דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קונים מזגן? כך תחסכו כסף! 

מאת    [ 27/01/2010 ]

מילים במאמר: 739   [ נצפה 2237 פעמים ]

קונים מזגן? כך תחסכו כסף!

אם נמאס לכם מהחום הכבד, והחלטתם לרכוש יחידת קירור ניידת, כמו מזגן אוויר נייד או מצנן, בוודאי שאלתם את עצמכם מה ההבדל בין המוצרים, ואיך תוכלו להוציא מהם את המיטב.

 

חם, חם. מתקרר, מתקרר....

למרות שמקררים ניידים כאלו שימושיים במגוון רחב של מצבים, בעיקר כחלופה למזגנים המותקנים על הקיר או בחלון או אפילו כתוספת -  יש להשתמש בהם ולהתקין אותם בצורה הנכונה. העובדה שהם גם מאוד יעילים מבחינת צריכת אנרגיה, הפכה מקררים ניידים למצרך מאוד מבוקש בארצות חמות כמו ישראל. עם זאת, על מנת לוודא שאתם פועלים בצורה הנכונה, להלן חמשת השגיאות הנפוצות ביותר בבחירת יחידת קירור.

 

1. רכישת הסוג הלא מתאים

לעיתים קרובות הרבה אנשים מחליפים בטעות את המונחים מיזוג אוויר נייד ומצנן אוויר. למרות ששני הסוגים של המקררים הניידים הללו מבצעים את אותה פעולה - מורידים את טמפרטורת האוויר – הם עושים שימוש בשיטות קירור שונות לחלוטין, אשר כל אחת מתאימה לסוגים מסוימים של סביבה. אם ברצונכם למקסם את התועלת שאפשר להשיג מיחידת הקירור שרכשתם, עליכם לדאוג שהיא תתאים לסביבה בה אתם עומדים למקם אותה. כך למשל, כדאי לכם למקם מצנן במקום יבש עם לחות גבוהה. לעומת זאת, דרך הפעולה של מזגנים הופכת אותם לעדיפים בסביבה של רמות לחות מתונות.

 

2. חישוב שגוי של גודל החדר

רוב הדרכים לרכישת יחידות קירור ניידות משלבות חישוב של גודל החדר אל מול עוצמת ויכולת הקירור של המקרר. עם זאת, יש לקחת בחשבון, שיחידות קירור בעלי יכולות גבוהות, אשר ממוקמות בחדרים קטנים או מוצללים, יכולות שלא להשיג את המטרה. הסיבה היא שהיחידה פשוט תפסיק את המחזור מהר מאוד, ומצד שני כנראה לא תסיר את כל הלחות כראוי. באותו הקשר, אם מקרר נייד אינו מחזיק ביכולות המתאימות למידת החדר הנדרשת, היחידה כמובן לא תקרר כראוי את האזור.

בשורה התחתונה, גודל המקרר לו אתם זקוקים תלוי באזור בו אתם מקררים: אזור עם שמש, אזור מוצלל, מטבח, חדר פרטי וחשוך וכו'. הנתונים הטכניים של המקרר הרצוי אינם מספיקים על מנת להתאים אותו ולייעל את עבודתו.

 

 

3. התעלמות מדירוג יעילות האנרגיה

אם גם אתם חושבים, שמדדים לא נועדו לשימוש לקוחות פרטיים, תופתעו לגלות כמה כסף זה יכול לחסוך לכם. דירוג יעילות האנרגיה, או EER - תפקידו למדוד את יעילות מערכת הקירור, כאשר הטמפרטורה החיצונית היא ברמה מסוימת – בדרך כלל 95 מעלות פרנהייט.

המשמעות של המדידה הזו עבור צרכנים כמונו היא חיסכון בצריכת האנרגיה.

בהרבה מאוד מקרים בחירה של מערכת קירור שנייה, על ידי קניה של יחידה בגודל המתאים, תחסוך מאות שקלים בחשבון החודשי. לכן, קחו לכם התייעצו עם אנשי מקצוע, בשאלה מהו דירוג ה-EER אשר מציע המקרר הרצוי, ובחרו אותו בהתאם.

 

4. לא דואגים לאוורור

כמעט כל מזגן אוויר נייד, אותו תחליטו לרכוש, זקוק לאוורור

אם דרך הקיר, החלון או התקרה. בדרך כלל מגיעים המזגנים הניידים עם ערכות אוורור, המיועדות למגוון סגנונות וגדלים של חלונות, אך יש לוודא, שהחלון בו אתם מתכוונים להתקין את מערכת האוורור, מתאים לערכה. כמובן שאם אין באפשרותכם לארגן מקום מתאים, ניתן גם לרכוש מזגן נייד, אשר לא דורש מערכת אוורור. גם כאן כדאי להתייעץ עם בעלי המקצוע לפני שלב הרכישה, על מנת שלא לבזבז כסף וזמן יקר.

 

5. לא מתאימים את המתח

אחת הנקודות החשובות ביותר ברכישת מזגן אוויר נייד קשורה אל נושא החשמל והמתח. משום שמדובר על מכשירים, הצורכים כמויות גדולות של יחידות מתח, יש להתאים את מערכת החשמל הביתית אל המזגן המיועד. יש לוודא שבבית קיים מספיק מתח חשמלי זמין עבור היחידה, על מנת למנוע קפיצת נתיך ("החשמל קפץ"). הרבה מאוד מזגנים גדולים ידרשו היערכות מחודשת של מערכת החשמל והתערבות של חשמלאי מוסמך, ויש להתחשב בפעולות הללו לפני שמגיע המשלוח של המזגן החדש.

 

לסיכום, רכישת יחידת קירור ניידת חדשה מלווה בהרבה מאוד שיעורי בית מצידכם, שמטרתם אחת: לחסוך לכם כסף, ולדאוג שהמכשיר אותו קניתם יהיה היעיל ביותר עבורכם. התייעצות עם גורמי מקצוע לפני החתימה על השיק תבטיח שלא יהיה לכם חם בגוף, ובטח שלא קר בכיס. בהצלחה!

 

אנו, ב- א. מערכות מיזוג אוויר מספקים עבורכם ייעוץ מושכל ושירות אמין בבחירת מערכת הקירור הטובה ביותר עבורכם ועבור המרחב אותו אתם רוצים לצנן.

 

צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון: 1599-597-779  או בדוא"ל: yoni_007@zahav.net.il

 

ונשמח לעמוד לרשותכם לאורך כל הדרך!

 

א.מערכות מצנני אויר מזגנים תותחי חימום http://www.hcsystem.co.ilhref="mailto:yoni_007@zahav.net.ilyoni_007@zahav.net.il">">yoni_007@zahav.net.ilיונתן.ר - מנהל מוצרטלפון : 1599-597-779פקס : 1599-597-770נייד : 050-8330888




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב