דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלונות 

מאת    [ 01/02/2010 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 1656 פעמים ]

חלונות במרחב הבית

חלונות בית המגורים הם הרבה יותר מסתם פתחים במבנה הבית והתכנון וההשקעה בהם חשובים לתכנון מרחב מחיה נוח ומרווח בתוך הבית. בית המגורים בו אנו מעבירים חלק גדול מזמן הפנאי שלנו ושאחדים אף מנצלים לעבודה, או מרחב העבודה בו אנו נמצאים משפיעים על איכות ורמת החיים שלנו באופן כללי. יצירת מרחב מחיה נוח ונכון עבורנו בתוך בית המגורים ובמשרד בעבודה הינם משמעותיים ומשפעים עלינו בצורה ניכרת.

בבית עשוי מרחב מחיה נוח ונעים להוביל לשיפור מצב הרוח וההרגשה הכללית בכלל, החשק להיות בבית אחרי יום העבודה ולהתרווח ואיכות המנוחה שאנו מקבלים, תלויים באופן ניכר בתחושת הנוחות שלנו בבית. איכות העבודה והיעילות של העבודה אותה אנו מבצעים תלויה באופן ניכר בהרגשה שלנו בזמן העבודה ולפי כך חשוב לעצב מרחב עבודה נוח ונעים.

חלונות הינם חלק שוב ומעניין בעיצוב חלל העבודה בו אנו נמצאים, חלונות בית המגורים אחראים על הכנסת אור ואוויר אל תוך חלל הבית ומשמשים כחלק במראה הבית באופן כללי. בית מגורים שבו חלונות לא מכניסים אור בשעות הנכונות עשוי להיות חשוך יותר ולהתבסס רק על תאורת חשמל. מצב כזה עשוי ליצור תחושת לא נעימה של כליאה מסוימת בתוך הבית ובנוסף לייקר את חשבון החשמל.

בנוסף חדרים בהם לא ממוקמים חלונות רבים, או במקרים רבים אין בהם חלונות בכלל, עשויים להיות מחניקים מפאת חוסר האוויר המגיע אליהם. אמנם מיזוג אוויר טוב עשוי לפתור את הבעיה הזאת, אך עדיף שלא להתבסס אך ורק על מיזוג ולנשום כמה שיותר אוויר צח גם בתוך הבית. העבודה במשרד מושפעת אף היא באופן משמעותי ממיקום חלונות המשרד והשפעתם על חלל העבודה שלנו. חלל העבודה נוח מרווח ומואר עשוי לשפר את תחושת העובדים ובכך לשפר את רמת ואיכות העבודה שלהם.

בדומה לבית המגורים גם במשרדי עבודה יש ל להקפיד כי החלונות ימוקמו באופן בו הם מכניסים אל תוך המבנה אור רב ככל הניתן ובנוסף מכניסים לתוכו אוויר צח. מכיוון שזמן העבודה שרבים מאיתנו מבלים במשרד הוא רב יחסית, תחושת הכליאה בתוך המשרד עשויה להיות רבה יותר.חלונות רבים עשויים לפתור תא התחושה הזאת ולתת לעובדים אפשרות להציץ אל הנוף שמחוץ למשרד ולשפר את הרגשתם במהלך העבודה. עובד המרגיש כלוא במשרד ללא חלונות וללא קשר ויזואלי אל העולם החיצון עשוי לסבול מכך וגם היעילות שלו עשויה להיפגע.

חלונות אינם "עוד פתח לבית", תפקידיהם רבים ומגוונים והם משפיעים באופן משמעותי על מרחב החיים שלנו. רק כאשר נדע לייצר מרחב עבודה נוח ונעים או מרחב מחיה ביתי ומרווח, נוכל לנצל את הזמן שלנו במשרד ובבית באופן אופטימאלי. חלונות הם כלי חשוב לצורך השגת מטרה זו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב