דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


וילונות 

מאת    [ 01/02/2010 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 2302 פעמים ]

וילונות

יש מי שיגידו שוילונות זה מוצר לא הכרחי, לא נמות אם בבית לא יהיו וילונות, לא יושבים עליהם, לא שומרים בהם דברים, אז מי צריך את זה? גישה זו שגויה מן היסוד, זה משום שוילונות זה בדיוק מה שעושה את ההבדל בין מקום שגרים בו לבין בית. הוילונות הם האביזר שנותן תחושת חמימות למקום. הרבה פעמים, כשאנו עוברים דירה, אנו מרגישים כאילו לא במקום שהוא שלנו, כאילו בבית של אחרים. תחושה זו נעלמת מייד כשתולים וילונות על החלונות, וילונות הוא ערך מוסף על ריהוט מתאים לבית.

הוילונות מעניקים תחושת פרטיות. כשהחלון חשוף, תמיד יש תחושה שמישהו מסתכל עלינו, תחושה זו קיימת גם כשנראה שאין שום בית ממול והקומה שלנו היא קומה גבוהה. היתרון הגדול של וילון הוא שלמרות שהוא מסתיר אותנו מעיני העולם, הוא עדיין לא מסתיר את האור ויוצר אפקט של תאורה רכה ונעימה. לוילונות יש גם תפקיד בהגנה על פנים הבית מפני קרני השמש, שימוש זה חשוב במיוחד כשמדובר על שימור הרהיטים. השמש הישראלית אכזרית מאוד והיא מסכנת את הרהיטים מפני אובדן צבע, וככל שהחלונות גדולים יותר, כן גדלה הסכנה לרהיטים. הוילון מקטין את נזקי השמש שנגרמים לרהיטים ומעניק לבעלי הדירה את האפשרות ליהנות מהם לאורך זמן רב יותר.

בהתחשב בתרומת הוילונות למראה הבית ולתחושות הנעימות שהם מעניקים לאנשים החיים בו, מיותר לציין שחשוב להתאימם לכל חדר, ולמזלנו יש היום מבחר רחב ביותר של מומחים בתחום ואפשרות להשתמש במגוון עצום של חומרים. לוילונות, כמו לכל תחום אחר, יש אופנות. כך למשל, בעבר היה מקובל לתלות וילונות על ווים, ואילו היום האופנה החדשה היא וילונות התלויים על מוט.

ההצללה לא חייבת להתבצע באמצעות בד, ענף הוילונות מפותח מאוד ועושים בו שימוש גם בעץ, מתכת וחומרים פלסטיים. צורת הוילונות יכולה להשתנות גם כן, החל מוילון קלאסי מבד, כמו שאנחנו מכירים אותו ועד וילונות גלילה, ווילונות ורטיקאליים. וילונות הגלילה הם מוצר בעל מבנה ומנגנון פשוטים ואמינים המבטיחים את השימוש בו לאורך שנים. בעת פתיחתו מתגלגל הוילון כלפי מעלה ונאסף לגליל התלוי מעל החלון. ניתן להתאימו גם לחלונות תיקרה בתצורת סקיי- לייט.  הוילון הורטיקאלי הוא פתרון טוב להצללה ברמות משתנות, שלבי הוילון עשויים מפסים פלסטיים או מבדים התלויים על מסילה עליונה ומאפשרים שליטה על כמות האור הנכנסת לחדר. שליטה זו מתאפשרת תודות לסיבוב הפסים ממצב סגור ועד מצב פתוח. וילונות גלילה ווילונות ורטיקאליים מקובלים מאוד בשימוש במשרדים. עולם הטכנולוגיה לא פסח  גם על תחום הוילונות, וקיימת אופציה להפעילם בצורה חשמלית ובאמצעות שלטים.

יש לזכור שהוילון לא עומד בפני עצמו, ולכן עיצוב הוילונות מצריך התאמה של גון, מרקם וצורה בין הבדים וסגנון התפירה לבין יתר פרטי העיצוב הקיימים בחלל החדר. סגנונות העיצוב, כשם כל שאר ענפי העיצוב והאופנה, מתרבים ומאפשרים בחירה רב-ברירתית לפונקציות השונות של הוילון. ניתן כמובן להתאים את הוילון לבית על פי הטעם האישי שלנו, אך התייעצות עם מומחים יכולה לשדרג משמעותית את מראה הבית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב