דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוכשים מצנן אוויר? הימנעו מטעויות נפוצות! 

מאת    [ 27/01/2010 ]

מילים במאמר: 658   [ נצפה 13224 פעמים ]

רוכשים מצנן אוויר? הימנעו מטעויות נפוצות!

מצנני אוויר מים הם דרך יעילה מאוד לקרר בתים ולייצר בהם לחות. למרות שמצנני אויר נמצאים בשימוש בצורה כזו או אחרת כבר אלפי שנים, מצנני אויר מודרניים הם קצת יותר מבד רטוב וחלון פתוח או מאוורר. כמו כן, עלות השימוש במצנני אוויר לא מתקרבת לעלות צריכת החשמל של מזגנים, ולכן הם שומרים על מעמדם, כמכשיר חשמלי מבוקש.

 

כיצד עובדים מצנני אוויר?

מצנני אויר עושים שימוש בטכנולוגיה פשוטה ומתח חשמלי, כדי ליצור זרימת אוויר קרה: מדובר בקופסה גדולה המכילה מניפה, שמוקפת ברפידות רטובות, וכן משאבה השואבת מים במחזוריות, כדי לשמור על הרפידות רטובות. המניפה  המוקפת רפידות רטובות מעיפה אוויר אל תוך הבית, בזמן שהאוויר החם יותר בבית נפלט החוצה דרך חלון פתוח, דלת או מאוורר. לא רק שמצנני אויר מקררים את האוויר, הם גם גורמים לאטמוספרה להיות נעימה יותר, על ידי העלאת רמות הלחות. כמו כן, שלא כמו מזגן אוויר מסורתי, בו האוויר ממוחזר באופן קבוע, מצנני אויר מביאים באופן קבוע אוויר טרי מבחוץ.

יחד עם זאת, למרות הפשטות והיעילות, למצנני אוויר יש כמה מגבלות, אשר מביאות לכך, שבחירה לא נכונה של מצננים תיצור אפקט לא רצוי. על מנת שזה לא יקרה לכם, להלן כמה שגיאות נפוצות שעושים צרכנים, שחשוב להימנע מהן:

 

1.      אי התאמה של סוג המצנן אל הסביבה

החיסרון המשמעותי ביותר של מצננים הוא חוסר האפקטיביות שלהם בסביבה בעלת לחות גבוהה. למעשה, מצננים עובדים רק באזורים בהם האוויר יבש.  הסיבה לכך היא, שמצנן אוויר, הממוקם בסביבה לחה, אינו מייצר מספיק כמות של מים מאודים, ולכן האוויר בחוץ יהיה כמעט באותה טמפרטורה כמו האוויר שעובר דרך היחידה. בנוסף, הלחות באוויר מאיצה היווצרות חלודה.

אם גם אתם משתייכים אל התושבים, אשר גרים באזור המרכז החם והלח, הרי שמזגן אוויר יתאים לכם יותר מאשר מערכת צינון.

 

2.      בחירת מצנן בגודל לא מתאים

כדי שמצנן אוויר יקרר ביעילות, יש לקחת בחשבון את גודל החדר. למרות שבחירת מצנן מעט גדול מדרישות החדר לא תגרור נזק, ניתן לייעל את עבודתו ולחסוך כסף, על ידי בחירת היחידה בגודל הנכון. אם ברצונכם לחשב זאת באופן עצמאי, עליכם לפעול על פי הנוסחה הבאה: מציאת גודל החלל ברגל מעוקב, וחלוקת המספר בשניים. התוצאה המתקבלת נקראת בז'רגון המקצועי CFM – רגל מעוקב לדקה של אוויר, אותו מסוגלת היחידה להעביר לתוך הבית.

 

3.      לא מבצעים בקרת טמפרטורה

שימו לב: מצנני אוויר אינם מסוגלים לשלוט בטמפרטורת החדר. גם אם התאמתם באופן מושלם את יכולות המצנן אל החלל, אותו אתם מעוניינים לקרר, יש לזכור כי מדובר על קירור אישי בלבד. למרות שמצנני אוויר הם חלופה יעילה למזגנים באזורים יבשים, הם תלויים מאוד בשני גורמים: הטמפרטורה החיצונית ורמת הלחות. הם אמנם עובדים בצורה הטובה ביותר בשעות החמות ביותר של היום, אך הם אינם יעילים כלל, כאשר רמת הלחות היא מעל ל-60%.

 

4.      לא מקפידים על אוורור

למרות שמצנני אויר לא זקוקים לאוורור כמו מזגני אוויר ניידים - האוויר שנדחף לתוך החדר או הבית בהחלט זקוק לסוג של יציאה, על מנת  שירחש קירור מספק. ברוב המקרים מדובר על חלון או דלת שייצרו פתח פליטה וזרימת אוויר מספקים, אך בכל מקרה, יש לשקול זאת לפני הרכישה, ולוודא כי התנאים אכן מתאימים.

 

לסיכום, מצנני אוויר יכולים להיות פתרון יעיל ומשתלם עבור חתך גדול מאוד של אנשים. עם זאת, חשוב לזכור, כי יש להתאים את סוג ואופי השימוש אל המצנן הרצוי, על מנת להבטיח פעולה חסכונית יעילה לאורך זמן.

 

בחירת מזגן נייד או מצנן אוויר המתאים גם לגודל החדר וגם חסכוני בחשמל דורשת ידע רב וניסיון.

 

אנו, ב- א. מערכות מיזוג אוויר מספקים עבורכם ייעוץ מושכל ושירות אמין בבחירת מערכת הקירור הטובה ביותר עבורכם ועבור המרחב אותו אתם רוצים לצנן.

 

צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון: 1599-597-779  או בדוא"ל: yoni_007@zahav.net.il

 

ונשמח לעמוד לרשותכם לאורך כל הדרך!

 

א.מערכות מצנני אויר מזגנים תותחי חימום http://www.hcsystem.co.ilhref="mailto:yoni_007@zahav.net.ilyoni_007@zahav.net.il">">yoni_007@zahav.net.ilיונתן.ר - מנהל מוצרטלפון : 1599-597-779פקס : 1599-597-770נייד : 050-8330888




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב