דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופירייטיינג 

מאת    [ 28/01/2010 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 2590 פעמים ]

לעיתים מספיק משפט אחד כדי שמדינה שלמה תרכוש מוצר, תבחר במועמד פוליטי, תרצה להיות במקום מסוים או כל דבר אחר. משפט אחד זה כל מה שצריך. יהיו שיאמרו שזה הרבה, יהיו שיאמרו שזה מעט מדי.

כתיבת משפט אחד כזה היא תפקידם של קופירייטרים. אלו לוקחים מוצר/מועמד ומנסים לחשוב כיצד אפשר למכור אותו לציבור בקלות, בלי הרבה לדבר, בלי הרבה שאלות. ככל שזה נעשה בצורה יותר פשוטה וקצרה, כך המועמד או המוצר לא צריכים לעשות הרבה. לא צריכים להסביר את עצמם, לא צריכים להציג את עצמם. המשפט אומר את הכל.

קחו למשל את המשפט "ישראל מחכה לרבין" שרץ בבחירות 92 ועזר ליצחק רבין ז"ל לנצח את הבחירות. במשפט הזה היה הכל, מדינה שלמה שרוצה איש אחד, איש אחד שהוא היחידי שיכול לעזור למדינה שלמה ואסור לשכוח את הזיכרון ההיסטוריה שהחזיר אנשים אל 67 אז רבין חיכה לנאצר. אנשים קנו את המשפט הזה והלכו איתו לקלפי. או קחו את המשפטים שליוו את מערכת הבחירות של אריאל שרון ב2001. "יש לי ביטחון בשלום של שרון", "רק שרון עושה שלום". בשני משפטים הכניסו את כל מה שהישראלי של אותה תקופה חיפש, ביטחון, שלום, דמות חזקה כמו אריאל שרון. עם המשפטים האלו הלך הציבור לקלפי.

כתיבת קופירייטינג היא אומנם משתמעת כאן ככתיבה של משפט אחד, אך האמת היא שמדובר בכתיבת מוצר. לעיתים היא מכתיבה את אופי המוצר ולעיתים היא צריכה ללמוד את המוצר ולהיכתב על פיו. אי אפשר לכתוב מוצר בלי להכיר אותו, לדעת למי הוא פונה ולמי רוצים שהוא יפנה, מה הכלים שעומדים לרשותינו, בלי שאנו יודעים את כל זה, נוכל לכתוב משפטים אך אלו לא ישרתו את המטרה. זה יהיה בדיוק כמו שאדם זר יכתוב משפט שאמור למכור אותנו בלי לדעת מי אנחנו.

קיים הבדל גדול בין משפט שמוכר אדם למשפט שמוכר מוצר. ראשית, אדם יכול לדבר ולעשות דברים, מהצד החיובי של העניין הוא יכול להוכיח שהמשפט נכון, מהצד השלילי, הוא יכול להוכיח גם את ההיפך.

שנית, אדם מעורר יותר עניין ממוצר, מכאן שברגע שמשפט מסוים ייאמר עליו, מיידית הוא יעורר יותר התעניינות ציבורית ותקשורתית. לטוב ולרע. שלוש, משפט שאמור למכור מועמד פוליטי, לא יכול להשכיח את עברו. מה לעשות עבר של אדם תמיד מלווה אותו בעוד שמוצר יכול לעבור שינוי משמעותי ועברו יישכח.

בסיכומו של דבר, לעיתים משפט אחד יכול למכור אדם או מוצר, אך לאורך זמן גם כתיבת משפט אחד שימכור, לא יכול לספק לבדו תוצאות. את השלב השני, שלב המעשים, חייבים לעשות האדם או המוצר לבדם.

אתר תגובות הוא מדריך עסקים  שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב