות. אלו צריכים להישמר על פי תקן. אלו יעדים הקשורים לנתיבי תקשורת, לציוד וללוחות התארגנות לדוגמא: "למנות מישהו כאחראי על ארגון העניין, ולתת לו לקבוע את היעדים הראשוניים הנותרים. או להפעיל מחדש את מערכת התקשורת המקורית שהפסיקו להשתמש בה.

 יעדים חיוניים – יעד חיוני הוא משהו שחייב להיעשות כדי שאפשר יהיה בכלל לפעול. הדבר דורש בדיקה של האזור שבו האדם הולך לפעול.לדוגמא: בדקי את הנסיבות שאת בוחנת בעיניים שלך אל תסכימי לקבל דוח של מישהו אחר". 

יעדים מותניים – יעד מותנה הוא יעד שמבוצע כדי לגלות נתונים או כדי לגלות אם ניתן לבצע פרויקט, היכן וכו'. כל היעדים המותנים הם בעיקרו של דבר פעולות של איסוף נתונים תחילה כדי לבדוק שהדבר אפשרי ופעולה של ממש יכולה להתבצע.

 יעדים לפעולה – יעד לפעולה הוא היעד שיקבע את כיוון ההתקדמות ויגדיר אותה. הוא כולל בדרך כלל זמן מוקצב שבמסגרתו יש להשלים את היעד כדי להתאים ליעדים אחרים. 

יעדים לייצור – קביעת מכסות, בדרך כלל כנגד זמן, מהווה יעדים לייצור לדוגמא: "לכרוך חמישים אלף ספרים עד החודש הבא". 

תכנון היעדים – ניתן לכתוב כל מיני סוגים של תכניות כדי להשיג יעדים רצויים עם זאת, הן רק תכניות. עד שייקבע מתי ואיך הן יבוצעו וע"י מי והן יקבלו לוחות זמנים, אישור או הסכמה הן לא יושלמו. זו הסיבה לכך שתכנון זוכה לעיתים לשם רע. היית יכולה לעשות מיליון דולר, אך אם מתי, איך ומי לא הוצבו בצורת מערכת צעדים זה פשוט לא יקרה. לקראת השנה האזרחית בחני מחדש את העסק שלך והגדירי חוץ ממטרות ברורות גם את היעדים אשר יובילו אותך לשם בהצלחה! יעל לוטן היא מנכ"ל חברת יחסי הציבור לוטן תדמיות בע"מ. מבוסס על עבודותיו של ל.ר.הבארד. www.lotan.org.il 

יעל לוטן היא מנכ"ל חברת יחסי הציבור
לוטן תדמיות בע"מ.
www.lotan.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב