דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נדלן בזכרון יעקב - מה צפוי ב 2007? 

מאת    [ 03/01/2007 ]

מילים במאמר: 615   [ נצפה 5439 פעמים ]

לנכסים מועדפים ב זכרון יעקב (קרוב למרכז המושבה, צמודי קרקע, עם נוף ים, בנייה חדשה, קרקע פרטית) אנחנו מעריכים את עלית המחירים שחווינו כאן ב 2006 בכ- 5 עד 10 אחוזים. מחירי המגרשים ודמי השכירות למגורים עלו בשיעורים כפולים ויותר. למרות זאת גדלו רק הביקושים. זכרון יעקב מהווה רף נדלן איזורי ומושכת אחרה מעלה מעלה את מחירי הבתים באיזור כולו, קרי בנימינה, גבעת עדה, פרדס חנה, כרכור, בת שלמה וישובי חוף הכרמל.

הנבואה, כך אנחנו יודעים, ניתנה לשוטים מאז חרב בית המקדש, אבל כל מי ששוקלים קניית בית דירה או מגרש באיזור זכרון יעקב וסביתבה רוצים לדעת אם עכשיו הזמן להשקיע כאן את מיטב הונם והכנסתם בשנים הבאות. 

שנה מדהימה היתה 2006. למרות המלחמה כאן בישראל, המלחמה הנמשכת בעיראק והמלחמה באפגניסטאן, ולמרות האיום האיראני המתפתח, סיימנו את 2006 עם נתוני מאקרו מהטובים שידענו. הכלכלה העולמית בצמיחה. העולם המערבי בשיעורי צמיחה גבוהים והעולם השלישי בצמיחה גדולה עוד יותר.

הבורסות בארה"ב עלו בשיעורים חדים ב 2006 ובישראל עלו עוד יותר. תיק ההשקעות של הציבור, זה שרוכש דירות, תפח משמעותית עקב כך.

הריבית בארה"ב נמוכה עדיין היסטורית ובישראל כעת הריבית נמוכה עוד יותר מהריבית בארה"ב.

האינפלציה אפסית שלילית ושער הדולר נמוך. אם לשפוט ע"פ צניחת שער הדולר מול מטבעות אחרים ייתכן שאף לא נאמרה המילה האחרונה בתחום זה.

השקעות זרים בישראל גדולות משהיו אי פעם.

מלאי הדירות החדשות נמוך אף הוא, היסטורית.

האוכלוסיה בישראל ממשיכה לגדול מהר יותר מאוכלוסית המערב.

מספר הזוגות המתגרשים (כן, גם זה נתון המשפיע על הביקוש לדירות) ממשיך להיות גבוה ופירושו שאבא אמא ושני ילדים מתגוררים לעיתים רבות בשתי דירות ולא באחת.

שוק העבודה האטרקטיבית בישראל המשפיע ישירות על הביקושים באזור זכרון יעקב, כמו זה של ההייטק, שוב בפריחה.

מבט קדימה מגלה כי כמה מהחדשות הטובות שישפיעו על הביקושים בעתיד עדיין לפנינו. קטע 18 של כביש 6 ייפתח תוך כשנתיים לתנועה ויקצר משמעותית את הנסיעה מזכרון יעקב לאיזור נתב"ג, ירושלים והדרום. מנהרת הכרמל שתקצר משמעותית את הנסיעה מכאן למקומות התעסוקה, הקניות והבילוי במפרץ חיפה יוצאת לדרך החודש. היציאה באיזור הגראנד קניון תקצר גם את הנסיעה למרכז העיר. דומה עכשיו כי פתיחתה של תחנת רכבת מחודשת לזכרון יעקב ליד תחנת סונול על כביש 4 ("כביש תל אביב חיפה הישן") היא ענין של זמן, ואנחנו צופים כי בסופו של דבר תהפוך תחנה זו לתחנת הרכבת האזורית תוך שהיא מחליפה בתפקידה זה את תחנת הרכבת הפקוקה של בנימינה שאינה יכולה לגדול עוד בלב איזור המגורים שם. פיתוח החל כבר באיזור המרכז המסחרי בצמוד לתחנת הרכבת של זכרון יעקב, שם יקום גם מרכז לתעשייה נקייה וקלה כמו הייטק, למשל, תוך יצירת מקומות עבודה אטרקטיביים נוספים בקרבה. החינוך בזכרון יעקב הנחשב טוב מקבל דחיפה נוספת ב- 2007 עם פתיחת התיכון בישוב עצמו, כך שתלמידי זכרון יעקב יוכלו בסופו של דבר ללמוד בישוב מכיתה א' ועד י"ב, משאת נפשם של הורים רבים.

ישראל היא ארץ של הפתעות, וכל תחזית שניתן כאן עלולה להתבדות אם יהיו לנו כאלה כאן במישור הבטחוני, המיסויי או עקב מדיניות ארצית או מקומית. קשה לשפר, קל לקלקל. אבל שוק הנדלן של ישראל ב- 2006 הראה ביקושים גבוהים ושיאים חדשים בת"א וגוש דן, ביקוש רב למגדלי יוקרה, נתח משמעותי לרכישות זרים בירושלים, בתל אביב וסביבתה, ובצמוד לקו החוף. יותר ויותר מאלה שאינם יכולים להרשות לעצמם את בית חלומותיהם בגוש דן והשרון מופיעים כקונים בזכרון יעקב והסביבה. הם מוכנים לעשות נסיעת בוקר של 45 דקות ואף יותר לעבודה תוך שהם רוכשים כאן בית במחיר שהוא מאות אלפי דולרים נמוך יותר מאשר בכפר שמריהו, הרצליה ורמת השרון. יותר אנגלוסכסים הרוכשים בית בישראל כבית שני מוצאים את זכרון יעקב כמקום המועדף עליהם והאפשרי להם כלכלית. מדיניות אי הפשרת הקרקעות בזכרון יעקב מגבילה את ההיצע ותוך שהביקושים ממשיכים להיות ערים אנו צופים כי מגמת עלית המחירים ב 2007 תימשך, לפחות בקצב שחווינו כאן ב- 2006. התאחדות הקבלנים, אגב, צופה מגמה ארצית דומה לאיזורי הביקוש בישראל ב- 2007.

שנה טובה!

יואב איתיאל הוא מבעלי קבוצת בראל נכסים, סוכנות הנדל"ן הדינמית והגדולה ביותר שמרכז הפעילות שלה באזור זכרון יעקב, בנימינה, גבעת עדה , פרדס חנה כרכור, ומושבי חוף הכרמל. יואב איתיאל חזר ארצה בשנת 2002 לאחר 17 שנה בארה"ב ומאחוריו למעלה מ-20 שנות ניסיון בשיווק בינלאומי. איתיאל הוא בוגר הטכניון (1985) בארכיטקטורה ובינוי ערים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב