דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ב 2007 יעלו מחירי הדירות באיזורי הביקוש ב- 10 אחוזים 

מאת    [ 03/01/2007 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 5662 פעמים ]

התאחדות הקבלנים: ב- 2007 יעלו מחירי הדירות באיזורי הביקוש ב- 10%  

הקבלנים: יש להגדיל בדחיפות מלאי הדירות למכירה והשכרה במרכז הארץ ולעודד רכישת דירות בפריפריה

 

מהסקירה הכלכלית השנתית של התאחדות הקבלנים עולה כי בשנת 2007 יעלו מחירי הדירות באיזורי הביקוש בשיעור של עד 10% וזאת בשל הצמצום בהיצע הדירות והגידול בעלויות הבנייה.

 

מהסקירה עולה כי שנת 2006 התאפיינה בירידה בהתחלות בנייה, ירידה בגמר בנייה לצד עלייה במחירי הדירות. היקף התחלות הבנייה ב- 2006 שומר על הרמה הנמוכה ביותר ביחס לשנת 1989  פחות מ- 30,000 דירות.

מבחינת גמר בנייה ב- 2006 חלה ירידה של כ-13% במספר הדירות שבנייתן נסתיימה לכ-28 אלף דירות, זאת לאחר שגם בשנת 2005 חלה ירידה של כ- 3.3% לעומת 2004, אז נסתיימה בנייתן של כ- 32 אלף דירות. (הנתונים מתייחסים לתשעת החודשים הראשונים של  2006)

 

גם מלאי הדירות החדשות המוצע למכירה ממשיך לרדת:  12.1 אלף דירות פרטיות בסוף ספטמבר 2006 (ירידה של כ- 6% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2005).

 

לצד הצמצום בהיצע הדירות קיימת מגמה של עליית מחירים. על פי הנתונים, מאז 1997 ירדו מחירי הדירות הריאליים בכ- 13%, עם זאת, בשנים 2004-2005 חלה עלייה במחירי הדירות. ברבעון השלישי של שנת 2006 חלה עלייה של כ-5% במחירים הריאליים של דירות לעומת רבעון קודם, ובכ-6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

בהתאחדות הקבלנים מציינים כי לאור הנתונים המראים על המשך הצמצום במלאי הדירות לצד עליית המחירים, על ממשלת ישראל לפעול בדחיפות ליצירת מלאי גדול של דירות למכירה ודירות להשכרה וזאת על מנת למנוע עלייה קריטית במחירי הדירות באיזורי הביקוש. לכן יש לשווק באופן מיידי מלאי קרקעות מסיבי באיזורי הביקוש על מנת לשמור על רמת מחירים סבירה ולא ליצור תחרות על כל מכרז המביאה למחירי קרקע מופרזים הגוררים גם מחירי דירות שמרבית הציבור אינו יכול לעמוד בהם.

 

לצד שיווק הקרקעות יש לקדם פרויקטים של פינוי בינוי ועיבוי בינוי שיצרו מלאי דירות נוסף ולקדם פרויקטים של בנייה להשכרה.

 

במקביל, אומרים הקבלנים, יש ליצור כדאיות לרכישת דירות בפריפריה באיזור באר שבע ודרומה וחיפה צפונה. ככל שהכדאיות לרכישת דירות בפריפריה תגדל כך יקטן הלחץ לרכישת דירות במרכז. התאחדות הקבלנים אומרת כי את הגברת הכדאיות לרכישת בפריפריה יש לבצע על ידי השקעה מסיבית בתשתיות תחבורתיות ( כבישים, רכבות )  שיאפשרו נגישות נוחה יותר מהפריפריה למרכז  ועל ידי מתן  הטבות מפליגות לרוכשי דירות בפריפריה. בהתאחדות מציינים כי סיבה נוספת לעליית מחירי הדירות נעוצה בעלייה בעלות הבנייה של דירות. בשנה האחרונה עלו מחירי הברזל, המלט וכן עלויות כח העבודה. על פי הצפי מחירים אילו ימשיכו ויעלו גם במהלך שנת 2007 ויגררו עלייה נוספת במחירי הדירות.

יואב איתיאל הוא מבעלי קבוצת בראל נכסים, סוכנות הנדל"ן הדינמית והגדולה ביותר שמרכז הפעילות שלה באזור זכרון יעקב, בנימינה, גבעת עדה , פרדס חנה כרכור, ומושבי חוף הכרמל. יואב איתיאל חזר ארצה בשנת 2002 לאחר 17 שנה בארה"ב ומאחוריו למעלה מ-20 שנות ניסיון בשיווק בינלאומי. איתיאל הוא בוגר הטכניון (1985) בארכיטקטורה ובינוי ערים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב