דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטיפול בפחד וחרדה 

מאת    [ 28/01/2010 ]

מילים במאמר: 1298   [ נצפה 2215 פעמים ]

טיפול בפחד וחרדה.

פחדים וחרדות יכולים להציף כמו צונמי, כמו נהר שעולה על גדותיו ומכסה כל חלקה טובה. פגשתי אנשים שהפחדים גרמו להם לא לצאת מהבית, לחיות בחרדה מתמדת, לא לתפקד, לא לישון וגם כאלו שהפחד היה נוכח תמידי בחייהם ברמה שמאפשרת תפקוד אך ללא איכות חיים.

אנשים שחווים התקף חרדה מתארים אותו כמשתק ומרוקן, נראה מאיים וקודר, מכבה כל אור בחיים.

 

מה עושים עם רגש כה מציף?

הפחד הוא אחד הרגשות הבסיסיים הקיימים בחיינו. בכל אחד.

האם אפשריים חיים בלי פחד?

אמרה מהקלסיקה של הרפואה הסינית אומרת שכל אדם צריך לכעוס בבוקר, לשמוח בצהרים, להיות עצוב בערב ולפחד בלילה!

יש לו, לפחד (כמו לכל רגש אחר- כעס, אהבה) תפקיד נכבד בחיים- הפחד הוא המלאך המגן והשומר עלינו מפני הסכנות, הוא זה שרוצה שלא יאונה לנו כל רע.

אך מה קורה כשאותו פחד, במקום להיות המלאך היושב לנו על כתפינו, הופך להיות גורם השולט ומנווט את חיינו? במקום להגן עלינו ולחלוף כאשר הסכנה עברה הוא ממשיך להציף?

קיימות סיבות רבות הגורמות לאדם להגיע למצב של חרדה כל כך גדולה. יש דרכים רבות להסתכל על אותן סיבות והן לא בהכרח סותרות. שילוב של נקודות מבט שונות יכול לתת יותר כלים על מנת לעזור בבעיה.

 

נקודת המבט של הרפואה הסינית.

תפיסה הוליסטית, הרואה את האדם כשלם, לא מפרידה בין הרגשות והתחושות לבין הגוף הפיזי והאנרגטי- כולם קשורים זה לזה בקשר ישיר.

דוגמה להמחשת הקשר- כאשר מישהו מבהיל אתכם הגוף מגיב בתגובה חדה- המתח בשרירים עולה והם נדרכים, הנשימה משתנה, קצב הלב עולה, יש שינוי בגודל האישונים, לאחר שמתברר שהסכנה עברה הגוף חוזר ונרגע- קשר ישיר בין הבהלה לבין התגובה הגופנית.

גם במצבים של פחד מתמשך קיים הקשר ההדוק הזה, אך במצב כזה הגוף עדיין לא הגיע לשלב הרגיעה ופורקן המתח. הקשר הישיר בין התחושה לבין הגוף הפיזי עובד בשני הכיוונים. שינוי בתחושה ישנה את מצב הגוף ושינוי בגוף ישנה את התחושה.

 

ברפואה הסינית כל רגש משויך לאיבר מסוים בגוף ורגש הפחד קשור לכליות ולאלמנט המים. למה?

הפחד מתבטא כתחושה פנימית, עמוקה, אפלה ומכווצת.

ועכשיו דמיינו את מעמקי האוקיינוס- עמוק, אפל, אור לא מצליח לחדור פנימה.

האם החיבור בין הפחד למים ברור יותר עכשיו?

גם לאדם שמעיד על עצמו כי אינו פוחד כלל (או יותר נכון לומר, מנותק מרגש הפחד שלו) יש בעיה במים ובכליות.

הבעיה בכליות לא חייבת להתבטא בבעיה במנגנון הפיזיולוגי שלהן, או במילים אחרות כאשר אני מדבר על הפחד הנובע מהכליות לא צריך לרוץ לרופא של קופת חולים על מנת לבדוק את מדדי הכליות.

אבל כן, בקליניקה שלי, כשנבדוק ביחד איך אפשר להתגבר על התחושות האלו, אבדוק את מצבם האנרגטי של הכליות ואת הסימנים המעידים על כך בגוף. דוגמה קטנה- אצל מטופל שיספר על חרדות אבדוק האם יש לו כאבים וקור בגב התחתון או בברכיים, דבר המחזק את האבחנה של חולשה של הכליות.

 

מה גורם לחולשה בכליות?

המון דברים.


    • 

    הכליות קשורות לאנרגיה המולדת שלנו- אנחנו נולדים לעולם הזה עם כמות מסוימת של אנרגיה, מטען מולד שקיבלנו מההורים שלנו בזמן ההריון והלידה. לעתים, מסיבות שלא קשורות בנו יש חוסרים במטען הזה. כמו שאנחנו מגיעים עם תכונות אופי מסוימות אנחנו גם יכולים להגיע עם מחסור באנרגיית הכליות.


    • 

    מכיון שהכליות קשורות לאנרגיה המולדת ומהוות את הבסיס האנרגטי של הגוף, ככל שנשתמש באותו מאגר שנולדנו איתו כך הוא יותש יותר מהר. אורח חיים לא מתאים מאוד מתיש את אותו מאגר מולד- תזונה לא מתאימה, אורח חיים אינטנסיבי בלי מנוחה מספיקה, חוסר שעות שינה.


    • 

    אירועים שקורים לנו בחיים הקשורים לפחדים, גם אם היו קצרים ונגמרו בשלום יכולים להשפיע על הגוף- אירועים טראומטיים בלידה, בילדות, או במהלך החיים, פחדים שלא טופלו ולאורך השנים התגברו.

באמצעות הכלים שיש לי, הטיפול ברפואה סינית, מסייע לאדם הסובל מפחדים וחרדות לקחת בחזרה את השליטה בחייו ולהחזיר את הפחד למקומו הטבעי.

 

איך הטיפול עובד?

האם מחט שמחדירים לגוף יכולה לגרום לפחד כזה להירגע?

כן !

ואיך היא עושה זאת?

הדיקור במהותו עובד על המערך האנרגטי של הגוף. אני משתמש בטיפולים בנקודות שונות- כאלו שיש להן אפקט מרגיע, אחרות המחזקות את הביטחון העצמי וגם נקודות המחזקות את הקשר של המטופל עם עצמו ובכך מגדילות את המשאבים שלו בהתמודדות עם הפחד. לרוב, בנוסף לפחד ולחרדה, קיימים גם סימפטומים גופניים אחרים- בעיות במערכת העיכול או הנשימה, בעיות שינה ועוד. הטיפול בהם ישפר את ההתמודדות עם הפחד ולהפך- לפעמים נראה הטבה בסימפטומים הפיזיים שתקדים את ההטבה בתחושה.

 

 הטיפול אצלי בקליניקה עובד בכמה מישורים-

כמו שהסברתי, בעזרת המחטים, ניתן לחזק את המערך האנרגטי הפנימי של האדם. לחזק אותו במקומות החלשים (כמו למשל לחזק את הכליות) ולהראות לגוף שיש דרך אחרת לעבוד. אם אשווה זאת לפסיכולוגיה, הטיפול הזה עובד ברמת התת מודע.

 

צמחי המרפא בהם אני משתמש עוזרים מכיוון אחר, פנימי יותר, מתוך הגוף הפיזי וחילוף החומרים בו, בצורה המזכירה את התרופות של הרפואה הטכנולוגית. אולם פעולתם המשולבת של הצמחים בפורמולה מעצימה אחד את השני ויוצרת אפקט הוליסטי ושלם יותר (סינרגיה). יש צמחים שמרגיעים ומחזקים, ויש כאלו שעוזרים לבעיות הנלוות.

 

הטיפול במגע יכול להרגיע את מערכת העצבים המתוחה, אותה מערכת שמייצרת מתח וחרדה.

 

למטופלים המעוניינים בכך אני מצרף לטיפול גם את טכניקת ה"התמקדות" (focusing)- עבודה בעזרת תחושות הגוף שעוזרת לסובל מהפחדים להתחבר למקומות הבטוחים בגופו הפיזי ולנהל דיאלוג ממקום אחר עם המקומות המתוחים והתחושות הקשות, דיאלוג בעל יותר משאבים.

 

השילוב בין המישורים השונים יוצר עבודה בכל הרבדים- המחטים עובדות על רמת התת מודע- יוצרות את השינוי מבפנים, צמחי המרפא יוצרים גם כן שינוי מבפנים אך עובדות מתוך החומר הפיזי בגוף. המגע עובד דרך הגוף הפיזי ומערכת העצבים, והטיפול בעזרת "התמקדות" עובד על הרמה המודעת המעלה את התובנות לפני השטח ועוזרת ללמוד מהסיצואציה הקשה.

 

לסיכום,

להתמודד עם רגש של פחד בצורה תמידית או עם התקף חרדה אלו חויות לא קלות. התחושות הן עוצמתיות ולעתים בלתי אפשרי למצא את התקווה בגל הרגש המציף, אך נוכחתי לדעת שבכל אדם קיימים המשאבים להתמודד עם התחושות הללו ואפילו לצמוח מהם, רק צריך למצא את הדרך להתחבר למשאבים האלו.

 במידה ותרצו למצא את אותם משאבים בתוכם ואת הדרך לריפוי וצמיחה אשמח לעזור לכם.

התקשרו לקביעת טיפול.

054-2478078

צפריר נחמני Dip.Ac. קליניקה לרפואה סינית לנשים ולילדים


http://www.scmc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב