דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קנסות תעבורה - כלי נוסף לנטרל עברייני תנועה 

מאת    [ 04/02/2010 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 3801 פעמים ]

קנסות תעבורה - כלי נוסף לנטרל עברייני תנועה

דוחות תנועה מהווים אחד מן הכלים העיקריים בהם משתמשת המשטרה במלחמתה בתאונות הדרכים. אולם לעיתים נעשה לנהגים עוול ומוטלים עליהם קנסות לא מוצדקים.

קנסות תעבורה - מבוא

קנסות תעבורה הן מכה כלכלית די כואבת לנהגים העוברים על חוקי התעבורה. הסכומים אשר נאלצים לשלם לא נמוכים, ובהחלט משמשים כלי מרתיע. אולם לא כל קנסות תעבורה מוצדקים וישנם נהגים אשר נגרם להם עוול, לכן קמה לנהג הזכות לערער על קנסות התעבורה בבית המשפט.

קנסות תעבורה ככלי במאבק נגד הקטל בדרכים

1. מטרת קנסות התעבורה - מטרתן של קנסות התעבורה הן לגרום לאנשים לאכוף את החוק. אכיפת החוק תגרום בעקיפין להפחתה של תאונות הדרכים ולצמצמם את הקטל בדרכים המהווה אחד מגורמי המוות העיקריים במדינת ישראל ובעולם בכלל.

2. מהם הסכומים - התעריפים על דוחות תעבורה מחולקים לחמש דרגות ששיעורן עומד על 100, 250, 500, 750 ו 1000. קנסות התעבורה ניתנים בגין עבירות תנועה שונות. בין העבירות השונות נמנות עבירות כגון שיחה בסלולארי ללא דיבורית, עבירה השווה כ1000 שקלים, נהיגה במהירות מופרזת, עבירה השווה כ750 שקלים, התעלמות מהולך רגל הממתין במעבר חציה, עבירה השווה כ500 שקלים, אי חגירת חגורת בטיחות, עבירה השווה כ250 שקלים, ועוד עבירות שונות המחייבות בצידן קנסות תעבורה.

3. שיטת הניקוד - בצד השימוש בקנסות תעבורה ודוחות תנועה, קיימת שיטת ניקוד הקובעת כי על כל עבירה שהנהג מבצע ייצברו לו נקודות. אם במהלך תקופה של שנתיים הנהג העבריין מגיע לצבירה של 12 נקודות, אותו נהג יידרש לעבור קורס נהיגה מונעת או טסט נהיגה נוסף. תכליתה של שיטת הניקוד היא להחמיר עם נהגים אשר עוברים על חוקי התנועה כדרך קבע. ישנם מקרים בהם הענישה תהיה חמורה עד כדי שלילת רישיון.

לפני השלב הבא כבר אמליץ כי אם קיבלת קנס או דוח תעבורה, ואתה לא יודע מה עושים והאם הוא ניתן בצורה חוקית והאם אפשר לבטל אותו? פנה להתייעצות בפורום דיני תעבורה >>

מה עושים כשנהגים מסרבים לשלם קנסות תעבורה

1. נהגים סרבנים - על כל קנס קיימת תקופה של תשעים יום בהם הנהג חייב לשלם את אותו הקנס. היה והנהג מסרב לשלם את הקנס ולא פונה אל בית המשפט, לאחר תום תקופת המינימום יתווספו חמישים אחוז לסכום הקנס המקורי.

2. סרבנים כרוניים - אם הנהג ממשיך לסרב באופן קבוע את דוחות התנועה, בכל חצי שנה תתווסף לסכום המקורי ריבית בגובה חמישה אחוז מהסכום של דוחות התנועה המקורי. לעיתים מצב של אי תשלום דוחות תנועה יכול להוביל לאי חידוש רישיון הנהיגה של המחזיק בדוחות התנועה הלא משולמים. ישנם צעדים יותר מחמירים על אי תשלום קנסות תעבורה. לדוגמא הרשויות יכולות לפתוח לנהג הסרבן תיק בהוצאה לפועל, או לנקוט נגדו צעדים משפטיים אחרים.

מה עושים כאשר דוחות התנועה לא מוצדקים

1. ניתן לערב את בית המשפט - במידה ונהג מקבל קנסות תעבורה שלא בצדק, קיימת לנהג אפשרות להגיש ערעור בתוך תשעים יום מיום מתן קנסות התעבורה, הערעור ייעשה על ידי הגשת בקשה להישפט על העבירה בבית המשפט.

2. לפני בית המשפט להתייעץ עם עורך דין - לפני הפניה לבית המשפט מומלץ לנהג המערער להתייעץ עם עורך דין הבקיא בדיני התעבורה וזאת על מנת שהאחרון ייעץ ויעזור לבנות הגנה משפטית אשר תוכיח כי הנהג קיבל קנסות תעבורה שלא בצדק. עורכי הדין המתמחים בנושאי קנסות תעבורה הם עורכי דין העוסקים בתחום הפלילי. לשוטרים ישנן סמכויות מרובות בכל הקשור לאכיפת תנועה, לכן יש לשים דגש על כך שבעת מתן דוחות התנועה אין להודות במעשה המיוחס ולהתקשר במהרה לעורך דין פלילי על מנת להקטין את הנזק של קנסות התעבורה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב