דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איפור מינראלי - מה זה? הסברים וגם כמה המלצות 

מאת    [ 03/02/2010 ]

מילים במאמר: 582   [ נצפה 3534 פעמים ]

האיפור המינראלי נכנס לחיינו לפני כמה שנים עם התפתחות המגמה העולמית לאיכות חיים, בריאות וטיפוח.

בחו"ל התופעה נפוצה והרבה חברות איפור השיקו בשנתיים-שלוש האחרונות מבחר לא מבוטל של מוצרי איפור מינראליים החל ממייקאפים ועד צלליות וסמקים.

מה זה בכלל איפור מינראלי?

איפור מינראלי, כשמו כן הוא – איפור המבוסס על מינראלים מהטבע בהם משתמשים כאשר הם טחונים דק בצורות שונות. הם אינם אמורים להכיל תוצרי נפט, חומרים משמרים, צבע מלאכותי, ריח ואלכוהול. לרוב, הם מגיעים בצורה אבקתית שאותה צריך להניח על העור עם מברשות מתאימות על מנת להימנע ממראה אבקתי מדי על הפנים. המברשות המשמשות איפור מינראלי יהיו בדר"כ צפופות מהרגיל על מנת ללכוד את החומר היטב ולמנוע את התפזרותו עד כמה שניתן מסביב למשטח עבודה. בעבר ניסיתי חלק מהם, אבל בהיבט המייקאפים, אף פעם לא הייתי מרוצה כשהיה מדובר בפורמולה אבקתית. תמיד הרגשתי מאופרת מדי, למרות הכיסוי הקליל, בגלל האבקתיות. אין מה לעשות, יש לי עדיפות ברורה למייקאפים נוזליים שיושבים על העור בצורה הטובה ביותר בעיני.

מבחינת המינראלים עצמם המשמשים כבסיס למוצרים, אין היום תקן ברור בעולם לגבי החומרים והרכבם כמו שיש בחלק מהמוצרים הקוסמטיים. ככה זה באיפור, זה לא טיפולי, אז אין אינטרס למסד את התחום. יחד עם זאת, עדיין יש מספיק חומרים מוכרים ושימושיים באיפור המינראלי שחוזרים על עצמם כמעט בכולם כגון ה"טיטניום דיאוקסייד" (ומתנצלת על הקללה…) שידוע בהיותו מסנן קרינה טבעי. הבעיה עם המינראל הזה, לדוגמה, היא שקשה למדוד כמה קרינה הוא מסנן ובכך לקבוע את הדרגה שלו (בניגוד לחומרים סינטטיים אחרים שיש היום במרבית המייקאפים הנותנים הגנה של SPF 15 ומעלה, למשל).

היום ניתן למצוא איפור מינראלי במס' חברות גדולות המתמחות בתחום בחו"ל (כמו חברת everyday minerals, לדוגמה) ובהרבה מחברות האיפור המוכרות בארץ. הבעיה היא בעיקר בהרכב המוצרים. הם בדרך כלל לא מינראליים לחלוטין ומכילים רק אחוז מסוים של מינראלים. בטח שלא טבעיים או אורגניים בשם דרך. יחד עם זאת, לנשים המשתמשות באיפור על בסיס יום יומי, אולי האיפור המינראלי ייתן מענה לפחות בפן של השקט הנפשי. המחשבה של מה שהן שמות על העור שלהן מכיל הרכב מסוים של "חומרים טובים" יכול להרגיע את מי שמודאגת מהנושא הזה.

אם מישהי מחפשת מוצר המתבסס על מינראלים כחול-לבן וקצת גאווה ישראלית, היא יכולה לפנות לחברת AHAVA. חברת אהבה היא חברה שמפעליה ממוקמים בים המלח ומוצריהם מתבססים על תמצית של 21 מינראלים מקומיים ואצת הדונוליאלה, אצה אדומה הגדלה במקום הנמוך בעולם. בנוסף, חומרי טיפוח שונים כגון שיאה, שמן אבוקדו, שמן מקדמיה ועוד, כל מוצר והפורמולה המתאימה לו. החברה יצאה לאחרונה מעולם הטיפוח נטו ופנתה לייצר סדרת מייקאפים מינראלים. הייחוד במקרה הזה הוא שאפשר למצוא בסדרה גם שני סוגי מייקאפים נוזליים שמקלים מאוד על השימוש ועל המראה הסופי שנטמע בצורה מיטבית עם העור.   

כמאפרת מקצועית, לאחר שכבר ניסיתי את המוצרים בסדרה, אני יכולה להגיד שמאוד נהניתי מהמייקאפ העשיר שלהם. אני מניחה אותו עם ספוגית ומשתמשת יחסית במעט חומר בכדי להגיע לכיסוי טוב. הבעיה יכולה להיות בהתאמת צבע מדויק היות וקיימים כרגע ארבעה צבעים בלבד. הצבעים יתאימו לרוב הנשים, אבל עדיין רצוי לבדוק כמובן לפני שקונים.

אני בטוחה שזו לא מגמה חולפת. לא מדובר בעוד טרנד אופנתי-בריאותי שהולך להיעלם לו. האיפור המינראלי פה כדי להישאר, להתפתח ואף להפוך לשגרת טיפוח לחלק מאיתנו. ככל שנחזור לאדמה, למה שנתן לנו הטבע ונשלב זאת עם התפתחות הטכנולוגיה והמדע, נוכל להגיע להרבה דברים מעניינים, גם בתחום האיפור.

עדי מאור סיסו - "כשאיפור ואמנות נפגשים"
http://www.adimas.co.il  , http://blogipur.adimas.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב