דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


'מדד נוי' להתנהלות מפלגתית ראויה ואיכותית - סיכום ביניים 

מאת    [ 02/02/2010 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 1724 פעמים ]

"מדד נוי" להתנהלות מפלגתית ראויה ואיכותית - סיכום ביניים  /  נמרוד נוי

1/1/2010

בעת האחרונה, ואני רוצה לשתף אתכם בזאת, אני ממש נקרע בין מחוייבותי הציבורית להמשיך ולדווח על הדברים הקורים במערכת הפוליטית ובקדימה, כפי שעשיתי זאת עד היום, לבין הצורך העולה להתייחס גם באופן מאוד מפורט ומקצועי לחלקה של ציפי ליבני בדברים הלא טובים שקורים לנו. נגעתי בכך בכל מיני אופנים אך מעולם לא כמכלול סדור וכמקשה אחת. אני מרגיש שאינני יכול עוד לשתוק ולהחריש. כמו כן אני מחוייב למאמץ הגדול שהשקעתי עד היום ולעמידה בסטנדרטים המקצועים של "מדד נוי". אינני רוצה להגיד דברים קשים. אני פה בשביל לעשות, אך איש מנבחרינו לא שומע לי ובתוכם גם ציפי ליבני בכבודה ובעצמה, ולא נעשיית כל עבודה של בנייה איכותית ומקצועית במפלגה.

בקדימה אני כמעט מתחילת דרכה. שנה מאוחר יותר התחלתי להיות מעורב בה באופן פעיל יותר. בטבעיות גמורה מצאתי את עצמי פועל במפלגה ומביט עליה ועל המערכת הפוליטית כולה בעיניים קצת יותר מקצועיות. לא לקח לי זמן רב כדי לגבש תמונה מספיק טובה על חולשותיהן הבסיסיות של קדימה ושל המערכת הפוליטית כולה, ולנסח את אחד ממושגי המפתח שביסוד המאמץ הגדול שהשקעתי בדברים, והוא: "חולשת המערכת הפוליטית בישראל". זהו שם עצם כללי ומושג-על המכיל בתוכו את כל מה שיכול להסביר את אותה חולשה ולתרום לפיענוח החידה הגדולה של חיינו הציבוריים. מצאתי שהוא מספיק טוב ואמין כדי להתחיל לעבוד עימו, גם אם בחלקו הוא נסתר עדיין ולא ברור דיו.

בשלוש השנים שאני פעיל בקדימה פרסמתי ב'יאללה קדימה' מעל ל- 150 מאמרים, שאת הטובים שבינהם (כ- 80 במספר) אני מרכז כיום בשני אתרים ארציים: 'מאמרים' ו-'רידר', וניתן בקלות רבה להגיע אליהם דרך הקשת שמי המלא בגוגל. כמו כן הכנתי מסמך מקצועי בשם "קדימה: יישום תוכנית אסטרטגית".

השקעתי מאמץ רב כדי לבסס את הדברים על יסודת נרחבים ככל שניתן. השתמשתי גם בכלים מתחומי הניהול והאסטרטגיה השונים וגם מדיסיפלינות אחרות. בעיקר עסקתי ביסודותיה של קדימה ובמרכיביה האסטרטגיים שהם 'שאלת זהותה של המפלגה', ו'מכלול דרכי התנהלותה', וזאת על רקע ובהקשר של הצורך האקוטי שלנו לספק תשובות נחרצות לתופעת חולשת המערכת הפוליטית בישראל, שהיא העומדת ביסוד הדברים הלא טובים שקורים לנו כאן.

כדי להתנסח באופן חד וברור יותר ביססתי לאחרונה את  סרגל המדידה "מדד נוי" להתנהלות מפלגתית ראויה ואיכותית. כלי שישמש אותי מדי פעם כדי לבחון את הדברים על פיו. כדי לבדוק את עצמנו היכן אנו נמצאים בסקאלה שלו. האם בצדה החיובי העולה או בצדה השלילי היורד מטה.

עד היום עסקתי באופן  אינטנסיבי ולעיתים אף מפורט עד מאוד בשלושה דברים עיקריים, והם: (1) הניסיון להבין את הנוכח הבולט הזה בחיינו הנקרא חולשת המערכת הפוליטית, ולספק לו פתרונות מציאותיים; (2) להתמודד עם יסודותיה האסטרטגיים של קדימה כמנוסח לעיל; (3) להתייחס לעבודת הפוליטיקאים כקבוצה ולשאלת אחריותם. מאוד נזהרתי שלא לגעת אישית יתר על המידה באיש מן הפוליטיקאים, אף שניתן למצוא בדבריי גם ביקורת אישית על מי מהם. בכל מקרה לא יצאתי באמירה רחבה וכוללת נגד איש. יותר מכך אני במובן מסויים מאוד סלחן לגבי הפוליטיקאים, משום שאני מבין שעד גבול מסויים הם קורבנותיה של השיטה עצמה. אך מנגד ברור לי שזה לא יכול לעמוד להם יתר על המידה, ועליהם להתמודד עם הדברים ולא לברוח כפי שזה מתקיים היום בפוליטיקה שלנו.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב