דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטבחים 

מאת    [ 01/02/2010 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 1790 פעמים ]

מטבחים - לב ליבו של כל בית ישראלי

אם חושבים על כך לעומק, אין כמעט תרבות אחת בעולם בה מטבחים לא משחקים תפקיד מרכזי. כל תרבות כוללת מנהגים וריטואלים אשר רובם נשענים על אורחות במועדים מיוחדים ומאכלים יחודיים. בחברה הישראלית מטבחים הם בהחלט אחד המוקדים המרכזיים בניהול חיי משפחה וחיי היום יום. המטבחים שלנו מגדירים אותנו כאנשים אידיווידואליים, כמשפחה, כעדה וכלאום. או במילים אחרות, תראה לי איך נראה המטבח שלך ואומר לך מי אתה. המטבח היהודי שונה ומיוחד ממטבחים בקרב משפחות לא יהודיות המתגוררות בגולה מאחר והדת היהודית דורשת הקפדה יתרה על ניהול המטבח הכשר ולכן כאשר מתכננים את המטבח היהודי, יש להביא בחשבון גורמים רבים וייחודיים.

המטבח היהודי בעצם מורכב מיסודות המטבח הסטנדרטי כולל תוספות ייחודיות לו. הדוגמא המובהקת ליחודיות של מטבחים יהודיים היא כאמור שני כיורים במטבח אחד. מטבחים אמריקאםי או גרמנים לעולם לא יכלול שני כיורים זה לצד זה אלא אם כן הדירה נבנתה או עוצבה במיוחד עבור משפחה יהודית שומרת מצוות. עוד ממאפייני המטבחים היהודיים - תכנון מערכת בישול לשבת וחגים (פלטת חימום לג'חנון וכיו"ב). מטבחים יהודיים, לא רק שהם אמורים להתאים עצמם לדרישות של דת ומסורת (אמנם יש המקפידים יותר ויש המקפידים פחות אבל יש סטנדרטים), מטבחים יהודיים אמורים להתאים לצרכים של נשים מעדות שונות וזה אומר שמטבחים יהודיים צריך להתאים לכל מיני סוגים של בישול ואפייה, לכל מיני סוגים של הגשה ובעיקר לכמויות עצומות.

אין כמעט תרבות בעולם שחוגגת כל כך הרבה מועדים כמו היהודים ושבכל חג וחג נהוג לחגוג סביב שולחן האוכל. המטבח היהודי, גם אם הוא ממוקם בבית בו מתגוררות 4 נפשות, תמיד צריך להתאיםלארוחת שישי או ערב חג בו יתארחו עשרות מוזמנים. המטבח היהודי צריך להיות גדול, מרווח, בעל אופציה להכנת סוגים רבים ושונים של מאכלים כשעליו (על המטבח) להכיל כמויות גדולות של מזון והכי חשוב - עליו להתאים לכל הדרישות והסטנדרטים של הדט היהודית.

תכנון מטבחים יהודיים בקרב משפחות ישראליות, בין אם הן שומרות מצוות באדיקות או בין אם הן מקפידות רק במועדים, היא מלאכה לא פשוטה. תכנון מטבח צריך להעשות בצורה יסודית על מנת שבסופו של דבר תשיגו את התוצאה הרצויה - מטבח פרקטי, נוח, עם שפע של מקום לאחסנה והרבה מרחב עבודה והכי חשוב - שיהיה לכם את המטבח אשר כל בני המשפחה והחברים מרגישים ביטחון לסעוד מהמזון אשר הוכן בו.
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב