דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוזה שכירות - מהו? 

מאת    [ 07/02/2010 ]

מילים במאמר: 740   [ נצפה 3709 פעמים ]

מה יכיל חוזה שכירות? לא נכנסים לשכירות דירה בלי שקוראים מאמר מקצועי חשוב שמבהיר מהן הנקודות הקריטיות בחוזה שכירות!

חוזה שכירות - מהו?

חתימה על חוזה אינה אקט שניתן לעשותו באופן פזיז. הדבר נכון לגבי כל חוזה שאנחנו חותמים עליו וגם לגבי חוזה שכירות דירה. מי מאיתנו ששוכר דירה בפעם הראשונה, בוודאי לוקח חבר טוב או את אחד מההורים (טוב, חבר טוב, צודקים..) לראות איתו דירות, להתרשם, לקבל חוות דעת שנייה ממי שאולי לא כל כך נרגש כמונו לקראת הצעד הזה. אדם אחר ובמיוחד מי שיש לו ניסיון במקרים של חוזה שכירות דירה, יכול לראות דברים שאנחנו פשוט לא נראה.

כנ"ל לגבי החוזה עצמו. חשוב שמאוד שמישהו נוסף שאנחנו סומכים עליו ועל שיקול דעתו יראה את אותו חוזה שכירות דירה לפני שאנחנו חותמים עליו. חשוב מאוד לבדוק היטיב מה כתוב בתוך כל חוזה, מהן הזכויות והחובות שלנו וכמובן מהן זכויותיו וחובותיו של המשכיר. קריאת חוזה אין משמעותה שיש להסכים עם כל מה שכתוב.

במידה וישנם סעיפים שלא נראים לכם, אל תתעלמו מכך ואל תקלו ראש בעניין. הציעו לשנות, להוסיף, להוריד או לתקן. חוזה שכירות דירה תקין הוא כזה שמגן עליכם ומעגן את כל הזכויות שלכם והחובות שלכם בצורה ברורה.

בטרם אמשיך אמליץ בחום בכל התלבטות בנוגע לדיני חוזים וענייני חוזים – לפנות ברשת ולהתייעץ בפורום דיני חוזים>>

חוזה שכירות דירה – לא לוותר עליו!

חתימה על חוזה שכירות דירה היא קריטית. ישנם משכירים אשר חוששים מאוד משוכרים ועל כן הם מבקשים מן השוכר לחתום על חוזה קשוח מאוד אשר ממש מפלה את השוכר. רק שבוע שעבר ראיתי חוזה שיש בו דרישות ממש לא הגיוניות כלפי השוכרת שהיא חברה טובה שלי ואמרתי לה שתדרוש את הסרתם של הסעיפים הללו. בד בבד, קיימים גם משכירים אשר חתימה על חוזה שכירות דירה אינה חשובה להם כל כך והם נוטים להקל ראש בחשיבות של חתימת חוזה. רצוי מאוד למצוא בעל בית עם ראש על הכתפיים וזה לא פחות חשוב מאשר אם יש בדירה מרפסת או אם יש בה חדר כביסה או לא.

בעל בית הגון הוא כזה שיגיע אליכם בעת שמשהו מתקלקל בדירה. בעל בית טוב הוא כזה שיציין בחוזה את האפשרות שלכם לעזוב טרם סיום החוזה בהתראה מספקת. כנ"ל לגבי דרישה שלו מכם לעזוב טרם הסתיימה תקופתו של חוזה.

חוזה - סעיפים חשובים

כאשר אנו מדברים על חוזה שכירות דירה, ישנם דברים שמוכרחים להיות בתוך חוזה ובשום פנים ואופן אל תוותרו על קיומם, גם במחיר של כאב ראש קטן:

1. סכום דמי השכירות –  ציון דמי השכירות ומועד התשלום שלהם הינו סעיף חשוב מאוד במקרה של חוזה שכירות דירה. היום כבר מדברים לרוב במונחים של שקלים ולא בדולרים כפי שהיה נהוג עד לא מזמן אך חשיבותו של הסעיף לא השתנתה כלל. אם מסרתם לבעל הבית שיקים מראש, דאגו לרשום את העובדה הזו בתוך חוזה.

2. תיקונים בדירה – ישנם בעלי דירות שאינם גרים באזור של הדירה שבבעלותם ועל כן במקרה של תקלה, הם לא תמיד יכולים להגיע לראות מה קורה. אם בעל הבית שלכם גר רחוק מן הדירה, רצוי מאוד שתרשמו במסגרת חוזה שכירות דירה כי אם ישנה תקלה, עליכם לקבל את רשותו של בעל הבית לשכור את שירותיו של בעל מקצוע שיתקן וכי הוא ישא בעלויות.

שמעתי על לא מעט מקרים ששוכרים שילמו לבעל מקצוע שיתקן בעיה ואחר כך בעל הבית סירב לתת החזר על התיקון לשוכרים בטענה שהדבר אינו מופיע בחוזה.

3. הסדרת ביקורים – דיברנו מקודם על בעלי בתים שגרים רחוק מן הבית שהם משכירים. ישנם גם בעלי דירות שגרים באותו הבניין יחד אתכם וזהו יכול להיות גם חיסרון וגם יתרון. כך או כך, עגנו בתוך חוזה שכירות דירה את זכותו של המשכיר להגיע לביקור בדירה רק בתיאום אתכם ובשום פנים ואופן אין הוא רשאי להיכנס לדירה כשאינכם נמצאים, אם לא אישרתם לו. ביקורי פתע של המשכיר יכולים להיות סיוט לא קטן ולכן חשוב שהעניין יוסדר בתוך חוזה. 

חוזה שכירות דירה – עזיבה מוקדמת

חשוב מאוד כי חוזה שכירות דירה יכלול אפשרות שלכם לעזוב מוקדם יותר את הדירה לפני תום חוזה. כמובן שזה מאוד לגיטימי שגם לבעל הבית תהיה אפשרות לפנות אתכם טרם הסתיים החוזה אך בשני המקרים חשוב שתהיה התראה מספקת. על כל צרה שלא תהיה, חשוב שהסעיף הזה יהיה בתוך חוזה. אל תשאירו דברים ליד המקרה. בעלי דירות רבים דורשים כי אם אתם עוזבים טרם תום החוזה עליכם למצוא שוכר חלופי במקומכם וזה לגיטימי  מאוד. אופיו של בעל הבית שלכם בעניין הזה הוא חשוב מאוד כי כבר שמעתי על בעלי דירות שנפגשו עם 20 דיירים חלופיים ואף אחד מהם "לא מצא חן בעיניהם" ועל כן הדייר לא יכול היה  לפנות  את הדירה.

מזל טוב על חתימת חוזה ומעבר נעים!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב