דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לא לפשוט רגל במרכול 

מאת    [ 24/12/2006 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 3586 פעמים ]

איך לא "לפשוט רגל" במרכול 

כמה פעמים קפצתם לקנייה קלה וחזרתם עם תא מטען הרכב מלא?

כמה פעמים התכוונתם לקנות ב 50 ש"ח ובסיכומו של סבב השלתם מהחשבון 500 ??

אז דעו לכם שאתם לא לבד במערכה זו , וזו לא בעיה אישית.אז מה עושים?  לומדים!

המרכול  לא סתם חנות גדולה למילוי צרכים של הלקוח אלא  חנות למילוי צרכים של הבעלים. הכיצד?  ככול שתקנה יותר כך ימולאו יותר צרכיו של בעל המרכול  כלומר רווחיו יגדלו. האינטרס של בעל המרכול הוא להאדיר את הקניות ובמיוחד במצרכים שלא עבורם נכנסת למרכול. לצורך מילוי משימתו , בעל המרכול, יעמיד לפנייך המון "בורות" בכדי שהצרכן התמים יפול בהם ויקנה את המוצרים אותם רוצה בעל המרכול לשווק בעדיפות.

להלן פירוט התחבולות בהם נתקלתי בכל המרכולים.


    • מוצרי היסוד  (קמח, סוכר, שמן , חלב וכדומה) יהיו תמיד במקום מרוחק מהכניסה כך שיחייב את מי שבא לקנותם לעבור על פני מסדרונות ארוכים של מוצרים  .
    • המוצרים אותם רוצים למכור בעדיפות יהיו תמיד בגובה העיניים כי הצרכן ממעט לחפש למטה או למעלה.
    • מבצעים רבים בסגנון 1+1  או מוצר שלישי חינם כאשר רוצים להיפטר ממלאי תקוע ולהגביר מכירות  , שימו לב כי מחיר המוצר הבודד יקר יותר ממחירו בחודש שלא היה המוצר במבצע.
    • אריזות חדשות בעלות תכולה קטנה מהכמות לה הורגלנו באופן משמעותי אך מחירה מוזל באופן מועט  כך מקשים על לקוחות לבצע השוואת מחירים מול המתחרים.
    • חלק מהמרכולים מחזיקים רק מותגים מפורסמים ואין במרכול מותגים אחרים.
    • פיתויים רבים לייד הקופות  (ממתקים, טוטו, לוטו וכו').
    • עגלות ענקיות כדי שתרגיש כי לא קנית די.
    • טעימות מתנות ריחות מאפה עוד ועוד.
  כל התחבולות נועדו כי תקנה יותר מהמתוכנן פתרון  שחוסך המון- שנה חשיבה  "אין ארוחות חינם"

    • קנו רק על פי רשימת צרכים שעשיתם בבית טרם הקנייה  ראית מוצר שאתה רוצה ואינו ברשימה , אל תקנה, רשום אותו לפעם הבאה.
    • אל תתפתו לקנות "מבצע" שאינו ברשימה , כנראה שאתם לא זקוקים לו.
    • אל תצברו מלאים בבית, אנחנו לא לפני מצור, מלאי גורם לבזבוז ולהוצאות טרם זמנם. לידיעתך כמעט כל המוצרים נמצאים בזמן כל שהו במבצע  זה לא עושה אותם זולים יותר.
    • השוו מחירים לא רק בין המוצע במרכול (אם אין מספיק הצע של חברות אולי שווה לחפש מרכול אחר).
    • בכל מרכול יש כמה מוצרים שהם זולים במיוחד..זה לא מלמד על כל השאר, ההפך נכון  מושכים אתכם להיכנס במוצרים הזולים אבל "דוחפים" לכם בדרך את השאר.
    • למרכול אין נאמנות ללקוח אז אין שום סיבה שלך תהיה נאמנות למרכול, זהו כספכם והפיקו ממנו את המרב בכל קנייה. אל תתפתו לרכוש כרטיס מועדון-זה יקשור אתכם למרכול.
    • פצלו את הקניות אם במקום אחד הירקות זולים יותר  במקום אחר מוצרי היגיינה ובמקום אחר המזון וכדומה, זה פחות נח  אך שווה המון כסף.
    • אל תקנו דבר בהמתנה לתור, כמעט תמיד יהיה תור כדי שאת הזמן הזה תנצלו לעוד רכש.
    • שלמו בדיוק בסכום שתכננתם מראש להוציא.
    • אל תתפתו לקנות לצורך איסוף בולים התגמול לא שווה את זה.
 לסיכום: אם קנייה במרכול זה צורך ולא בילוי אז כדאי לעשותו תכליתי זה חוסך בהוצאות ומשאיר אותנו ב"פלוס"  

נופים אריק- יועץ לכלכלת משפחה     ariri@walla.co.il

<>

נופים אריק- יועץ לכלכלת משפחה מדריך משפחות, זוגות צעירים ותלמידי תיכון לניהול כלכלי נכון



 href="mailto:ariknofim@gmail.comariknofim@gmail.com">">ariknofim@gmail.com 



  http://ariknofim.com










 





 


 








מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב