דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרך לסיום חיי חברה לאור חוק החברות היא ע''י פירוקה להבדיל ממחיקתה 

מאת    [ 27/01/2010 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 2570 פעמים ]

מסחרי

בש"א 611/09, יהודה יוסף נ' רשות התאגידים - רשם החברות

כב' השופט עאטף עיילבוני

15.12.2009

העובדות:
1. ביום 10/3/1999 הגיש המבקש לרשם החברות בקשה למחיקת החברה "משק חלב יוסף יהודה בע"מ" (להלן: "החברה"), אחר שהחברה הפסיקה את פעילותה. ביום 16/5/1999 נמחקה החברה מפנקס החברות. באותה עת המבקש לא היה ער לכך שטרקטור שעמד בחצר ביתו, עודנו רשום על שם החברה. משנמכר הטרקטור, ונתברר כי לא ניתן להעביר בו את הבעלות עקב מחיקתה של החברה, פנה המבקש לבית המשפט ביום 16/10/2008 בבקשה שיורה על ביטול מחיקתה של החברה, כדי שניתן יהיה לחתום ולהעביר את הבעלות בטרקטור לקונה. הבעלות בטרקטור הועברה במשרד הרישוי, ולטענת המבקש הושלמו בכך כל הפעולות שלצורך ביצוען נדרשה החייאת החברה. לפיכך פנה המבקש בשנית לבית המשפט על מנת שיבטל את החייאתה של החברה, ויורה על מחיקתה מפנקס החברות. המשיב, רשם החברות, מתנגד לבקשה, ודורש פירוק החברה תחת מחיקתה.

החלטה:
2. סעיף 368 לפקודת החברות, שאפשר מחיקה מינהלית של חברה מפנקס החברות, בוטל בסעיף 367 לחוק החברות, ולא נקבע סעיף אחר בחוק תחתיו. כלומר, בשונה מפקודת החברות, חוק החברות אינו כולל מנגנון של מחיקה מינהלית מפנקס החברות. כך איפוא, לפי חוק החברות (וסעיפי פקודת החברות שנשארו בתוקף) הדרך היחידה לסיום חייה של חברה הינה דרך פירוקה.
3. אמנם, לפי סעיף 367(א)(3) לחוק החברות, ימשיך סעיף 369 לפקודה לחול לגבי חברות שנמחקו בטרם חקיקתו של חוק החברות, ומכוחם של סעיפים אלה ניתן הצו לביטול מחיקתה של החברה דנן. עם זאת, משבוטל סעיף 368 לפקודת החברות, נעדר רשם החברות סמכות להורות על מחיקת חברה. על כן, ההליך הנכון האפשרי על פי הדין כיום לחיסולה של חברה, הנו אך ורק בדרך של פירוקה.
4. בכל מקרה אין מקום להורות, כפי שיטת המבקש, על ביטול הצו שניתן ביום3/12/2008, ובכך "להשיב מצב לקדמותו". משניתן הצו, ומחיקת החברה בוטלה, ופעולות בשם החברה אף בוצעו לאחר החייאתה, אין להורות על ביטול הצו באופן שהחברה תיחשב שוב כמי שנמחקה מפנקס החברות. משניתן הצו, והחברה הוחזרה לפנקס החברות, הדבר הוא בבחינת מעשה עשוי, ובקשה לביטול הצו איננה הדרך הראויה לגרום לבטלותה של ההחייאה, אלא - כאמור - הדרך היא בהליך של פירוק החברה.
5. ככל שתוגש בקשת פירוק מרצון, בית המשפט מצפה מרשם החברות לסייע בידי המבקש בהליך פירוק החברה ככל הניתן, כך שיסתיים במהירות האפשרית ובעלויות מינימאליות.
את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!

http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב