דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עריכת חוזה מקצועי - כיצד? 

מאת    [ 07/02/2010 ]

מילים במאמר: 700   [ נצפה 5559 פעמים ]

חשוב לדעת! חתימה על חוזה מקצועי בכל תחום שהוא היא חשובה ביותר. רק כך נוכל לדעת כי הזכויות שלנו מובטחות וכי לא נישאר עם הזנב בין הרגליים ברגע האמת...

חוזה נועד לעגן את רצונם של הצדדים לו ולוודא כי כל צד יקיים את ההתחייבויות שלו כלפי הצד השני. חוזים מפוקחים ונאכפים על ידי דיני החוזים אשר דנים בין השאר במקרים בהם נעשה חוזה בכפייה ולא מרצון או במקרה שצד מסוים מפר את החוזה. ברגע שחתמנו על חוזה, הוא מחייב אותנו לכל דבר ועניין ולכן חשוב מאוד שנקפיד כל תוכנו של החוזה ונערוך אותו באופן מקצועי.

בטרם אמשיך אמליץ בחום בכל התלבטות בנוגע לדיני חוזים וענייני חוזים - לפנות ברשת ולהתייעץ בפורום דיני חוזים>>

ככל שמדובר בחוזה אשר עוסק בעניינים כבדי משקל עבורנו, חשוב שמלאכת בניית החוזה תיעשה על ידי עורך דין מתאים אשר ישמור על האינטרסים שלנו. הידע המקצועי שלו יאפשר לו להגן עלינו בצורה מלאה וטובה, באופן שאנחנו לא מסוגלים לעשות.

ישנם סוגי חוזים שונים כגון חוזה לקניית דירה, חוזה עבודה אישי, חוזה שותפות ועוד ועוד. לכל סוג של חוזה יש את האלמנטים החשובים שצריכים להופיע בו. נסקור עתה מספר סוגים עיקריים של חוזים שאנו צריכים לחתום עליהם במהלך חיינו ונראה כיצד יש לערוך חוזים אלו באופן מקצועי ואיכותי.

עריכת חוזים באופן מקצועי

כפי שאמרנו, ישנם סוגים שונים של חוזים. לכל חוזה המאפיינים הייחודיים לו אך כמובן כי אבני הדרך לחוזה מקצועי טוב הן זהות:

1.  חוזה לקניית דירה -  רכישת דירה היא אחד הצעדים הכלכליים הגדולים ביותר שנעשה במהלך חיינו ועל כן, החשיבות שבעריכת חוזה מדויק ומפורט היא קריטית. בעיה נפוצה במקרים כאלה היא גילוי פגמים בדירה לאחר רכישתה אך אלו היו קיימים תקופה ארוכה. חוזה טוב ומקצועי אמור להגן עלינו מפני סיטואציה כזו ולאפשר לנו לפנות אל המוכר בתלונה על אותם הפגמים.

2. חוזה עבודה אישי -  חוזה עבודה במקום העבודה אמור לעגן את כל הזכויות והחובות שלנו כעובדים. חוזה מקצועי יכלול את מלוא התנאים להם אנחנו זכאים ולא ישאיר מקום למחלוקות ולבלבול בהמשך תקופת ההעסקה שלנו. חוזים במקום העבודה צריכים לעגן את שעות העבודה שלנו כולל גמול שעות נוספות, חופשה שנתית וכדומה.

3. חוזה שותפות - חוזה שותפות מסדיר את כל הנושאים הרלוונטיים לשותפות. הכוונה היא בין השאר לאופן ניהול השותפות, חלוקת הרווחים, תחומי אחריות וכדומה. ככל שמלאכת כתיבת חוזה שותפות תהיה טובה יותר ומקצועית יותר, כך יתנהל העסק במסגרת השותפות באופן חלק וללא תקלות.

4. חוזה שכירות דירה - חשיבותו של חוזה שכירות דירה אינה פחותה מחוזה של קניית דירה למרות כי הרובד הכלכלי כאן הוא כמובן קטן בהרבה. חשוב מאוד כי חוזים של שכירות דירה יעגנו היטיב את הזכויות של השוכר בתקופת השכירות וכי המשכיר לא יוכל להטיל את כל האחריות על השוכר היכן שאין ראוי לעשות כך. 

כיצד כותבים חוזים?

עריכת חוזים באופן מקצועי אינה תמיד מלאכה קלה שניתן לבצעה בזריזות אך לאור החשיבות של חוזה, כפי שראינו עד כה, כדאי מאוד לקחת את הזמן ולכתוב חוזה מקצועי ומקיף. ישנם מצבים בהם הצדדים יכולים לערוך את החוזה בעצמם שכן אין המדובר בעניין מורכב מדי. לעומת זאת, ישנם מצבים אחרים בהם נזקקים הצדדים לשירותיו של עו"ד כדי שירכז את כל האינפורמציה המרובה ויבנה חוזה מקצועי.

כך או כך, חשוב מאוד לעמוד על שלכם בכל הקשור לתוכנו של חוזה. אסור בתכלית האיסור להתבייש או לוותר על נושאים ואלמנטים שאתם סבורים שהם חשובים. זכרו תמיד שעניין אשר איננו מוסדר בתוך החוזה, כאילו לא קיים בין הצדדים ואם לא תתעקשו בשלב עריכת החוזה, תתקלו בבעיות מורכבות יותר בהמשך הדרך.

מנגנון פתרון סכסוכים - חשוב ביותר!

חוזים מקצועיים יכילו בתוכם מנגנוני אכיפה לחוזה וכן מנגנון כלשהו לפתרון סכסוכים אשר עלולים להופיע לאור החוזה. אם מדובר בהתחייבויות כספיות, הכניסו סנקציות כלשהן לתוך החוזה כך שיהיה לכל צד תמריץ לעמוד בכל אשר הבטיח לבצע. חשוב מאוד גם לכלול מנגנון פתרון סכסוכים כלשהו. מומלץ לשקול לפנות לבורר או למגשר במקרה של מחלוקת בין הצדדים של חוזה. דרכים אלו הן קצרות הרבה יותר מאשר פנייה לבתי משפט ותוכלו להמשיך בחייכם במהרה ללא המתנה ארוכה למתן פסק דין של בית משפט.

אז מה למדנו היום? למדנו כי ישנם סוגים שונים של חוזים. למדנו כי לכל חוזה מאפיינים ייחודיים לו ועם זאת הבנו כי לכל חוזה יש מרכיבי מפתח שחשוב שנשים אליהם לב. עריכת חוזה מקצועי איננה משימה בלתי אפשרית אך מאידך, זו אינה עבודה של יום אחד. חשוב להקדיש את הזמן המתאים לעריכתו של חוזה מקצועי על מנת שלא נבזבז אנרגיה מיותרת באי הבנות, ריבים ומחלוקות שאין בהם צורך. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב