דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המטבח 

מאת    [ 01/02/2010 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 1539 פעמים ]

המטבח - המוקד המרכזי בבית

על פי סקרים, רוב הציבור מעדיף לשפץ את המטבח כאחד החדרים הראושנים בבית, בעיקר מי שלא עומד לרשותו תקציב גדול והוא צריך לקבל החלטה, המטבח והמקלחת הם בין החדרים הראשונים אותם אנשים טוענים שהיו משפצים תחילה או בלבד (במקרים של מחסור בתקציב). לא בכדי אנשים רבים, בעיקר נשים, בוחרים לשפץתחילה את המטבח. המטבח הוא החלל בו אנו נמצאים שעות מרובות לעיתים - אנשים רבים ממקמים את פינת האוכל בתוך המטבח או בסמוך אליו כך שהם מוצאים את עצמם סועדים, שותים קפה וקוראים עיתון בתוך חלל המטבח.

המטבח הוא המקום בו אנו מכינים את ארוחותינו, בין אם זה סנדוויצ'ים לילדים לבית הספר או ארוחת גורמה - המטבח הוא חדר העבודה המרכזי ולכן יש לו חשיבות יתרה בחיי המשפחה. אנשים רבים מספרים שהיו בוחרים לשפץ את המטבח לפני שיפוץ חדר השינה למשל מאחר וחדר שינה משמש את בני הזוג או את אחד הילדים ואילו המטבח משמש את כל בני המשפחה. בבתים רבים נהוג אף לארח חברים, בעיקר שכנים ובני משפחה, אשר קופצים לשיחה על כוס קפה. בעיקר נשים אוהבות לשבת במטבח אם הן משוחחות עם חברה אבל גם אופות או מבשלות דבר מה תוך כדי.המטבח הוא בעצם חדר עבודה וחדר בילוי - הוא חלל המאפשר לשלב ביזנס ופלז'ר.

המטבח הוא חדר עבודה חשוב ולכן תכנון המטבח צריך להביא בחשבון גורמים רבים כגול: פתחי אוורור בין אם מדובר על שאיבה או על חלונות רבים, המטבח חייב תמיד להיות מאוורר הן בשל הריחות (ריחות המזון המצטברים בעת בישול, טיגון ואפיה). אם המטבח לא יאוורר כראוי, חלל המטבח והחללים הסמוכים לו ידיפו ריחות מזון לא נעימים. אך בעוד זו סיבה אסטטית (אם כי חשובה), לאוורור חלל המטבח יש גם חשיבות רבה מבחינת שמירה על אורח חיי הריהוט והאבזור במתחם המטבח. הצטברות של אדים פוגעת באיכות העץ, הניירוסטה, השיש וכל סוג אחר של ציוד ואבזור הנמצא במטבח.

כאשר מתכננים היטב את המטבח - חשוב להביא בחשבון את השמירה על איכות הריהוט והחפצים בתוכו תחילה על ידי אוורור נכון. בתכנון המטבח יש להביא בחשבון גורם חשוב נוסף והוא קירור החדר. יש דירות רבות בהן המטבח הוא "חלל פתוח" והמזגן, אשר ממוקם לרוב בסלון או בחדרי השינה אינו מגיע. לקירור חלל המטבח יש חשיבות גדולה בשמירה על איכות המזון בעת ההכנה, בשמירה על הטריות מצד אחד ומצד שני, למערכת קירור נוחה בתוך המטבח יש חשיבות עליונה ביצירת סביבת עבודה נעימה למי שעובד במטבח (בין אם זה טיגון, אפיה או בישול). החום הנפלט בזמן הכנת האוכל יוצר תחושה לא נעימה ומקשה על העבודה במטבח. תכנון נכון של המטבח מבחינת אוורור וצינון - ישדרגו את המטבח ויהפכו אותו למקום שכייף לעבוד בו (כי הרי כבר ידוע שכייף לאכול את התוצר הסופי!).
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב