דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בידול קטן, ציבור גדול 

מאת    [ 04/02/2010 ]

מילים במאמר: 779   [ נצפה 1918 פעמים ]

מלחמת הקיום של עסקים בתחילת דרכם מוכרעת כבר בשלב התכנון. עסקים שיבואו לעולם מצוידים בנרטיב ייחודי, יוכלו להפעיל מערך יחסי ציבור משומן ולצמוח ביחד איתו

יותר ויותר עסקים פונים ליועצי תקשורת ומשרדי יחסי ציבור, במטרה לקחת חלק בים המידע שמעבירה התקשורת החופשית בישראל למיליוני צרכנים מידי יום. כספקי תוכן איכותי, בשם לקוחותיהם, מעבירים מידי יום משרדי יחסי ציבור לכלי התקשורת החופשית בישראל מידעים שונים ומגוונים, אשר חייבים לעמוד בסטנדרט איכותי עיתונאי מוגדר, ועם זאת, מקדמים בדרכים שונות את האינטרסים המסחריים של לקוחותיהם.

נהר המידע ש משותת על היכולתהמסרים השיווקיים והמסחריים שעוברים שימוש המסחרי הנרחב שנעשה בתקשורת החופשית בישראל, עיתונות כתובה דהיינו בעולם יחסי הציבור, הופך עם השנים לפלטפורמה חשובה לאין שיעור עבור העסקים החדשים, הקטנים והבינוניים, שמוקמים. יחד עם בניית המודל והתוכנית העסקיים, עסק קטן שיחשוב בגדול כבר מתחילת הקמתו, מגדיל לעצמו את הסיכויים לכך שיהיה העסק שימשיך להתקיים גם לאחר תקופת החסד הראשונית.

נכון יהיה להדגיש כבר בתחילת הדברים כי קיימת הפרדה בין עולם יחסי הציבור במסגרתו מתבצעת חשיפת העסק ללא תשלום, ובין עולם הפרסום שבו שטח הפרסום נרכש במדיה הרצויה תמורת סכום כסף בהתאם לנדרש (זמן ההצגה, מיקום ואופי המדיה).

אם בעבר, חשו עסקים קטנים כי עליהם "לרכוש את הזכות" להשתמש בשירותיו של איש יחסי הציבור רק בחלוף פרק זמן מסוים ורק לאחר שהוכיחו כי הינם ראויים לכך, הרי שכיום הגישה כולה השתנתה והתקשורת החופשית- כשמה כן היא.

ההבנה וההכרה בצורך בשכירת איש או משרד יחסי ציבור שיהיה חלק אינטגרלי מהעסק החדש קשה, ולעיתים אף לא ברורה, לחלק מהיזמים. "מדוע עלי להוציא סכום כסף ניכר שאיני יודע אם יחזיר את תמורת הוצאתו, עוד בטרם העסק כלל עלה לאוויר"? השאלה היא במקומה אך לה תשובה ברורה וחד משמעית.

הקמת עסק חדש בעולם תחרותי וחסר סבלנות כרוכה בעבודה קשה וטקטית שצופה אל העתיד. על מנת להצליח, חייב עסק חדש, לבדל עצמו משאר העסקים וליצור גורם התעניינות המיוחד לו, ולו בלבד. עבודה אסטרטגית נכונה החל משלביו הראשוניים ביותר של העסק בשילוב קריאטיביות בחשיפת העסק החדש- תוביל בדרך כלל להתרחשות חיובית ורצויה סביב העסק החדש.

יתרונו ותרומתו של איש יחסי הציבור הנלווה לפרויקט החל משלביו הראשוניים ביותר, לא תסולא בפז. ניסיונו בתכנון נכון של האסטרטגיה בה יש לנקוט, היכן יש להציג העסק, כיצד ומתי יש לחשוף העסק- כל אלו דברים שאלמלא יבוצעו בצורה נכונה עלולים להקשות, עד כדי למנוע, על העסק מלצמוח ולהתפתח.

"סיפורו האישי" של עסק חדש
בודדים הם העסקים החדשים כיום, בכל תחום, שממציאים את הגלגל מחדש. רוב רובם של העסקים מנסה לבצע דריסת רגל בעולם רווי, שבו צרכי קהל הצרכנים כבר מסופקים במלואם. איך בכל זאת עושים זאת? באמצעות סיפור אישי ונכון, שיחבר וימשוך אליו את קהל הצרכנים המיועד. אנשים אוהבים "סיפור טוב" אליו הם יכולים להתחבר, ובמידה והמוצר המוצע זהה למוצר אחר, החלטתם לבחור באחד על פני האחר תעשה לפי החיבור האישי אותו הם מרגישים לעסק. יזם חדש שיבחר להציג סיפור מתאים שמשרה אמינות וגורם לתחושת חיבור על ידי קהל הצרכנים שלו למוצר אותו הוא מציע, ישכלל וישדרג את עסקו בכמה רמות מעלה.

הדבר החשוב ביותר הוא פישוט הדברים והגדרתם המדויקת. על העסק החדש להציג בבירור במה הוא שונה מעסקים אחרים. הפשטת הדברים יכולה להתבצע בכמה רבדים: האם העסק מציע מוצר חדש לשוק (למשל "יוגורטיה" בשונה מגלידריות), האם הוא מציע מענה על צורך שלא מטופל נכון בשוק (למשל השכרת רכבים לשעות ספורות לאנשים צעירים בתוך העיר תל-אביב) או שמא הוא מתמקד בהעצמת רכיב ספציפי ובהפיכתו ללב ליבו של השירות אותו הוא מעניק לצרכנים (כגון פרויקט המכונית החשמלית והפן הסביבתי ברכישתה ובשימוש בה; או ספריה אינטרנטית המשאילה ספרים ללקוחותיה באמצעות הזמנתם דרך הרשת ובשליחתם על ידי שליח עד לביתם) .

גדולת העסקים הקטנים
יתרונם הראשי והעיקרי של העסקים הקטנים והבינוניים הוא ביכולתם לבצע ניסוי וטעייה ולמתוח את הגבולות, דבר שכמעט ולא מתאפשר בחברה גדולה ומבוססת שמריצה תהליכים שיווקיים לאורך זמן תוך היצמדות לתוכנית הפעולה שהותוותה לה. לעסק קטן האפשרות ללמוד תוך זמן קצר מהן הפעולות הנדרשות ממנו על מנת להצליח. בד בבד, יתרונו של עסק ביכולתו לשנות כיוון חשיבתי ושיווקי תוך פרק זמן קצר, במידה והדרך בה נקט מתגלה כבלתי מתאימה.

הגמישות רבה המאפיינת עסקים קטנים, מאפשרת להם להתאים עצמם לנדרש מבלי שייאלצו לנקוט בפעולה מסובכת מידי. הדבר מהווה יתרון גדול מאוד בפעילותם, שכן מהירות תגובה הינה כלי חיוני ונדרש עד מאוד בקריאת השוק וקהל הצרכנים. ברור אם כן, כי החומרים להצלחתו של עסק קטן וחדש נמצאים בידיו וסביבו, ועליו רק לדעת כיצד להשתמש בהם נכונה.

שימושון-איך להשתמש בתקשורת החופשית
וודאו כי עסקכם מובדל מעסקים אחרים העשויים להידמות לו בתוכן;
הציגו רמת מומחיות גבוהה ובססו אותה כחלק מהשירות המוצע על ידכם;
בססו אתר אינטרנט זמין ונגיש החל ממועד השקת העסק;
וודאו כי הינכם מעבירים מסרים מקצועיים המשרתים את העסק החדש;
השתמשו בכלי שיווק דיגיטאליים נוספים כדוגמת רשתות חברתיות;
התקשרו עם משרד יחסי ציבור שילווה אתכם עוד במהלך בניית המודל העסקי והכירו בכוחו של עולם יחסי הציבור כבונה מוניטין.

הכותב הוא יועץ תקשורת, מייסד ומנכ"ל חברת Com&Sense תקשורת ואסטרטגיה המתמחה במתן שירותי יחסי ציבור למשרדי עורכי דין, בתי השקעות, חברות מסחריות וגופים מוסדיים. http://www.ces.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב