דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצעה לאסטרטגיית מסחר לטווח ארוך - רכישת אופציות 

מאת    [ 28/12/2006 ]

מילים במאמר: 830   [ נצפה 4530 פעמים ]



בכל סיום של שנה אזרחית, מתפנה העיתונות כולה לסיכום כולל ומפורט של כל האירועים המשפיעים בשנה החולפת. בפוליטיקה זו המלחמה שהיתה, בספורט מדברים על המונדיאל של זידאן, ובעולם אלו צפון-קוריאה ואירן המציבות רף גבוה לכל ספקי השלום.
בימים כאלו, מגדילה לעשות העיתונות הכלכלית, אשר בנוסף לסיכומי העבר הידוע, היא שמה לה למטרה לנסות ולצפות אירועים עתידיים האמורים לבוא אלינו בשנה החדשה. וכך, עוד לפני שינואר מתחיל, כבר חבית נפט עולה ל-80$ בשיחה עם יועץ בכיר בחברת בארקליס קפיטל (Barclays Capital), הדאו מזנק (לדברי: Ralph Acampora, head of technical research at Knight Capital), אל מעבר לרמת 14,600 נק' (ערכו כיום סביב 12,340 נק', כלומר עליה של 17%), הריבית במשק האמריקני צונחת לאזור 3.5% (Maury Harris, chief U.S. economist at UBS) והיד עוד נטויה.

כל ההשערות הללו, הנאמרות ע"י בכירים במשק, ממש אישים הנמצאים בעמדות מפתח המקבלים ההחלטות בשווי של מיליוני (ומיליארדי) דולרים מראות לנו, הסוחרים הפשוטים, עד כמה שולטת חוסר הוודאות בעולם הפיננסי.
מספיק לעשות חיפוש זריז בגוגל (למשל לפי המילים: year end review 2005) ולאתר את מקבצי התחזיות של סוף שנת 2005, בכדי לחזות עד כמה, רוב התחזיות, היו רחוקות בפועל מן המציאות. בנוסף, גם בתחזיות שפגעו כבר באזור המטרה, מעטים הם אלו שאכן הצליחו להשתמש ולהפיק מהן רווחים וזאת עקב חוסר האמונה בצדקת הדרך.

לכן תקופת סיכום שנה היא הזדמנות טובה לגלות או לחדד שני דברים:
א) כי זה לא משנה עד כמה התאגיד, בו מישהו עובד, גדול. או עד כמה המדינה, עליה מישהי שולטת, יציבה, לעתיד יש רצון משלו. כל מי שנאלץ לסחור בהיקפים גדולים פשוט חשוף יותר להפסדי ענק.
כך גם קל יותר להיזכר בסוף השנה, כי לנו הסוחרים הספקולנטים, ישנה רק משימה אחת והיא להגיב בטבעיות ובזרימה, בדיוק כמו כולם, להצטברותו של הלא-נודע (בצורתו של גרף המחירים).
ב) מדי פעם, יש לקחת הפסקה מהמסחר השוטף ולהרים את הראש לעתיד הרחוק. כאשר המטרה היא לא סתם לזרוק מספרים באוויר, אלא להפנים כי יכולת ההשתנות של השווקים היא עצומה וגדולה בהרבה מהיכולת של מוחנו להבין ולהתכונן לשינויים אלו. לכן, טוב יעשה סוחר מקצוען אם ישכיל לשלב בין שלל אסטרטגיות המסחר שלו גם אסטרטגיות לזמן ארוך יותר, אפילו של שנים.

הנקודה בסיום המשפט הקודם פותחת את הדלת לפריסת חלק מהאפשרויות להשקעה לטווח רחוק (אפילו מאד) בידיעה שמספיק פעם אחת בה נופתע וכבר הרווחנו:
ההצעה ראשונה באה ממשפחת האנרגיה, או בשמו הפרטי נפט. חוזה סחיר זה טומן בחובו אפשרויות מסחר רחוק-טווח רבות אשר הפשוטה מביניהן היא רכישת אופציה "ערומה" רחוקה מהכסף ולתאריך מימוש עתידני אמיתי.
למשל על נפט בציר 2010 הפוקע בתאריך 16/11 לשנה זו נסחרות כבר היום מספר אופציות מעניינות: קול Call) 100) נסחרת במחיר של 2.09$ לחבית (כלומר 2090$ בחוזה הגדול). במחיר זה סוחר יכול לקנות לעצמו הזדמנות שעד סוף שנת 2010, אם הנפט מפתיע ויוצא מכלל שליטה בזינוק מעלה, הסוחר גם כן מזנק ומפתיע את אשתו בטיול סביב העולם.
פוט Put 45 נסחרת במחיר דומה (2.16$ לחבית), וגם במקרה זה מספיק להביט בגרף המחירים של 4 השנים האחרונות ולראות שהנפט כבר היה שם (בשנת 2002 נפט נסחר ב-20$ לחבית).
ואם כבר פוטים, אז הזדמנות מעניינת, לשנה אחת בלבד, היא קניית פוט 50 עם תאריך פקיעה ל- 13 בדצמבר 2007. המחיר של אופציה זו עומד על 1.3$ לחבית כך שאפשר אפילו לקנות שתיים.

ההצעה השנייה באה מעולם המתכות והיא מתרכזת כמובן בזהב. גם דרך חוזה זה ניתן להביט לעתיד בעיניים, ולמי שבוחר להשתכנע מהמבט נוכל להציע אופציות הפוקעות בסוף שנת 2010 (23/11/2010 בשעה 15:30 שעון שיקגו).
האופציות על חוזה זה מתומחרות גבוה יחסית אולם גם כך ניתן להשיג יופי של הזדמנויות:
פוט 520 נסחרת במחיר של 14$ לאונקיה (לחוזה הגדול זה יוצא 1400$). גם בחישוב שחיקת ערך הזמן, להחזיק אופציה כזו לאורך שנת 2008 (נניח) כאשר מחיר הזהב נשחק לאזור הטבעי שלו סביב 300-400 דולר זוהי חגיגה לא נורמאלית.
על הזדמנויות ב-קולים על מתכת זו קצת מוקדם לדבר כי למשל קול 1000 נסחרת כעת בשער של 46$ ולכן אולי עדיף להמתין קצת עם הקניה (ואולי אפילו למכור מרווח עם קול 1100 הנמכר ב-37$ לאונקיה)

הצעה לשוק המט"ח כוללת קניה של אופציות על יורו-דולר עם תאריך פקיעה לתחילת דצמבר 2007. אופציית פוט 1.23 נסחרת ב- 56 פיפס (תכפילו ב-12.5 כדי לקבל ערך דולרי) ואופציית קול 1.43 נמכרת במחיר של 83 פיפס. תוסיף לזה תרחיש של הפסד המלחמה בעירק או בחירה לכהונה נוספת של ז'אק שיראק והנה האופציה נכנסה עמוק בכסף.

הצעות נוספות כוללות: אופציית פוט על קפה הפוקעת ב- 08/08/08 ונסחרת ב-7.28 סנט לליברה. או אופציית קול על תירס לתאריך 20/11/09 הנסחרת במחיר 21.5 סנט לבושל (1050$ לחוזה גדול של 5000 בושל).

בנוסף לקניית אופציות חשופות, ניתן לגוון תיקים ממונפים גם באסטרטגיות אחרות המותאמות לטווח ארוך. למשל פוזיציות במרווחים של חוזים או אסטרטגיות במרווחים על אופציות. רק שבסוג פעילות שכזה, לטווח ארוך, יש להקדיש רגע נוסף לבחינת השינוי בדרישת הביטחונות (אם קיימת דרישה בכלל).

בכל מקרה, שתהיה שנה טובה לכל הסוחרים, שנה מלאת הפתעות וריגושים.
ומי שמסחר הוא לו מקצוע ראשי, זה הזמן להוריד מתחים ולמלא מצברים ופשוט לצאת לחופשה. 

בברכת שנה אזרחית טובה,

שחף פרקש
אנליסט ומנהל גידור סיכונים
מרקט פלייס

שחף פרקש - השכרת מניות  הופך את המניות שלך לנכס מניב למידע נוסף לחץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב