דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיוון תחומי הפעילות להשגת איזון ומימוש עצמי 

מאת    [ 01/02/2010 ]

מילים במאמר: 553   [ נצפה 2103 פעמים ]

ד"ר דב רייכמן, ספקטרה אנליטיקס בע"מ 

במהלך האימון האישי מתבררים הצרכים והמניעים המרכזיים אשר מהווים חלק מרכזי מהעקרונות המנחים אותנו בכלל פעילותינו בתחומים השונים: קריירה, לימודים משפחה ופנאי.

עיקר עמלנו מרוכז לסיפוק אותם צרכים אשר אופייניים לכל אחד מאיתנו וכל אחד מאיתנו מחפש ביטוי שונה המתאים לו לסיפוק אותו צורך.

הצורך בחופש אישי יכול להתבטא אצל האחד ביכולת לבחור לעצמו רגעים של רגיעה ואצל האחר פירושו היכולת לבחור לעצמו פעילות מעניינת בנוסף לפעילויות האחרות.

בעולם הקריירה התובעני אנחנו מקדישים כידוע זמן ניכר לקידום ולהצלחת הקריירה המרכזית שלנו ובהרבה מקרים לא נותר זמן או אנרגיה לפעילויות אחרות אשר יכולות לספק צרכים נוספים שלא מקבלים ביטוי.

האינטנסיביות בתחומי הקריירה ובמקביל המאמץ להקדיש את שארית כוחותינו לפעילות המשפחתית גם מונעת מאיתנו ברוב המקרים להקדיש מחשבה סדורה לתחומי עניין אחרים או עיסוק משני אשר יכול להוסיף לנו לא מעט למימוש העצמי ולשביעות הרצון הכללית.

בתהליך ה-Coaching מתברר לעיתים כי גם כשישנה שביעות רצון ממהלך הקריירה ואפילו מהיכולת להקדיש זמן איכות לתא המשפחתי, עדיין ישנה תחושת חסר מסוימת, שבדרך כלל קשה להגדרה למתאמן, הפוגעת בתחושת האושר הכללי.

התחושה המלווה תהיה תחושה של חיפוש עניין, אתגר או ריגוש כזה או אחר שיעלה את האנרגיה הכללית שלנו. תחושה זו מתגלה במלוא חריפותה כשגם נתיב הפעילות המרכזי שלנו, הקריירה לדוגמא, לוקה בחסר.

תוספת של תחום עניין נוסף מספק ומעשיר ועונה לצרכינו – גם אם נעשה בחלק קטן מהשבוע יכול להשלים את החסר לנו בעבודה ולתרום לתחושה כללית מעצימה.

מבחינה מעשית, למרות העומס הכללי, ניתן בהחלט לשלב פעילות נוספת במקביל לקריירה והמשפחה. בחירה נכונה המתאימה לצרכים האישיים שלנו תקנה לנו את תחושת הסיפוק ושביעות הרצון שיאפשרו לנו גם מרץ נוסף לעבודה והמשפחה.

בירור הנושא מתייחס כמובן למציאות חייו הכוללת של המתאמן ולמונחי ההצלחה הנתפשים בעיניו.

במהלך האימון האישי בעבודה משותפת של המאמן והמתאמן מתבררים האלמנטים ש"עושים לנו את זה", עבורם אנחנו מוכנים להשקיע לעיתים ללא לאות והעיסוק בהם ממלא אותנו במובן החיובי.

"ארגז הכלים" של ה-Coaching מאפשר בירור בדיוק רב של אותם צרכים ומניעים מרכזיים בד בבד עם עקרונות הפעולה האופייניים לנו, כלל המשאבים (ידע, ניסיון וכישורים) העומדים לרשותנו וכל זאת בהתאמה אישית למתאמן ומציאות חייו.

בירור זה מאפשר לזהות את הצרכים המקבלים מענה כזה או אחר ואת אילו אשר לא זוכים להתייחסות בשגרת היום יום ומותירים אותנו בתחושת החסר.

לעיתים מתברר כי צורך מסוים דומיננטי מאד ויוצר קונפליקט עם צרכינו האחרים ועל כן התחושה הכללית אינה מספקת.

מתן מענה לצרכינו האחרים אינו כרוך בהכרח בשינוי דרמטי בשגרת יומנו ובודאי שאינו מחייב הזנחה של תחומים אחרים. עלה קטן או ירק צבעוני ליד הסטייק משדרג ללא ספק את התפריט שלנו.

בתהליך האימון האישי ניתנת התייחסות לאיזון בין תחומי החיים השונים: קריירה – משפחה – פנאי בהתאמה למתאמן, לשגרת יומו ועקרונות הפעולה שלו.

התהליך שהינו מוכוון תוצאה, משלב שירטוט ברור ומוחשי של המציאות העתידית אליה אנחנו מכוונים בתחום הקריירה ובתחומים האחרים ותוכנית פעולה שתאפשר יישום היעד שקבענו לעצמנו.

תוכנית מפורטת הכוללת לוח זמנים, מדדי איכות ותפוקות תאפשר לנו להשיג את התוצאות המבוקשות ולאפשר לנו להגיע למימוש עצמי ושביעות רצון.

זיהוי בתהליך ה-Coaching של חסמי ההצלחה האופייניים לכל אחד מאיתנו תאפשר לנו להימנע מכניסה לסוג פעילות בו נמצא עצמנו מוגבלים – לכל אחד מאיתנו מספיק כישורים ויכולות אשר ניתן למצות להשגת ההצלחה אליה אנו חותרים.

ד"ר דב רייכמן הוא מנכ"ל ובעלים של חברת ספקטרה אנליטיקס המתמחה בפיתוח עסקי, שיווק, אימון אישי ואימון עסקי www.spectra-analytics.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב