דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח אמצעים להרחקת יונים במקום להרוג אותן - האם כדאי? 

מאת    [ 04/02/2010 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 2965 פעמים ]

כדי להצליח במלאכת הרחקת היונים מסביבת מגורי האדם היה צורך ועדיין יש לפתח אמצעים יעלים ומתאימים שיחזיקו מעמד לאורך זמן וגם יהיו סבירים מבחינת העלות נשמע פשוט? אז זהו שלא. היונה היא אמנם רק ציפור אבל ציפור חכמה למדי בעלת יכולת הסתגלות וזיכרון ארוך טווח. כדי להרחיק אותה מסביבת האדם צריך להבין את חולשותיה ולנצלם לטובתנו.

אנשים רבים תוהים מדוע להשקיע כל כך הרבה מאמץ ומחשבה וכסף בפיתוח ויצור אמצעים להרחקת יונים, למה לא להרוג אותן ודי? ובכן קודם כל קיימת הסיבה ההומאנית, הרי לא מדובר בג'וקים אלא בציפורים, ולא סתם ציפורים, יש אנשים רבים בעולם המגדלים אותן כחיות מחמד, שלא לדבר על הסמליות של היונה בהקשר השלום. רוב האנשים יירתעו מהרג יונים כשיטה. אולם זאת לא הסיבה היחידה להימנע מכך, הסיבה העיקרית היא חוסר האפקטיביות שבהרג יונים למניעת הימצאותן בקרבתנו. כל יונה שהרגת בעצם מפנה מקום לשתיים שלוש יונים אחרות. בתחרות הקשה שיש ליונים על מקומות קינון ואוכל, נעשה להן טובה בזה שנהרוג את המתחרות שלהן. בנוסף, היונים שנצליח להרוג, הן היונים החלשות ביותר באזור, אלו שלא הספיקו לברוח מספיק מהר, ובכך בעצם אנחנו עוזרים להשבחת גזע היונים, היונים שיוותרו בחיים, יהיו היונים החזקות, יהיה להן מקום רב יותר ומזון רב יותר והן יוכלו להתרבות מהר יותר.

יונים יכולות להגיע עד ל5 מחזורי רבייה בשנה ולהעמיד בכל פעם שני צאצאים, עשו חשבון לבד, לכמה הן מסוגלות בשנת חיים אחת בלבד.

ישנה דרך נוספת להרוג יונים והיא באמצעות רעל, בעבר היה בשימוש רעל התרדמון, אולם הוא הוצע אל מחוץ לחוק. הבעיה בפיזור רעל היא שהוא נגיש לא רק ליונים אלא גם לחיות מחמד, ילדים וכו. יונים שאכלו מן הרעל ומתו עלולות להרוג בעלי חיים נוספים שניזונו מגוויותיהן, ובקיצור, פיזור רעל מאסיבי עלול לגרום לנזקים כבדים יותר מהתועלת שיביא, שלא לדבר על יונה שהתפגרה מרעל בעליית גג ועכשיו כל הבית יסריח עד קץ הדורות.

מכל הסיבות לעיל הגיעו כל המומחים למלחמה במזיקים והדברה בארץ ובעיקר בעולם שהדרך הטובה ביותר ל הרחקת יונים היא לא על ידי הרג אלא . . .הפתעה . .. בדרכים ביולוגיות, למשל עיקור. בדיוק כמו בחתולים וכלבים. במקומות מסוימים באירופה נערכו ניסויים בהם הקימו ליונים תחנות האכלה מחוץ לעיר, שם חיכו להם צוותים רפואיים שעיקרו אותן. הניסויים הללו הוכתרו בהצלחה ובמקומות בהם בוצעו התמעטה אוכלוסיית היונים מאוד. הבעיה ביצוע מהלך כזה שהוא דורש זמן, כסף, תכנון לטווח ארוך וחשיבה על הכלל. הגורם המתאים ביותר להוליך מהלך כזה הוא האגף הווטרינרי ברשות המקומית תחת פיקוח והדרכה של המשרד להגנת הסביבה. במדינה שכל יומיים מתחלף שר קשה מאוד להוביל מהלכים ארוכי טווח. ובאין מהלכים כאלו, נותרו האזרחים הפשוטים עם הפיתרון היחיד העומד לרשותם והוא לקרוא למומחה בתחום הרחקת יונים שיתקין בביתם, רשת, דוקרנים או כל מה שנחוץ על מנת לשמור על חלקת אלוהים הקטנה שלהם נקייה מיונים

 ניר מובדלי מנכ"ל ובעלי חברת ירוק - הרחקת יונים ו הדברת מזיקים ויועץ המרכז לאיכות הסביבה. בעל ניסיון רב ומומחה בהתאמת פתרונות להרחקת יונים והדברת מזיקים ללקוחות עסקיים, מוסדיים ופרטיים. לקבלת ייעוץ חינם חייגו 1-800-222-662    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב