דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון מטבחים 

מאת    [ 01/02/2010 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 2805 פעמים ]

תכנון מטבחים משרדיים

תכנון מטבחים עבור משרד, מפעל או מוסד ציבורי אינו זהה לפרוייקט תכנון מטבחים לבתים. אמנם יש הרבה דמיון בפריטים הבסיסיים אבל יש גם הבדלים משמעותיים בין תכנון מטבחים למגזר העסקי לבין תכנון מטבחים לדיור הפרטי. תכנון מטבחים למשרד, מפעל או כל מוסד שהוא דורש חשיבה ותכנון לטווח הארוך לדוגמא: אם אתם מנהלים כיום חברת הזנק או חברה מתחילה ומועסקים אצלכם רק כעשרה עובדים, אל תמהרי לתכנן מטבח לעשרה אנשים. חשבו מעט לפני, האם יש לכם תוכניות להתרחב בשנים הקרובות, לקלוט עוד אנשים למחלקות הקיימות, להקים מחלקות חדשות וכיו"ב.

תכנון מטבחים לסביבת עבודה צריכים להביא בחשבון שינויים ובעיקר תוספות לטווח הקצר כמו גם לטווח הארוך בסדר גודל שונה לחלוטים מאשר כשעומדים לקראת תכנון מטבחים לבית (הרי אין סיכוי להכפיל או לשלש את המשפחה בטווח של 10 חודשים ואילו במקום עבודה זה אפשרי מאוד. מספיק לקוח אחד חדש או הזמנה גדולה מחו"ל בשביל לצרף כוח אדם חדש לצוות וזה פאקטור שחייבים לקחת בחשבון מבעוד מועד. מעבר לחישובים לטווח הארוך, יש עוד אספקטים שחייבים לבחון לפני שניגשים למלאכת תכנון מטבחים למשרד, עליכם לשאול את עצמכם מהי התרבות הארגונית בעבודה משמע האם נהוג לשתות קפה במטבח ולפטפט או שנהוג להכין קפה ולשתות במשרדים או בפינת עישון.

האם העובדים נוטים לצאת להפסקות צהריים במסעדות ובתי קפה בסביבה או שהם מביאים איתם אוכל ומחממים בעבודה (במקרה השני, יש צורךלתכנן מקום למקרר גדול, מדפים למיקרוגל ואולי אף לטוסטר וכן לתכנן מקום לארונות כלים ומתקנים לייבוש כלים). תכנון מטבחים לסביבת עבודה שונה מתכנון מטבחים לבית שכן המטבח משמש אנשים רבים בו זמנית ובעיקר - מדובר באנשים המתחלפים לעיתים תכופות וזאת להבדיל מהבית בו אנשים נשארים לגור באותו הרכב במשך שנים.

תכנון מטבחים לסביבת עבודה חייבים לעמוד בתקנים ומומלץ להתעדכן בתקנים ונהלים של משרד הבינוי והשיכון לפני שמתחילים לתכנן. כמו כן, למי שעוסק בפרויקטים של תכנון מטבחים עבור חברה או מפעל, כדאי להביא בחשבון את הצרכים של הציבור שומר המסורת. יתכן ואתם עצמכם אינם שומרים בבית אבל בסביבת העבודהייתכן ועובדים כעת או יעבדו בעתיד אנשים מסורתיים והם ירגישו בנוח יותר במקום העבודה אם הוא יתאים לאילוצים והמגבלות בכל הכשור לכשרות במטבח.

ואחרון אבל לא הכי חשוב - בתכנון מטבחים בסביבת עבודה חייבים לקחת את נושא הבטיחות ברצינות יתרה. מאחר ואנשים רבים משתמשים במטבח, לעיתים עובדים חדשים ולפעמים לקוחות או מבקרים, חשוב מאוד לתכנן מטבח בטיחותי כך שאיש לא יפגע ויפצע בטעות. תכנון מטבחים במקום העבודה נחשב להוצאה מוכרת ולכן יש להצמד לתקציב הקיים ולזכור לשמור את הקבלות לצורך החזרים.
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב