דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סמים זה מזיק 

מאת    [ 02/01/2007 ]

מילים במאמר: 1222   [ נצפה 6479 פעמים ]

סמים זה מזיק!!! כשסיפרתי לאנשים על חוויה רוחנית שעברתי במסיבה שהייתי בה. קיבלתי הרבה תגובות, שאלו אותי "האם היית על סמים כשחווית זאת?" או, "בדקת מה שמו לך בתה?" ובכן, תשובתי היא לא! ב"למד" השלילה. אני מספיק צלול לזהות אם מישהו מיסטל אותי וזה לא היה המקרה. בעקבות זאת החלטתי להביע את דעתי בנושא הסמים בפומבי, בפרהסיה ובריש גלי כאחד!
 
אבל קודם כל נפתח בבדיחה קלאסית של סטלנים:

אל.אס.די, אקסטזי וגראס יושבים בכלא ומתכננים לברוח. אל.אס.די אומר, "מה הבעיה נעבור דרך המולקולות של הקיר". אקסטזי אומר, "עזוב, בוא נאהב ונחבק את הסוהר, הוא ישחרר אותנו" גראס אומר, "עזבו, בואו מחר".  תרגום (לצדיקים הנדירים שבינינו): האל.אס.די גורם לך להזיות, כמו אותו בחור שהסתמם וחשב שהוא תפוז אז הוא ברח והצטנף בפינה כדי שלא יקלפו אותו (זה סיפור אמיתי). האקסטזי גורם לך להאמין שאתה מלא אהבה למרות שבפנים אתה יכול להיות מפוצץ בשנאה, והגראס גורם לעצלות להשתלט ולדחות הכל למחר - ואת זה כל סטלן יודע. לפי ההבנה שלי, כל סם מזיק לנפש ולגוף. כן, כל סם מאלכוהול ומעלה, או מאלכוהול ומטה, אם אתם רוצים. אני חוזר: כל סם מזיק לנפש ולגוף.  לפי ניסיוני בחיים  - כך המציאות עובדת. אני לא אומר זאת כי זה נשמע אידיאלי וטהור. הנה אני יוצא מהארון: עישנתי בעבר גראס וג'אראס, ואני יודע טוב מאוד איזה נזק הם עושים. הפסקתי לגמרי לפני שבע שנים, ולמזלי הייתי מעשן קליל, דליל ולא הספקתי לייצר נזק רציני. אני יודע בוודאות מניסיון שגראס הורס לך את הזיכרון והצלילות. לקח לי כמה שנים לשקם את הזיכרון שלי ולהחזיר אותו למה שהוא היה קודם. ולוקח מספר שבועות עד שהחומר הפעיל בגראס  (THC) נעלם לך ממחזור הדם. וכשהפסקתי הסתבר לי שגם כשאתה לא מסטול ונדמה לך שהסם לא פעיל הוא עדיין פעיל כי הוא בתוך הדם שלך. ובעצם הרגשתי שכל התקופה שעישנתי הייתי לא צלול במאה אחוז כי החומר היה עדיין אצלי בדם.

אנחנו לא צלולים בכלל גם שאנחנו לא לוקחים סמים. אחרת למה יש מלחמות, קנאה, דאגות, דיכאונות וכו'? וכשאנחנו לוקחים סמים אנחנו מוסיפים ענן על גבי ענן, פילטר על גבי פילטר. גם את האלכוהול אני מכיר מקרוב. אהבתי פעם בירות, בייחוד גינס מהחבית. ממש גברי מצדי, נכון? זה גם הסתדר לי טוב עם לנגן בלוז בפאב מצחין ומלא עשן (גם זה גברי לאללה. אולי אני אשנה את השם לגברי, ויבקש שיכתבו לי פעמיים "זכר" בתעודת זהות). ובכן, מניסיון, גם ששותים אלכוהול באופן קבוע זה מזיק לגוף ולנפש.

למזלי לא הרחקתי נדוד עם הסמים, אך זכיתי לחיות בהודו במשך שלוש שנים. הייתי במסיבות טראנס בגואה לפני שבע שנים, וכן, כמה שזה נשמע מופרך, הייתי נקי. ראיתי שם אנשים דופקים את עצמם ונכבים. הם קוראים לזה "נדלקים", אני חולק עליהם. שאתה במשך שלושה שבועות רואה בן אדם וכל פעם שאתה רואה אותו המבט שלו בעיניים דועך, עד שכבר אין אף אחד בבית, איך אתה יכול לקרוא לזה להידלק? תענו לי אתם, ומהר. וראיתי סטלנים של גראס בערימות. אנשי הטולה והטאלי, קרם מלאנה ממנלי, בום שיווה, בום בולינט, תן תקססה הקססונית הבאנג והצ'ילום אני אוכל סרטים ובלבלות טילים אבל תעוף על החיים אחי! אני שמח להצהיר קבל עם ועדה, הם מבולבלים ותלושים לאללה, אנשי הגראס. וכואב לי כי ראיתי את זה הרבה והם אחי. ישנו טיעון מעניין ודבילי: "גראס זה טבעי, זה צמח, זה לא כימיקל". ובכן, הריני לבשר שגם רעל של נחש זה טבעי, הוא לא יוצר בשום מעבדה, זה אמא טבע בעצמה. ויש פטריות רעילות טבעיות שאמא טבע ילדה ושיהרגו אותנו מהר מאוד. לא כל מה שטבעי בריא, איזה בעסה. ישנו טיעון דבילי אף יותר: "זה רוחני, זה פותח דלתות למימדים חדשים, קרלוס קסטנדה אמר שקקטוס זה טוב". ובכן, החדשות הטובות הן שאין קיצורי דרך. קיצור-הדרך האמיתי - הוא סבלנות, התמדה ועבודה. כמו שאמר מורה חכם, "סבלנות היא הדרך המהירה ביותר". אמנם לפעמים סמים יפתחו דלת לאיזו תובנה, אך יסגרו מאה דלתות אחרות. עסקת החבילה אומרת, "בוא תקבל טיפה דבש וערימות של עוקץ". נראה לכם משתלם? מי מבין אוכלי הקקטוסים בדרום אמריקה אכל אותם בטקס דתי שאמאני מקסיקני, עם שמאן שיודע מה הוא עושה? גם לפי הדרך של השאמנים המקסיקניים יש הדרגתיות בלקיחת הסם, ודרך מסודרת ומובנית. אז מי שרוצה לדפוק את הראש שידפוק, אבל שלא ישכנע את עצמו שזה מקדם אותו רוחנית. בואו נקרא לילד בשמו: "לדפוק את הראש".

אף אחד מהמורים הרוחניים שפגשתי אישית, נזירי הזן, הויפאסנה והרבנים היהודיים - לא היו סטלנים ולא נגעו בסמים. הם שתלו אותי ברצפה עם העוצמה שלהם. אני תלמיד בית הספר של הצלולים. אני רוצה לצטט פה את דבריו של הרב המקובל רבי יצחק גינזבורג שאומר:

 "על הטענה שיש מקום ע"פ דרך החסידות לפריצת גבולות ההלכה ולשימוש בסמים קלים לשם עבודת ה' האישית (התעלות רוחנית) והציבורית (קרוב רחוקים), יש להשיב דברים ברורים:

א. נפסקה ההלכה על ידי גדולי הפוסקים של דורנו ששימוש בסמים, כולל סמים קלים, אסור בהחלט (מטעמים ברורים של גרימת נזק לגוף ולנפש ול"תופעת לוואי" מוחזקת של התרחקות מדרך התורה).

ב. על פי פנימיות התורה, הסם מפתח באופן בלתי מתוקן את כח המדמה שבנפש, מחדד תחושות רגשיות בלתי מתוקנות, ובכלל גורם לניתוק האדם מהמציאות הסובבת האמיתית ולשקיעה במודעות עצמית יתרה (בעוד דרך התורה אינה 'סוגדת' להתגלות הנפשית, ואדרבא, המאמץ להתקרב לה' קשור במאמץ להפנות את תשומת הלב מה'אני' אל הזולת, אל המציאות החיצונית ואל הדברים שצריכים לתקן בה)." היום אני בקטע של לצאת מהארון. אז קבלו עוד הפתעה, אני מואר! כן, כן, כן. כולם להשתחוות אלי, לתת לי את כל הכסף והרולס רויסים שלהם ולשים שרשרת עם התמונה שלי על הצוואר שלהם. לפי ההארה שלי, ירון כהן, סמים זה רע מאוד. אני פונה בזאת, כמואר אל מואר, לטיוהר שהוגדר באחת הכתבות שקראתי עליו "בכיר מוארי ישראל" (כמובן שזה היה לפני שיצאתי מהארון, ועכשיו הקרב על הבכורה ניטש במלוא עוצמתו. אבל מי יכול עלי? מי? בני הוא עלי ושמי הוא אבו עלי). טיוהר יקר, אתה אומר: "סמים יכולים לעזור, בתור אחת מהחוויות האינטנסיביות שמלמדות אותנו על עצמנו". ואני שואל אותך, גם אם באמת סמים יכולים לעזור, יכול להיות שיש דברים של לכתחילה ודברים של בדיעבד? מכל דבר אפשר לצמוח רוחנית. דחפו לי אקדח לפרצוף וצמחתי מזה. האם זה אומר שאתחיל לומר לאנשים לכו לטייל בקסבה של עזה? אפשר להגיע להתעוררות רוחנית גם אם הילדים שלנו מתו לנו מול העיניים. אבל כל זה לאחר מעשה בדיעבד, אנחנו לא ניזום את זה לכתחילה. וכמו שאמרתי, העוקץ רב על הדבש בכל מקרה. בנוסף אתה אומר, "זה עניין של פרופורציה. כשזה קטע צדדי זה קטע יפה". ואני שואל יכול להיות שיש דברים שהפרופורציה שלהם היא אפס, נאדה, זירו, גורנישט? כמו ציאניד למשל. וממתי זה נשאר קטע צדדי? היית בהודו, אתה יודע מה קורה שם. הצדדיות השתלטה על כל חלקה טובה. אולי ניתן לחתול בקטע צדדי כזה לשמור על השמנת? ומה כל כך יפה באנשים שהם כל כך מסטולים שהם שותים את המים של הבאנג? חאלאס עם הרומנטיקה הבוב מארלית הזאת. נכון הוא כתב שירים יפים מאוד, אבל זה לא אומר שצריך לחקות כל מוזיקאי טוב, ראו מקרה סיד בארט, קורט קוביין, ג'ניס ג'ופלין, ג'ים מוריסון, יפה ירקוני (סתם) וכו'...

אני מסיר מעלי אחריות. אמרתי את שעל ליבי. אז אל תגידו לא אמרו לנו. שלט החוצות היה על מגדלי עזריאלי. אני אומר זאת בקורסים שאני מעביר - מדיטציה ויוגה לא יעזרו למי שמשתמש בסמים, וכולם קשים! ואם אתם תוהים איך זה שיש לנו כל כך הרבה דאגות, פחדים, דיכאונות, כעס וכו'... תפסיקו עם הסמים ותראו מה יקרה. יהיה לכם ענן אחד פחות להתמודד איתו, פילטר אחד פחות שהמדיטציה תסתנן דרכו. אז דעו נא, צלול זה קול. 

ונסיים בבדיחה. שיכור אחד נכנס לבאר ואומר לברמן, "אני צמא, תביא לי משהו לשתות". הברמן מביא לו כוס גדולה של מים. השיכור אומר לו "אני צמא, לא מלוכלך". 
שמי ירון כהן. אני מתרגל יוגה 17 שנה ומדיטציה התחלתי לתרגל לפני 13 שנים. למדתי, גרתי ותרגלתי מדיטציה במנזרי זן ביפן, ויטנאם והונג קונג ובמנזרים בודהיסטיים בתאילנד, לאוס וקמבודיה.הקמתי את ארגון "שלום עולמי" ואני עומד בראשו. כיום אני מלמד יוגה ומדיטציה. כרגע אני בישראל ומלמד פה קורסים בנושא "פילוסופיה של ההצלחה" זן יוגה ואת סוד השלווה הפנימית. האתר שלנו הוא
http://WWW.UNIVERSAL-PEACE.ORG



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב