דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדיקה רפואית והקשר שלה לרשלנות רפואית 

מאת    [ 05/02/2010 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 1734 פעמים ]

רשלנות רפואית - מבוא

חוויתם אבחון מאוחר או שגוי במסגרת בדיקה רפואית של רופא. יכול להיות שהתבצעה כנגדכם רשלנות רפואית. במקרה כזה מומלץ לפנות לעורך דין מומחה על מנת לעמוד על זכויותיכם.

בדיקות רפואיות שגויות הן מהגורמים העיקריים לרשלנויות רפואיות הנגרמות על ידי רופאים. אבחון שגוי או אבחון מאוחר של מחלה, יכולים להוות עילות שבהן ישתמש המטופל על מנת לבסס את תביעת הרשלנות הרפואית שלו כנגד הרופא או הגוף בו הרופא עובד.

מתי בדיקה רפואית מובילה לרשלנות רפואית

1. מהו המדד - המדד לבחינת הרשלנות הרפואית בבדיקה רפואית תהיה זה של הרופא הסביר ובנסיבות המקרה. ההחלטות והפעולות של הרופא צריכות להיות על בסיס שיקולים סבירים. הרופא המטפל צריך לפעול על מנת לאתר נתונים חדשים ולהחליט החלטות על בסיס הידע העדכני שהוא מאתר בספרות המקצועית. כל פעולותיו של הרופא צריכות להיות בהתאם לנורמות המקובלות בעולם הרפואה.

2. מתי פעולת רופא לא תחשב כרשלנות רפואית – רופא לא יחשב כרשלן אם דרך פעולתו הייתה מבוססת על אחת מן הדרכים הרפואיות המקובלות שאמורה להיות סבירה בנסיבות הקיימות ובהתאם לשיקול דעתו של הרופא הממוצע. כאמור רופא שביצע פעולת סבירות אשר מבוססות על הנורמות המקובלות בעולם הרפואה, אינו ייחשב כרשלן מאחר וההנחה היא כי לא נגרם נזק למטופל כתוצאה מרשלנות רפואית.

* בכל מקרה של רשלנות רפואית, לפני שאני ממשיך, אני מאוד ממליץ לפנות לפורום רשלנות רפואית ברשת ולהתייעץ באופן מקוון בפורום רשלנות רפואית>>

כיצד ניתן לאבחן האם הבדיקה הרפואית שעבר המטופל היה נכון למצבו

1. אל מי פונים - במקרים בהם מתבררת כי האבחנה שניתנה למטופל לא הייתה נכונה או התאחרה מעבר למקובל, ניתן להטיל את האשמה על הליך אבחנה שגוי ובסטנדרט נמוך ולא מקובל. על מנת לבדוק כי אכן הבדיקה הרפואית הייתה רשלנית יש לפנות למוסד הרפואי אשר ביצע טיפול במטופל ולבקש ממנו העתקים של התיעודים הרפואיים כמו צילומי רנטגן, בדיקות סי טי, אולטרא סאונד, תרשימי מוניטור וכיוצא בזה. יש לציין כי לפי חוק זכויות החולה, קמה למטופל הזכות לעיין בתיקו הרפואי ואף לקבל העתק מתוך התיק הרפואי המוחזק במוסד הרפואי.

2. ערוב עורך דין - לאחר שהמטופל מקבל את התיק הרפואי, יש להעביר אותו לידי עורך דין על מנת שהאחרון יפנה למומחה רפואי מתאים בתחום שבו התבצעה הרשלנות הרפואית. אותו מומחה רפואי יבדוק את התיעוד של המטופל ויעריך האם ההליך שבוצע במטופל, האבחון והבדיקות היה נכונים למטופל.

מתי ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית אשר נגרמה בגין בדיקה רפואית רשלנית

1. מה צריך להוכיח - על מנת להוציא לפועל תביעת רשלנות רפואית בגין בדיקה רפואית רשלנית קם הצורך להוכיח כי נגרם נזק למטופל וכי הנזק הזה קשור בקשר סיבתי לבדיקה רפואית רשלנית. היה והרופא החשוד ברשלנות רפואית ביצע הליך אבחון לא נכון אולם תיקן זאת בהמשך או שהמטופל עצמו פנה לרופא אחר ובלא שנגרם לו כלל נזק מהטיפול הקודם, אין הצדק להגיש תביעה בנושא רשלנות רפואית מכיוון שאין נזק רפואי כלל ולכן גם אין קשר סיבתי בין נזק לרשלנות רפואית.

2. אז את מי תובעים – אם הבדיקה הרפואית נעשתה במסגרת קופת חולים, תביעת הרשלנות הרפואית לא תוגש כנגד הרופא אשר ביצע את הבדיקה הרפואית, אלא נגד קופת החולים במסגרתה בוצעה הבדיקה ברפואית. היה והבדיקה בוצעה בתוך בית חולים, תוגש התביעה כנגד הגורם אשר מפעיל את בית החולים, למשל קופת חולים או משרד הבריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב