דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס מסחר בניירות ערך 

מאת    [ 04/02/2010 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 1831 פעמים ]

אחד הקורסים הבסיסיים בתחום הכלכלה, זהו קורס מסחר בניירות ערך.
בקורס הזה נלמדות אפשרויות ההשקעה הכלכליות הקיימות בשוק, נלמדת השיטה לניתוח טכני נכון ומעמיק של הגרפים והטבלאות, וכל זאת בתאימות מיידית עם מה שמתרחש בעולם כרגע, כדי שאף אחד לא יפסיד שום דבר.

חלוקה לנושאים:
התחומים העיקריים בקורס השקעות בשוק ההון יכולים להתחלק ל-6 חלקים בד"כ, אך כל קורס השקעות בשוק ההון יכול לבחור בשיטת לימוד שונה.

להכיר את שוק ההון – הצגה כללית של שוק ההון, והצצה לאופן בו בנויים שוק ההון האמריקאי וישראלי. בחלק זה נלמדים מושגים עיקריים, והגדרות חשובות. כאשר נלמדים גם הגורמים המשפיעים, שיטות שונות של מסחר, פקודות וזמני המסחר, וכמו כן, גם ניתוח דוחות והכרה של עיקר השחקנים המרכזיים בתחום.  חלק זה עובר בד"כ בתחילת הקורס, וכאן יעשה התלמיד את צעדיו הראשונים בתחום המסחר.

אפיקי השקעות – כאן תיערך היכרות עם דרכי ההשקעה העיקריות, אשר להן סיכון לא גבוה, והן מהוות את עיקר ההשקעות בתחום שוק ההון.

לימודי מניות, אופציות מעו"ף,תעודות סל, קרנות נאמנות – בחלק הזה בד"כ מתבצעת הכרה עם התחומים הנ"ל. אלה הם כלים נוספות, אשר עומדים לרשותו של העוסק בתחום.

אסטרטגיה – ניתוח טכני מעמיק של מפת השוק. זיהוי אופציות למגמות עלייה כמו גם ירידה ודשדוש לכלל אפשרויות ההשקעה הקיימות. בשלב זה נלמדת היכולת לקבל את ההחלטה הנכונה בנוגע להשקעה כזו או אחרת, לפי ניתוח טכני נכון של דוחו"ת כספיים, גרפים וטבלאות.

תרגול וסיכום– כאן יציגו את תוכנות המסחר העיקריות. בחלק זה מתבצע תרגול "על אמת",  והתלמידים למדים על תחומי השקעות המט"ח, ונגזרים נוספים.  בשלב הסיכום כל אחד ילמד להכין תיק השקעות משלו, לפי כלל השיעורים אשר הועברו בהתחלה. שלב זה של הקורס יעבור בד"כ בסוף.

מי יכול ללמוד בכזה קורס?
הקורס מיועד לכולם. הוא מיועד לאנשים אשר להם אין רקע בשוק ההון בכלל,  והם היו רוצים לנהל את כספם לבד, ולהבין קצת יותר טוב מה הולך בשוק ההון כרגע. הוא מיועד לאנשים אשר מעוניינים ללמוד לנהל תיק השקעות עצמאי משלהם, אבל אין להם את הידע לעשות כן, וזאת על מנת להבין מה אומרים לו יועצי ההשקעות בבנקים. וכמובן, אלה המעוניינים להעשיר את הידע הקיים שלהם, ולנהל את תיק ההשקעות שלהם בצורה חכמה ועצמאית.

ומה יצא מזה בסוף?
אנשים אשר עברו קורס מסחר בניירות ערך יכירו את כלל אפיקי ההשקעה השונים, הם ידעו לזהות היטב מגמות עלייה וירידה באפשרויות ההשקעה העומדות לרשותם, ידעו לקבל החלטות נכונות על סמך יתרונות וחסרונות בכל אפיק השקעה קיים, יוכלו לנהל את תיק ההשקעות שלהם באופן עצמאי ונכון, או לדעת לדבר ב"אותה שפה" אם יועץ ההשקעות שלהם, ולבסוף, פשוט לנהל את החשבון שלהם לבד, ללא צורך בעזרה ובהתערבות חיצונית.

כותב המאמר מתמחה בתחום הכסף, עבר מגוון של קורסים בשוק ההון, ביניהם גם קורס מסחר רגיל ו - קורס מסחר בניירות ערך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב