דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח מנהלים באמצעות הערכת 360 

מאת    [ 28/01/2010 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 3578 פעמים ]

פיתוח מנהלים באמצעות הערכת 360

פיתוח מנהלים באמצעות 360 הינו תהליך של למידה ושינוי דרכי התנהלות באמצעות משוב מפורט המתקבל מן הסביבה הפנים והחוץ ארגונית של המנהל: ממונים, עמיתים, כפיפים, לקוחות, בעלי עניין ואחרים משמעותיים .  פיתוח עצמי מתחיל ברכישת ידע עמוק יותר על עצמנו. לכן, עיקרו של התהליך נשען על למידה עצמית מחודשת על סמך נתוני ההערכה שמתקבלים מן הממשבים השונים בהיבטי הניהול השונים. התהליך עשוי להגדיר מחדש את תחומי החוזקה ניהוליים, תחומי חולשה ניהוליים ותחומי עיוורון. לעיתים נוצרת בתהליך "התעמתות" המנהל עם נתונים שקשה לו לקבלם. אך כאן גם נוצרת ההזדמנות לתחילתו של מסע השינוי.

מדוע זה חשוב?

מנהלים עוסקים מרבית מזמנם בעשייה( doing) ולא בהתבוננות ( being) . לכן נדירות ההזדמנויות שהם יכולים לקבל השתקפויות אמיתיות על  דרך התנהלותם. יתר על כן, משוב שהם מקבלים מידי פעם מהסביבה הוא חלקי ולא תמיד נטול אינטרס ופוליטיקה ארגונית.

תהליך פיתוח מנהלים 360 , או משוב 360, מאפשר למנהל  לקבל את ההשתקפות העצמית שלו דרך עיניהם של משיבים בעלי פרספקטיבות שונות בסביבתו הוא מאפשר למנהל לקבל הצצה אמיתית פנימה לדרך בה הוא מתנהל להבין כיצד הוא נתפס בעיני סביבתו ולערוך שינויים נחוצים בדרך התנהלותו.

יחיד או בקבוצה?

פיתוח מנהלים 360 באופן טבעי מבוסס על תהליך של שיפור המודעות העצמית ולמידה אישית. לכן הוא מבוצע לבד. רצוי ביותר שמנהל המתנסה בתהליך בפעם הראשונה ילווה על ידי מאמן או יועץ ארגוני כדי להפיק את המיטב מניתוח התוצאות ויסייע לו ביצירת תוכנית פיתוח אישית לשינוי.

יחד עם זאת ישנו יתרון לא מבוטל להחלת תהליך פיתוח קבוצתי לצוות הניהולי של החברה.

·        הגברת סינרגיה ניהולית באמצעות התהליך. ניתן ואף רצוי להשתמש במתודולוגיה המוכחת של פרופ' יצחק אדיגס לסינרגיה ניהולית (paei ו- capi ).

·        גיבוש תהליכים אסטרטגיים בחברה ( במקום שהיחיד עובר אנליזה הארגון עבור עובר אנליזה).

·        מציאת מכנים משותפים רוחביים לצוות הניהול והצפת בעיות וקשיים, נקודות עיוורון של צוות ניהולי.

יש לשים לב טרם יישום כי ישנה פתיחות לתהליך וכל מה שהוא עשוי להציף. תהליך 360 חייב להיות מותאם לתרבות הארגונית. ארגונים רבים מתקשים לאמצו בשל האיום הרב שהתהליך מייצג ( חשיפה, פתיחות) . יתר על כן, לא תמיד ההנהלה רוצה לראות את הדברים נכוחה. וגם כשרואים נכוחה, לא תמיד רוצים לשנות את הסטטוס קוו.

מדוע כיום זה פשוט ביותר לביצוע?

תהליך פיתוח מנהלים באמצעות 360 הוא אפקטיבי, מהיר ביותר ונוגע בלב העניין. הוא לא מצריך סדנאות, הדרכות מרובות ושיטות מתוחכמות כדי להשיג תוצאות. כלל התהליך נתמך ומנוהל באמצעות ממשק אינטרנטי ממוחשב מה שמפשט את דרך הניהול עיבוד התוצאות והפקת תוכנית הפיתוח האישית.

 

בשורה התחתונה- ניתן באמצעותו להשיג תוצאות מעולות של פיתוח אישי וקבוצתי בעלויות סבירות ביותר. למד יותר על הפתרון של Westwind-global

אורן אדלר הינו יועץ ארגוני ומנכ"ל חברת Westwind-global אשר מתמחה בייעוץ, תכנון וניהול תהליכי הערכת עובדים, משוב 360 וסקר ארגוני באמצעות פלטפורמות ממוחשבות. אני מאמין שתהליך הערכת עובדים הוא אחד הכלים הניהוליים החשובים ביותר, ומשוב הינו כלי עוצמתי בידי המנהל. שמנו לנו למטרה להפוך את המשוב ואת תהליך הערכת עובדים לכלים פשוטים לשימוש וזמינים לכל מנהל וארגון. כתבו אלי ל- oadler@westwind-global.com | אתר: www.westwind-global.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב