דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הוספת מרפסת בפרויקט תמא 38 

מאת    [ 04/02/2010 ]

מילים במאמר: 731   [ נצפה 2810 פעמים ]

זה גדול! הוספת מרפסת היא אחת מן ההטבות האיכותיות שמציעה תמ"א 38. אסור לפספס הזדמנות כזאת, בדקו עוד היום את זכאותכם להיות חלק מתוכנית תמ"א 38.

לפני שאתקדם במאמר, אציין כי מומלץ להתייעץ ברשת, בכל הקשור לתמ"א 38 ב: >

אתם בדקתם כבר את זכאותכם להיות חלק מתמ"א 38? אם לא, כדאי לכם לבדוק את העניין כי תמ"א 38 מאפשרת לכם לקבל מבנה מחוזק מפני רעידת אדמה וכן הטבות נפלאות אחרות כמו הוספת מרפסת. מה? למה ואיך? מיד נסביר הכול לטובת אלו שטרם נכנסו לעניינים.

אנו שומעים בחדשות ,קוראים בעיתונים על כך שיש חששות מפני רעידת אדמה שעלולה להתרחש בישראל. רמת הוודאות כאן אינה ברורה ולאור כך, לא כדאי לקחת סיכונים מיותרים ויש להיערך למצב דברים לפיו כן תתרחש פה רעידת אדמה.

תמ"א 38 פה איתנו על מנת לעודד בעלי דירות לחזק את המבנה שלהם. תמ"א 38 פונה אל אותם בעלי מבנים אשר רכושם נבנה טרם שנת 1980. הנחת המוצא היא כי מבנים שנבנו אחרי 1980, נבנו על פי התקן הישראלי ודרישותיו ועל כן הם עמידים דיים בפני רעידת אדמה. לתוכנית תמ"א 38 יש המון יתרונות כפי שמיד נספר לכם. בין יתרונות אלו מצויה גם העובדה החביבה כי אתם יכולים לקבל הוספת מרפסת לביתכם, ממ"ד ועוד כל מיני הטבות שכבר תדעו מהן.

הוספת מרפסת - איזו הטבה!

נשמע טוב, לא? מי מאיתנו לא היה רוצה הוספת מרפסת בביתו ועוד ללא עלות מצידו...נשמע לא רק טוב, נשמע פנטסטי. אז איך זה קורה? כפי שאמרנו, תמ"א 38 מבקשת לעודד בעלי דירות לחזק את המבנה שלהם לקראת רעידת אדמה. הצורך בתמריצים קיים בגלל שעולה המון כסף לחזק מבנה ובאופן רגיל, ללא תוכנית מסודרת ותמריצים בעלי דירות לא היו מחזקים את המבנה שלהם.

תמ"א 38 מפנקת אותנו בכל מיני תמריצים כאשר בנוסף למבנה מחוזק ועמיד יותר אנחנו מקבלים הטבות שונות שישפרו פלאים את איכות החיים שלנו. כל זאת ללא העלות המטורפת שהשדרוג הזה היה עולה לנו אילו היינו מממנים אותו בכוחות עצמנו. אחת מן ההטבות האלו היא הוספת מרפסת. הטבה שווה נוספת היא בניית חדר ממ"ד בבית, שיפוץ חדרי האשפה של הבניין, שדרוג הגינה ועוד.

תמ"א 38 - הלכה למעשה

אוקי, הסברנו מה תמ"א 38 נותנת לנו ומה המטרה שלה. מה בפועל קורה? איך הדברים מתבצעים בשטח ומי נושא בעלויות של כל ההטבות האלה שאנו עתידים לקבל:

1. הקבלן הוא הנושא בעלויות - ובכן גבירותיי ורבותיי, חיזוק המבנה שלכם כולל כל ההטבות הנפלאות כדוגמת הוספת מרפסת, ימומן על ידי קבלן עמו תתקשרו בהסכם. הקבלן מחויב לשפץ את חזית הבניין שלכם, את הלובי, להוסיף מעלית, הוספת מרפסת ועוד ועוד.

2.  מה אנחנו נותנים בתמורה - אין ספק, תמ"א 38 מסדרת לנו דיל מצוין. אנו מעלים את שווי הנכס שלנו מבלי שנשאנו בעלות עליית השווי. גם התמורה שאנו נותנים בעד עבודת הקבלן, לא יוצאת מהכיס שלנו למעשה. מדוע? כאשר אנו מצטרפים לפרויקט תמ"א 38 אנו מקבלים זכויות בנייה. אותן אנו מוסרים, במסגרת ההסכם, לקבלן אשר זכאי לבנות קומה נוספת על גג הבניין שלנו.

3. תורמים לאיכות הסביבה - ההצטרפות אל תמ"א 38 מאפשרת לנו לתרום את חלקנו למען איכות הסביבה. במה דברים אמורים? השיפוץ שהבניין שלנו יעבור יכול להתבצע באופן שמטיב עם איכות הסביבה ומגן עליה ויכול שלא. זו אחריותנו לדאוג כי ייעשה שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה תוך שימוש חכם במערכות יעילות וחסכוניות.

תמ"א 38 - פעלו בחומה

כאשר הנכם שוקלים להצטרף אל תמ"א 38 במסגרתה תקבלו את כל מה שדיברנו עליו כולל הוספת מרפסת, חשוב מאוד שיהיה בידיכם חוזה מסודר ומאורגן עם הקבלן ועם עורך הדין שלכם. מה כדאי לבדוק טרם חתימה על חוזה עם קבלן?

1. זכויות וחובות - דאגו לפירוט מלא וברור של הזכויות והחובות של שני הצדדים, קרי, שלכם ושל הקבלן. ככל שתקפידו בשלב הזה להסדיר את העניינים, כך תימנעו מוויכוחים וחיכוכים בהמשך הדרך. אל תוותרו על פירוט מלא של ההטבות שחייב לכם הקבלן כגון הוספת מרפסת.

2. עמידה בלוח זמנים - חובה כי הקבלן יתחייב בפניכם מהם לוחות הזמנים לפיהם הוא עובד. הנכם צריכים להתכונן ולחיות בסבלנות עם הרעש והמטרד שעבודת הקבלן תגרום לכם ועל כן חשוב מאוד שתדעו היטיב כמה זמן צפויה להימשך העבודה.

3. הגדרת שעות העבודה -  הסכימו מראש על שעות עבודה והגדירו אותן בחוזה. הסדרת עניין זה קריטית לכם בתקופת העבודה של הקבלן בבניין. אל תשאירו מקום לספק בפרט זה.

4. תגנו על עצמכם - וודאו כי בידי הקבלן שבחרתם יש פוליסת ביטוח תקינה ומתאימה ואל תוותרו על קבלת ערבויות מצד הקבלן. 

לקריאה נוספת: >

ידידיי היקרים, שמחתי לשתף אתכם בנפלאות פרויקט תמ"א 38. אל תוותרו על שדרוג איכות החיים שלכם, עליית ערך הנכס והטבות נהדרות כמו מעלית חדשה, גינה יפה וכן הוספת מרפסת. בדקו את זכאותכם להיות חלק מהתוכנית של תמ"א 38. בהצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב