דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


'פוליטיקה של כנופיות' 

מאת    [ 26/01/2010 ]

מילים במאמר: 730   [ נצפה 2023 פעמים ]

'פוליטיקה של כנופיות'  /  נמרוד נוי

26/1/2010

במדינת ישראל מתקיימת לה כיום סוג של פוליטיקה שניתן לכנותה בשם 'פוליטיקה של כנופיות'. יש את כנופיית נתניהו, ישנה כנופיית ברק, ולאחרונה מצטרפת אליהם אחר כבוד גם כנופיית ציפי ליבני. כנופיות על שום שיותר ויותר מתבהרת לה תמונה עגומה וקשה בה שלושת המוסקיטורים האלו מוכנים להקריב את 'האמא שלהם' כדי להגיע לראשות הממשלה. מבחינתם המטרה מקדשת את כל האמצעים. והתוצאה הבולטת ביותר של מציאות זו היא פגיעה אנושה ביסודות הכי בסיסיים של הדמוקרטיה והחיים הפוליטיים והציבוריים  בתוכנו, ובסופו של דבר פגיעה בחוסנה ובטחונה של המדינה.

שני דברים טובים עומדים לה למדינה וניצבים כחומה בצורה אל מול תהליכי ההתאבדות העצמית שמייצרת פוליטיקת הכנופיות בישראל. הראשון, הן הכתפיים הרחבות של האבות המייסדים, שעליהן אנו ממשיכים ונישאים עדיין, אשר יצרו כאן תשתית מדהימה שהצעידה את מדינת ישראל להשגים היסטוריים. והשני, היא איכותם המופלאה של אזרחי מדינת ישראל וכלל החברה האזרחית בה שבשכל טוב, בכישרון ובמרכיבים חיוביים רבים אחרים עדיין דואגים שכל הטוב שנוצר כאן עד היום לא יקרוס לנו לפתע לנוכח הצונמי הפוליטי השותף אותנו בימים אלה.

הסתת הציבור והדחתו, בריחה מאחריות, והתנהלות כושלת בכל המימדים הן יסודותיה של אותה שיטת הכנופיות שהתבססה לה בדורנו בפוליטיקה הישראלית. השימוש השלילי והשקרי במונח 'טובת המדינה' הוא דוגמה מצויינת לכך. תחת כותרת זו אפשר לעשות את כל הרע והבלתי נכון ובלתי ראוי במדינה הזו. בעיקר הדבר מקבל ביטוי בהרס מוחלט של המערכת הפוליטית.

כבר מזמן לא מתקיימים חיים פוליטיים אמיתיים בישראל. כבר מזמן הפוליטיקאים הלאימו את הפוליטיקה והמדינה אכלה אותה לארוחת הבוקר. והמפלגות הן לא יותר מאשר אמצעי להקפצת הפוליטיקאים לכנסת ולממשלה. מסגרות ריקות מכל תוכן ומשמעות. הן משולות לפלטפורמות של חמורים (שזה אנחנו החברים במפלגות ולמעשה גם הציבור כולו) עליהם הם רוכבים בדרכם זו. שום דבר מיסודות החיים הדמוקרטיים שלנו לא מתקיים במערכת הפוליטית. הכל מסתכם בפריימריס ובחירות המתבססים על הסתת הציבור והדחתו ועל הקדשת התקנונים היבשים והפורמליים והבאתם לידי מדרגה אלוהית.

מי שיחפש דברים כמו 'פיתוח עוצמה של חיים דמוקרטיים' במדינה לא ימצאהם. מי שיחפש את קיומם של עקרונות חשובים כל כך בפוליטיקה, כמו 'שיתוף הרבים' ו'עדיפות עליונה לתבונה הקולקטיבית' שילך למקום אחר. דיונים מושכלים, ענייניים ומקצועיים - תשכחו מזה רבותיי. התנהלות ראויה, תהליכם איכותיים של עבודה וקבלת החלטות - לא בבית ספרנו. אחריות - הצחקתם אותנו. מה זה הדבר הזה. מי המציא אותו.

 תחת הכותרת טובת המדינה קרע ברק את מפלגת העבודה ופצלה ועלה השמיימה בסערה לממשלתו של בנימין נתניהו. הוא יכול היה להתפטר ממפלגתו ולהיות שר בטחון אצל נתניהו ולעשות זאת באופן תקני וסדור יותר, אך הוא העדיף לעשות זאת על חורבנה של המערכת הפוליטית בישראל. המחשבה שהמערכת הזו חיונית למדינת ישראל ושבלתי מתקבל על הדעת שניתן לנהל מדינה באופן איכותי בעודה על הפנים, מחשבה שכזו כלל לא עלתה בראשו הקודח מרוב שכל וחוכמה של האיש הנורא הזה.

תחת טובת המדינה מרבה נתניהו לתפלל את הציבור לדעת בדברי הבל שונים, בסיסמאות ובקלישאות למיניהם. הוא אלוף התפלול מאז הקדנציה הראשונה שלו. תחת טובה זו הוא שוקד בימים אלה להחריב את מפלגת קדימה, כי זו מלחמת כנופיות ובמלחמה שכזו הכל מותר. במקום כראש ממשלה, שמוטלת עליו אחריות לחוסנה ולבטחונה של המדינה, הוא הורס בה והורס בה. כי מי שהורס ומחריב את המערכת הפוליטית פוגע באושיות המדינה הזו.

ציפי ליבני גולשת במהרה אף היא אל עבר דפוסי הפעולה הכנופייתים האלה של הדחת הציבור והסתתו, התנהלות כושלת, ובריחה מאחריות. מי שיחפש היום בקדימה חיים פוליטים אמיתיים שילך לעזה. תחת הכובע של מנהיגות תקנונית, שבינה לבין מנהיגות אמת אין דבר וחצי דבר, היא הופכת את קדימה למטה מבוצר בחומות ובתעלות מים סביבו שאיש לא יכנס אליו. זו הממלכה שלה. והיא מתנתקת מן הציבור ומן המציאות יותר ויותר.

טפשות, טמטום, אפס תעוזת הרוח, אפס מקצוענות, אפס בכל דבר ודבר זה מה שמאפיין כיום את המערכת הפוליטית בישראל. אנרכיה ואינפנטיליזציה אין סופיים. שום טוב לא יכול לצמוח ממציאות אכזרית ונוראה שכזו. אל תתרשמו מסיסמאות. אין מאחוריהן כל אמת. ובעיקר התוצאות. התוצאות הנוראיות הנגרמות בגינה של פוליטיקת הכנופיות שהשתלטה עלינו. שום ניסיון לבנות כאן משהו איכותי. שום דבר שיכול לקדם את החיים במדינה. שום תשתית ציבורית ראויה לשמה. הכל הרס, מדבר, שממה וציה. אלה הם פניה כיום של הפוליטיקה במדינת ישראל.

אתם אינכם יודעים זאת אזרחי המדינה, אבל אנו חברי המפלגות רואים זאת יום יום. אוכלים את זאת לארוחת הבוקר. אתם חשים שהדברים אינם כשורה אבל אינכם מבינים מעיין בה לנו כל הדבר הנורא הזה. אין לכם הסבר מושכל דיו לכך. אנחנו לא נשקוט ולא נרפה עד שהתמונה כולה תצא אל הציבור והוא יתחיל לנוע ולומר את דברו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב