דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בלאגן וסדר בעסקים 

מאת    [ 30/01/2010 ]

מילים במאמר: 645   [ נצפה 1845 פעמים ]

בלאגן וסדר בעסקים

 


עסק שאין בו סדר ושפעילותו אינה מאורגנת, מפסיד רווחים גם אם הוא מסודר במסמכים ורישומים, ולעומתו עסק מסודר מרוויח. מגיעים אלי אנשים שעסקיהם בבלאגן כי חשיבתם בלאגניסטית ועשייתם מייצרת בלאגן. כשאתם רוצים להשיג הכול על פי רוב אינכם משיגים כלום. כשאתם רוצים ונתונים למטרה ממוקדת ומסודרת מתוך שקול דעת ונתינה לעצמכם זה הכיוון הנכון. בשיחותי עם לקוח על הסיטואציה בה נמצא, אני מתבונן באי סדר שלו ומשם מתחיל לסדר לו את המפה ורק אז אפשר להתקדם.  כל אדם שכשל בעסקים טבע בים וקיבל גלגל הצלה כמו בזכיה בעסקה אחת, צריך להבין שגלגל ההצלה הוא לימוד על עצמנו כיצד להנות ולקבל את עצמנו באהבה והלימוד מתחיל בלקיחת אחריות על עצמנו. כל מה שאנחנו מכניסים לגופנו ולחיינו הוא אחריותינו, ולכן אם אני בוחר לעשן או לשתות זה אחריותי, אם אני בוחר לאכול מזון לא בריא זה אחריותי, אז כל מה שאני עושה כאן ועכשיו הוא אחריותי, איני יכול להאשים ולהטיף לאחרים כשאני מפספס, וכל בחירותי הם באחריותי. אחרי לקיחת האחריות צריך ללמוד להלחם נכון בעסקים וישנם אנשים רבים שאינם מבינים כיצד נלחמים נכון בעסקים ומבזבזים את גלגל ההצלה. לוחם אמיתי אינו משתמש במלחמתו באף רגע בכלים של אחרים, הוא משתמש בכליו בלבד ונלחם למען עצמו ולמען אהבתו לעצמו. 

 


כשיש בעיה בפרנסה זה בלאגן, ובגלל שמלכתחילה לא היה מסודר נוצר הבלאגן והאדם הוביל את עצמו לבלאגן. אז אם יש לי בעיה בפרנסה או בזוגיות אני הובלתי את עצמי לשם וזו אחריותי ואתרסק אם אוסיף בלאגן לאי סדר הקיים כבר, אך אם אתחיל לעשות סדר תפתח האפשרות להצליח. הסדר מתחיל בדברים הקטנים כמו בכוס הקפה שלא הונח במקום ובבגד שלא שמתי במקום ובשמיכה שלא החזרתי למקום וזה מסתיים בכל יום בכל המגרשים בהם לא שמרתי על הסדר. הסדר נועד לסדר והבלאגן לבלאגן וכשהם נפגשים צריכה להיות בחירה. בכדי לסדר את הפרק הכלכלי שלכם ולהיות לוחמים, עליכם לבחור בסדר שמתחיל בבחירה בדברים הקטנים וצריך להפסיק לחשוב שכל מה שאתם עושים זה עבור אחרים, כי כל מה שאתם עושים זה עבור עצמכם. הגבולות שלכם צריכים להיות ברורים וכשאנו מפסיקים לחשוב על העבר, מתבוננים בהווה כאן ועכשיו ומוכנים לבצע שינוי, יש מקום לסדר ואין זה משנה אם העסק שלכם קטן בינוני או גדול.

 


אתם ורק אתם צריכים להיות בעדיפות עליונה לכל דבר שאתם בוחרים כי הבחירה שלכם היא באחריותכם ובמקום להתעסק ולבזבז את הזמן על אחרים תתמקדו בעצמכם ותתאפסו על עצמכם.  בנוסף, צריך להפסיק להתנהל כמו רובוט המתאגרף במשחק מתוכנת ומגיב רק בכיוונים קבועים מראש ומיותר אפילו לשוחח על הרובוט, כי זה לא משנה מה אחרים יבחרו אלא מה אתם תבחרו בכל רגע וזה משתנה ולא קבוע מראש כמו ברובוט מתוכנת. כשלמדנו לזהות מה טוב ומה מר עבורנו, וכשלמדנו לזהות מה השתנה כשהפצנו אור, החלטנו ובחרנו ותמיד הבחירה צריכה להיות ממקום של הפצת הטוב, מהאמת שלכם ובזריקת כדורי האור שלכם. מתוך שקול דעת שצריך להפיץ את הטוב ביותר כדאי שתבדקו עם עצמכם איזה מגרשים בעיתיים אצלכם והיכן שיש בעיה שם נמצא גם הפתרון. קטרוג, תלונות, הערות, שפוט על אחרים ועל עצמכם, מיותר לחלוטין.

 


אם אתם סוחבים על עצמכם כאב מיותר, כאב של כישלון, כאב שלא הייתם בסדר ומאשימים את עצמכם, אז עדיף להפסיק להתאבל ובמקום להתלונן ולהתבכיין, נקח אחריות על עצמנו, נעשה סדר בבלאגן, נפסיק לעשות יותר שטויות ונתמקד ביצירת חדשנות.  בכל עסק אפשר ליצור חדשנות ולעיתים אפשר גם לשדרג אותה לרמה של פטנט. אותם אנשים שממציאים כל מיני פטנטים ורעיונות בכל תחום יוצרים רווח כספי גדול לעסק, אולם אם אני עובד ממקום של חוסר קבלה עצמית וחוסר אהבה עצמית אז גם אם אהייה מליונר, אהיה מליונר בצרות.

 

בברכה דורון הרצליך - מנטור לסטארטאפים וליזמים http://www.orientation4success.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב