דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיקון מחשב: מה האפשרויות שלכם? 

מאת    [ 27/01/2010 ]

מילים במאמר: 712   [ נצפה 3279 פעמים ]

תקלות מחשב הן חלק בלתי נפרד מהחיים אצל כל מי שמשתמש במחשב, שהיום זה אומר פחות או יותר כולם. יש חשיבות לא מעטה לעניינים של תכנון, מניעה ותחזוקה, אבל לפעמים יש תקלות שגם ממש צריכות תיקון. מחשב ממוצע צפוי במהלך מחזור החיים שלו לשתיים-שלוש תקלות קשות או שינויי חומרה משמעותיים ולעשרות מקרים קלים יותר של תקלות פשוטות.

אשפי מחשבים לא מתקשים להתמודד עם תקלות כאלו בעצמם, אבל מהו הפתרון המועדף עבור מי שאיננו פריק - להעסיק טכנאי מחשבים על בסיס קבוע? לפנות למעבדה בכל פעם שיש בעיה? או אולי לנסות ללמוד קצת ולפתור בעיות לבד?

אין תשובה חד משמעית אבל ישנם מספר כללי אצבע וטיפים שיכולים לעזור, ובשבילם אנחנו כאן. תיקון מחשב לא צריך להפוך לסיוט.

 

תיקון מחשבים: האפשרויות העיקריות

 

ראשית, הדרך הכי טובה לתקן מחשב היא בחינם. מי שיש לו כיסוי ביטוחי או אחריות לא צריך לשלם (או לפחות משלם פחות) וזה המצב הכי טוב להיות בו.

לדוגמא, בשנה הראשונה אחרי קניית מחשב תמיד יש אחריות על כל חלקיו - בין אם נרכש מיצרן גדול או בחנות שכונתית. עם מחשבי מותג ניתן לרכוש הארכת אחריות, ולעסק קטן עד בינוני ניתן לרכוש ביטוח כנגד תקלות מחשב (כמובן, חשוב מאד לבדוק מה הוא כולל).

שנית, יש להבדיל בין תקלות פשוטות ושדרוגים קלים, שכל טכנאי מתחיל יכול לבצע, לבין התמודדות עם תקלות מורכבות שלעיתים דורשת בעלי מקצוע מיומנים יותר.

למשל: הרחבת זיכרון, התקנת כרטיס מסך או זיהוי ספק-כוח שרוף והחלפתו הם דברים שתוכלו לעשות גם לבד, אם יש לכם חוש טכני ואתם לא חוששים. לעומת זאת, לזהות רכיב פגום שגורם להתרסקויות וחלונות כחולים - זה מהדברים שנשמעים פשוטים אבל יכולים לבזבז שעות רבות שיעלו לכם הרבה כסף.

לכן, כשמדובר בעסק ברור שמוטב לשלם פרמיה קבועה או ריטיינר חודשי ולדעת שאתם מכוסים. ובאותו אופן, כשמדובר במחשב ביתי, מוטב לעשות לכם רב, לקנות לכם חבר ולקבוע עיתים לדפרגמנטציה. או בעברית: למצוא טכנאי טוב או מעבדה טובה ולעבוד רק איתם.

 

טכנאי מחשבים או מעבדת מחשבים?

 

התקשרות עם טכנאי על בסיס שעות, היא לעיתים קרובות פתרון טוב - בהנחה שמדובר בטכנאי מוכשר וישר שלא מבזבז את זמנכם היקר וגובה על כך הרבה כסף.

נקודת התורפה של טכנאים פרטיים בהשוואה למעבדות היא שבתקלות מסובכות, כשהפתרון ארוך יותר, אתם עלולים לגלות שאתם משלמים הרבה יותר. אם טכנאי בילה מספר שעות בפתרון בעיה, ואתם משלמים לפי שעות, יש סיכוי טוב שתשלמו יותר ממה שהייתם משלמים במעבדה.

מעבדות מחשבים לעיתים קרובות גובות מחירים גבוהים משמעותית בשביל תיקונים פשוטים, ודווקא התיקונים המורכבים יותר עשויים להיות זולים יחסית למה שתשלמו על שעות טכנאי. הסיבה לכך היא שלמעבדות יש יותר "כושר ספיגה" והעלות של שעת טכנאי אצלן נמוכה כי הטכנאים הם שכירים.

 

עם טכנאים פרטיים ישנה האפשרות הנוחה לקבל את השירות בביתכם, ואל צריך לזלזל בה. באופן כללי, זה בריא יותר גם למחשב שבמקום שתטלטלו אותו הטכנאי יגיע אליו כדי לטפל בו.

 

איך לזהות טכנאי טוב

 

קודם כל: בחיים אל תעבדו עם טכנאי שלא קיבל המלצות מגורם שאתם סומכים עליו. ישנם אלפים רבים של טכנאי מחשב מוסמכים בישראל - שזה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שאין הסדרה של הסמכות לטכנאים כך שכל בוגר של קורס טכנאי מחשב יכול להיות "טכנאי מוסמך". זה לא תמיד מעיד על יכולותיו.

טכנאי טוב הוא קודם כל טכנאי שכבר עשה עבודה טובה בשביל אנשים אחרים, שיכולים להעיד על איכויותיו המקצועיות והאנושיות. ואם הוא בעל מקצוע טוב הוא גם יוכל לתת לכם הצעת מחיר מראש, או לפחות הערכה די מדויקת של עלות התיקון, כך שלא יהיו לכם הפתעות.

טכנאי טוב בדרך-כלל יגיע "עם כל מה שצריך", כשמדובר בתקלות תוכנה. הוא לא צריך ארגז כלים גדול - כל מה שצריך כדי לבצע את העבודה זה מחשב נייד או אפילו דיסק חיצוני קטן. כמובן, כשמדובר על תיקון תקלות חומרה לעיתים יש לקנות חלקים, וטכנאי טוב ישיג לכם את החלקים החסרים במחיר זול ויגבה מחיר רק על העבודה (ועל הזמן הנדרש כדי להצטייד בחלקים).

והכי חשוב לזכור: לא לפחד להחליף. אם אתם עובדים עם טכנאי, חברת אחזקת רשת או מעבדה ואינכם מרוצים ממנה, אז לא צריך לחכות לאסון הבא כדי להכות על חטא ולחטוף מכה בכיס. מחיר הוגן ושירות טוב, בסופו של דבר, הם שני הדברים שעליכם לחפש גם במקרה הספציפי הזה. תיקון מחשבים לא צריך להיות עסק מסובך מדי או כזה שכרוך בפשיטת רגל וכאב לב.

המאמר מוגש באדיבות בלוג המקצוענים, בלוג צרכנות ו-DIY המוקדש לעיצוב, טיפוח ותחזוקת הבית. הבלוג מציע מאמרים, מדריכים ופוסטים קצרים, עם טיפים, עצות, מידע צרכני מגוון, ומדור שאלות ותשובות שמאפשר לכם להשתתף. 


תוכלו לקרוא בבלוג על כל נושא שקשור לסביבת המגורים שלכם וכל מה שנמצא בה - מהתמודדות עם שיערות חתולים, דרך צביעת רהיטים או פתרונות אחסון ועד תיקון מחשבים.


מאות אלפי גולשים כבר מגיעים בכל שנה לאתר המקצוענים, כדי לקבל המלצות על בעלי מקצוע, להיעזר במידע הצרכני שאנחנו מספקים ולעיין במחירונים שלנו.


בלוג המקצוענים נועד להוסיף רובד נוסף לפעילות המקוונת הזו. מטרת הבלוג היא להעשיר אתכם ואותנו במידע מועיל, טיפים ורעיונות שקשורים לעיצוב הבית וריהוטו, שיפוצים ותיקונים, ניקיון ותחזוקה שוטפת.


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב