דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


21 יום מאסר בפועל לנהג שנמלט משוטרים 

מאת    [ 27/01/2010 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 1988 פעמים ]

אחר

ת"ת 14872/08, מדינת ישראל נ' ד. ירון

כב' השופט אברהם טננבוים

 

12.11.2009

העובדות:
1. הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות של אי ציות לאות עצור, אי מתן זכות קדימה, אי ציות לתמרור, ונהיגה ברכב ללא רישיון לרכב תקף.
2. בתאריך 14.8.08 רכב הנאשם על קטנוע מסוג "פאן יאנג" ברח' דולצ'ין בירושלים. הנאשם נתבקש לעצור לצורך בדיקה שגרתית ולגשת לשוטר הנמצא מהנאשם במרחק כ- 2 מטרים ממנו. לפתע הנאשם החל לנהוג במהירות גבוהה בניסיון לברוח מהשוטר. על אף שהשוטר אותת לו לעצור הנאשם המשיך לנסוע תוך כך שהוא לא מציית לתמרור עצור שהיה במקום ונכנס לצומת במהירות גבוהה עד כדי כך שכמעט התנגש ברכב אחר. לאחר התחקור והבדיקה התברר כי לנאשם לא היה רישיון רכב תקף וזו הסיבה שברח על קטנועו.

החלטה:
1. מחקרים בחו"ל הוכיחו כי ישנו סיכון רב במרדפים. ככלל ניתן לומר שאחוז גבוה של המרדפים מסתיים בתאונת דרכים ולדאבוננו לעיתים גם בתאונה קטלנית. סיכון זה של המרדפים, מביא בהכרח לבדיקה של המדיניות הנוהגת לגבי מרדפים משטרתיים. כמו תמיד יש למצוא איזון בין הסיכון המיידי שבעריכת מרדף, לבין הסיכון שבאי ביצועו. דומה שיקשה לתת תשובה חד משמעית והנסיבות הקונקרטיות של כל מקרה ומקרה צריכות להכריע.
2. מן הראוי הוא ששום נהג לא יהרהר אפילו על אפשרות זו של בריחה. יש הכרח ליצור אווירה שבה יהיה ברור לכל נהג/ת כי הדבר החמור ביותר מבחינת החוק והציבור הוא להימלט מהמקום או אפילו לנסות להימלט.
3. לכך יש להוסיף שהנאשם נהג בקטנוע. כידוע, קשה הרבה יותר לעצור כלי רכב דו-גלגליים. אלו זריזים, מהירים, וקלי תמרון יחסית לכלי רכב רגילים. דווקא אולי בכלי רכב מסוג זה יש להחמיר. ושוב, כדי למנוע מנהגים את הפיתוי לברוח.
4. מכל אלה עולה מסקנה אחת. מדיניות הענישה צריכה להיות קשה כלפי נהגים נמלטים, וזאת לא רק משום כבודם של השוטרים כמייצגי הציבור. יש צורך במדיניות נוקשה בעיקר בשל הסיכון הבטיחותי החמור שכל מרדף משטרתי גורם. מי שנמלט ברכבו וגורם לניידות לרדוף אחריו מסכן את חיי הזולת, כפשוטו. נוסיף עוד כי לאור התגברותם של מקרי בריחה לאחרונה, מתגבר הצורך בהחמרה מעין זו.
5. אין נסיבות מיוחדות שיוכלו להתמודד עם חומרת העבירה והאינטרס הציבורי שבהרתעתה. דינו של הנאשם נגזר למאסר בפועל לתקופה של 21 יום. היות ומדובר במאסר קצר וסמלי שמטרתו גינוי והרתעה, אין מקום לעבודות שירות.

את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב