דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכרת העצמי דרך חשיבה הכרתית 

מאת    [ 27/12/2006 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 10850 פעמים ]

הכרת העצמי  דרך חשיבה הכרתית

שמי תמר יואל ובהמשך למאמרי הקודם פה , ברצוני להמשיך את סדרת המאמרים שלי בנושא של חשיבה הכרתית ולהתמקד הפעם בנושא החשוב של שינוי וצמיחה דרך הרעיון של:  'הכרת העצמי דרך חשיבה הכרתית'.

כל אחד מאתנו הינו בריאה מורכבת מחלקים המצטרפים למכלול.המערכת האישית הפנימית של כל אחד כוללת רגשות,מחשבות, דפוסים,תבניות,אמונות,דעות,דרכי התנהגות,דרכי תגובה להתרחשויות חיצוניות ופנימיות,לכל הסובב באשר הוא.יחסנו כלפי עצמנו וכלפי הסביבה מושפע מהסתכלות שיש בה רבדים שונים ורוב הזמן היא אינה תופסת את המציאות כפי שהיא אלא מוסיפה או מחסירה על המתרחש,על מה שיש. אנו נוהגים לתת למחשבות ולרגשות שלנו לנהל אותנו מרגע היקיצה ועד לרגע לכתנו לישון.אנו כה עסוקים בלא להיות ברגע עד שאנו שוכחים שהרגע קיים. מתי בפעם האחרונה ניסיתם לעצור ולבדוק מה מרגישים ברגע נתון זה? נשימה עמוקה...להחזיק אויר בבטן למשך מספר שניות ולשחרר?איך מרגישים כעת? מה המחשבות החולפות במוח? 

לפתע מגלים כי תגובותינו אוטומטיות ,כביכול נשלטות אך הן לא. בבסיס, בדרך בה חווינו את הורינו ,קלטנו שהם אינם מקבלים אותנו כפי שאנחנו אך בשל הרצון לרצות את הורינו שיאהבו אותנו,ישימו לב אלינו,יקרבו אותנו,יתגאו בנו - אנו אוספים וסופגים דפוסים רגשיים שמרחיקים אותנו מהמקור,ממי שאנחנו באמת. מהטבעי שבנו. תהליך זה מתחולל בתת מודע ונובע כתוצאה משרשרת של דפוסים ותבניות שהונחלו מדור לדור והתהליך נמשך ונמשך וימשיך אלא אם כן חוליה אחת מתעוררת מתוך הכרה לחיים פנימיים ומודעת למיותר,לאותם חלקים שהסכמנו להכניס לתוכנו אך הם אינם שייכים לנו במקור. הם נמצאים שם מחיים קודמים,מעוברו?ת , מילדות ואנו ממשיכים להזין אותם כאן ועכשיו.

משהתעוררה בנו ההכרה לקיום הפנימי , כלומר הכרה למרחב אישי , מהותי שהוא הפנימיות נטו אנו מתחילים לזהות מה החומרים המקוריים ומה התווסף. ההתרחשויות היומיומיות מסייעות לנו לבדוק מה משרת את מה , מה בונה את מה , מה מועיל ומשפר - מה הורס ומפר ? אנו צופים בעצמנו מהצד וכל אחד בקצב שלו כפי רצונו ויכולתו , מתחילים להפריד את החלקים שבאים דרך הטוב כגון: רגשות חיוביים , הלב הטוב והשמח , מחשבה טובה , עיניים טובות - עיניים הרואות את היופי והטוב והנועם , הכשרונות שלנו , היכולות שלנו , העוצמות הגלויות ואלו שעתידות להתגלות , ממה שמכונה "עומס": מהחלקים הבאים דרך מעכבי הצמיחה , כגון רגשות שליליים , לב סגור , מחשבה מקובעת , עיניים שופטות  דפוסי סגירות ,חסימות,מתח וכו'. ברגע שמתבצעת הפרדה רעיונית ראשונית זו והבחירה תהיה במה שעוזר לצמיחתנו , מקומו של הטוב ילך ויגדל ומקומו של המיותר יצטמצם. המיקוד יהיה במה שבונה , מפרה , מזין , משמח , משקיט, מאיר על הטוב ושם אותו בעדיפות עליונה. הבדיקה העצמית היא החשיבה ההכרתית לקיום שדרכה מופעלת אינטליגנציה פנימית המכוונת לבנייה עצמית. השאלות המנחות בזמן צפייה על עצמי:

1. מהי מטרתי הרגעית?

2.האם מחשבותיי משרתות את מטרתי?

3.האם רגשותיי משרתים את מטרתי?

4.מה אני מזהה כמעכב?

5.מה אני מזהה כמאיץ?

6.הכרת הטוב שבי-מה מתקיים בי דרך הטוב?

כמובן שהמענה על השאלות הינו יחסי בהתאם להבנות של אותו זמן ואין עלינו לבוא בדרישה ובהקפדה כלפי עצמנו על אופן הזיהוי או אי הזיהוי של מחשבה או רגש מעכב כלשהו.העשייה מתבצעת בהדרגה ובהתאמה למורכבות של כל אחד ואחד.אם מפעילים את הרצון , אזי היכולת גדלה ומאפשרת להפנות כח למחשבה אישית,עצמאית וחזקה. אפשרו לעצמכם את מידת הזמן הנדרש, מתוך קבלה עצמית  וראיית עצמכם כפי שאתם,בלי להפעיל שיפוט וביקורת עצמיים, בכדי שהמערכת הפנימית תתחיל לפרק את העומס על מרכיביו ויתפנה מקום לצמיחה מואצת,מתפתחת ומשוחררת. 

תמר יואל
הילרית , 16 שנה עוסקת בפיתוח חשיבה הכרתית-'תורת ימימה' , נומרולוגית , מנחת קבוצות , מאמנת אישית , תלמידת רוח ומורת דרך.
מנהלת את הקשב הפנימי - הנחיית תהליכי התחדשות וצמיחה אישית .
חשיבה הכרתית , מדיטציה ודימיון מודרך , פסיכואנרגיה , נומרולוגיה.
לאתר הבית שלי: http://www.tammaryoel.stiker.co.il
למאמר נוסף שלי: http://www.articles.co.il/article/42663



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב