דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עושים סדר בבלגן - יש לי רעיון לפתיחת עסק מה הלאה? 

מאת    [ 03/02/2010 ]

מילים במאמר: 1182   [ נצפה 3348 פעמים ]

  1. יצירת מפת חיים אידיאלית- הסיבה שאתה רוצה שיהיה לך עסק היא מפני שאתה רוצה להשיג ולהגשים דברים מסוימים בחייך וליצור את החיים המושלמים עבורך. חשוב לבדוק מהו אותו יעד שאליו אתה שואף בחייך. עלייך לחשוב שאם הכול היה אפשרי אז איך החיים שלך היו נראים בתחומים שונים כולל, מערכות יחסים, כסף, פנאי ועסק. תפקיד של מפת החיים האידיאלית היא להזכיר לך מדוע אתה עושה כרגע את הבחירות שלך.
  2. בחינה של המצב העכשווי –להסתכל ולחקור את מצבך עד היום. היכן עומדים בחיי תחומים כמו עבודה, פנאי , מערכות יחסים וכספים. מיפוי של המצב העכשווי. מה עשיתי עד היום

      בקריירה שלי, מה אני אוהב לעשות, מה אני פחות אוהב לעשות, אילו מערכות יחסים

      משמעותיות יש לי עכשיו, מהו מצב הכספים העכשווי שלי, מהן המחויבויות שלי. 

  1. בחירת תחום העיסוק שיהפוך לעסק – בחירת הדרך הטובה ביותר עבורי להגשים את עצמי ותוך כדי כך לתת שירות לאחרים ( שהרי כל עסק מתבסס על נתינה של מוצר/שירות על מנת לעזור לאחרים) . מה הייעוד שלי? במה אני טוב? אם השאלה הזו לא בהירה חשוב מאוד להתעכב עליה, לבחון, לבדוק לקרוא ספרים בנושא ייעוד. אם אנחנו שלמים עם בחירת הייעוד שלנו והופכים אותו לעסק המחויבות שלנו גדולה יותר, יש לנו יותר כוחות ותעצומות להגשים אותו ואנחנו מסורים יותר למטרה שלנו.
  2. להתמקד בעסק - לכתוב את הרעיון לעסק בצורה מפורטת. אם הכול היה אפשרי איך העסק היה נראה בעוד חמש שנים. אם היה בא עיתונאי לסקר את העסק הזה בעוד חמש שנים מה הוא היה מספר, ממש לתאר תמונה מציאותית של העסק. תפקיד החזון של העסק הוא ליצור בהירות לגבי הכוונה. ברגע שכותבים, הדברים הופכים להיות הרבה יותר בהירים. באיזה תחום העסק שלך נמצא? אלו שירותים/מוצרים אתה מספק ללקוחותיך? מה הערך שלקוחותיך מקבלים מהשירות/המוצר שלך?  החזון אינו חצוב בסלע ואינו הצהרה מושלמת, החזון הוא נקודת התייחסות התחלתית, שהיא בסיס לשינויים ושיפורים תמידיים.
  3. בחירה -  לבחור בלב שלם להיות עצמאי. להיות עצמאי זו בחירה שאולי מצריכה ויתור על ערכים מסוימים שחשוב לבחון את מרכזיותם בחייך. אם אתה חושב שלהיות עצמאי מגביל את החופש שלך או שלהיות עצמאי פוגע בבטחון כלכלי שלך ואלו שני ערכים חשובים לך אז חשוב שנית על הבחירה להיות עצמאי.  הדאגות האלה עלולות להגביל את היכולות שלך להצליח. אם יש בעינייך מחירים לבעלות על עסק מה המחירים האלה? האם אתה מוכן לשלם אותם? כדאי לשוחח עם בעלי עסק אחרים על תחילת הדרך. בעל עסק ועצמאי זה עניין שמחייב השקעה והתמסרות גדולה מאוד. על מנת שהעסק יצליח נדרשים משאבים כמו זמן, משמעת להתנהלות עצמאית, נחישות התמדה ורצון להתפתח וללמוד כל הזמן. מצד שני אם קיימים בך הפחדים האלה ועדיין אתה מעוניין לפתוח עסק אז עבוד על כך עם מלווה עסקית או מאמן שיעזרו לך להסיר את הספקות והפחדים וליצור דרך בטוחה עבורך להגשים את חלומך.  
  4. לשוחח עם בני המשפחה – חשוב מאוד לשתף את בני המשפחה בהחלטה לפתוח עסק מאחר והם גם צד בעניין. אם ההכנסות עומדות לרדת או אם הזמן שיוקדש למשפחה יורד יש לכך משמעות וחשוב להתכונן לכך וחשוב לגייס את תמיכת המשפחה.
  5. בחירת מודל עסקי המתאים לך – יש מגוון אפשרויות היום לפתיחת עסק. האם אתה מעוניין להתחיל במשרה חלקית ולהתפתח משם? האם אתה רוצה לשכור מקום? האם אתה רוצה לפתוח עסק מהבית? האם אתה רוצה להקים אתר אינטרנט? לפתוח חנות מקוונת בebay? חשוב לבחור מודל עסקי שמתאים למצבך האישי והכלכלי.
  6. אם נדרש מימון לעסק אז לבחון אופציות למימון – מימון עצמי, מימון על ידי פנייה לחברים או משפחה , הלוואה מבנק או מרשויות לעסקים קטנים, בקשות מקרנות לעסקים קטנים. יש מגוון רחב של אפשרויות כדאי ללכת להתייעץ עם יועצת עסקית פרטית או מלווה עסקי מטעם מט"י. לכתוב יחד תוכנית עסקית ולהציג את התוכנית העסקית לבנק או לשותפים פוטנציאליים. חשוב להתנהל באחריות ואם נדרש, להתייעץ עם שאר בני הבית לגבי לקיחת הלוואה והתבוננות על המציאות הכלכלית הביתית והאם היא מאפשרת מחויבות כזו.
  7. ליצור בהירות לגבי הייחודיות של העסק שלך. אם ישנם עסקים דומים לשלך מה הייחודיות של העסק שלך. מדוע לקוחות יגיעו דווקא אליך? מה יש בך שונה מאחרים?
  8. מי קהל היעד של העסק שלך? למי המוצר או השירות שלך פונה. חשוב מאוד להגדיר קהל יעד מסוים וספציפי מאחר והמוצר או השירות שלך מיוחד יגיעו אליך לקוחות שמחפשים ספציפית את מה שיש לך להציע. מי הם אותם לקוחות?
  9. להיפגש עם רואה חשבון ולפתוח תיק במס הכנסה ובמע"מ.
  10. לעבוד באופן קבוע עם מנטורית/יועץ/מאמנת להרחבת ההכנסות , להגדלת החשיפה ומספר הלקוחות, ובאופן כללי על הרחבת העסק ואיזון בין הבית לעסק. אם קיים חוסר איזון זה יפגע בקידום העסק. לפעמים נראה כי מלווה לעסק זה עניין "לעשירים" בלבד אבל בעולם המהיר של היום מלווה לעסק זה הכרח. כמו כן ברוב המקרים המלווה לעסק מכסה מהר מאוד את העלות שלו.  השוק מציע יועצים רבים ומגוונים החלט מה הדבר הדחוף ביותר שאותו ברצונך לקדם ובחר מלווה שמתאים לבקשותייך.
  11. ליצור אסטרטגיית שיווק ולהקצות תקציב שיווק ויחסי ציבור– מה הדרך שלך להגיע ללקוחות? האם דרך כתיבת מאמרים, דרך פרסום בעיתון, פליירים, קבוצות עסקיות ונטוורקינג ( עסקים עושים עסקים/BNI / מעגלי אמהות ואחרים), יחסי ציבור. אם האסטרטגיה שלך היא מפה לאוזן חשוב שהיא תהיה אקטיבית לדוגמא: לדבר על העסק שלך במפגשים משפחתיים ואירועים אחרים.   מהם אמצעי השיווק בהם אתה מתכוון להשתמש. לאחר בחירת אסטרטגיית השיווק, יש להקצות תקציב שמתאים לאסטרטגיית השיווק הזו. התקציב אמור לכלול את כל הוצאות הדפוס, עיצוב, פרסום, זמן פגישות, שכרם של אנשי מקצוע, דלק וכל דבר שנעשה ביום יום על מנת לקדם את העסק.
  12. לעשות תוכנית פעולה – לחבר את כל הנקודות לתוכנית פעולה פשוטה. ליצור יומן יומי שבו ניתן לכתוב את כל הרעיונות, המשימות, ההצלחות והטעויות – יומן  מעקב עסק. לשבת כל ערב ולשאול את השאלה – מה עליי לעשות מחר על מנת  לקדם את העסק שלי? תכנית הפעולה תלויה בזמן שלך, אם אתה עדיין שכיר אז הקצב לעצמך שניים או שלושה דברים שאתה רוצה לעשות למחרת על מנת לקדם את העסק. אם יש לך יותר זמן אז הקצב חמישה דברים. זה אמור להיות דבר פשוט וקטן לדוגמא לכתוב תוכנית עסקית זה עניין שדורש עבודה רבה אבל להתקשר למט"י ולקבוע עם יועץ עסקי זה דבר פשוט ונגיש. דוגמאות נוספות לדברים קטנים: לקבוע לשוחח עם בני המשפחה על התוכנית, לקרוא על תוכניות שיווק ועוד. להתקדם בצעדים קטנים ועקביים.
  13. להיות מומחה בתחום שלך – להפוך את העיסוק שלך למומחיות, לתת את השירות הטוב יותר, לקרוא ולהתפתח בתחום הזה כל יום דרך קריאה התבוננות ולימוד. לקרוא על הלקוחות שלך, להכיר את קהל היעד שלך.  לתת חוויית שירות מצוינת בכל הרמות, לשים לב לכל הפרטים הקטנים שהופכים את העסק שלך למקום שכדאי לחזור אליו.

<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; text-align:right; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

מיכל דובר - מנטורית ומלווה עסקים להצלחה  באמצעות שיטת ארבעת היסודות



<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; text-align:right; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> מרחב – טרנספורמציה בחיים ובעסקים


rosalis@012.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב