עמידה והליכה - איך בדיוק זה מתחיל אצל תינוק ?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

עמידה והליכה - איך בדיוק זה מתחיל אצל תינוק ? 

מאת    [ 26/01/2010 ]
מילים במאמר: 485   [ נצפה 5801 פעמים ]

 
 

עמידה והליכה – איך ומתי -

השלב הסופי של התפתחות תינוקות הוא שלב העמידה וההליכה. תינוק, לומד ורוכש את המיומנות להליכה במשך כל השלבים בהם הוא עבר קודם. לכן, ככל שהתינוק יעבור שלבים רבים יותר, כך יהיה לו יותר קל לעמוד וללכת.

איך כל שלב תורם ליכולת ההליכה ?

+שכיבה על הבטן והרמת ראש – יכולת קירוב ידיים, ותנועתיות בית חזה, מאוד חשובים ללימוד איזון ושיווי המשקל בעת מעבר לעמידה. תינוק שלא שכב על בטנו, וחזהו פתוח יתקשה להשתמש בידיו הרחוקות אחת מהשנייה, כדי לאזן את עצמו.

+התהפכות – יכולת שימוש בשרירים הצידיים אשר נמצאים בצידי הגוף. היא כלי נוסף, שבעזרתו לומד התינוק לאזן ולשמור על שיווי משקלו בזמן עמידה

+זחילת גחון – זחילת גחון, תורמת במספר דרכים ליכולות העמידה:

        1. חיזוק שרירי הגב.
      2. שיפור התנועתיות בגב, דרך מעברים בין מצבי של הזדקפות, כפיפה, ושימוש בשרירי הצד.
      3. שיפור ותיאום יכולות ההצלבה בין הידיים והרגלים.
      4. דחיפה עם כפות הרגליים.

+זחילה על שש – חוויות שיווי משקל, שהתינוק חווה בזמן שהוא זוחל. תוך כדי זחילה וטיפוס על מכשולים.

+ישיבה – חיזוק שרירי הגב, וחוויות שיווי המשקל שבהם יתנסה, עד למצב של ישיבה.

שלבי המעבר להליכה מתרחשים כך:

-התינוק מתחיל לעבור ממצב של זחילה, לעמידה על רהיטים. בשלב זה הוא עומד על אצבעות רגליו בדרך כלל.

התינוק לומד לעבור ממצב של עמידה, בחזרה למצב של זחילה, וישיבה.
התינוק מתחיל להתהלך מסביב לרהיטים.

.בזמן שהוא עומד על רהיטים, הוא מתחיל להישען על יד אחת, ולהגיע לחפצים ביד השנייה.

התינוק, מנסה להיעמד עצמאית, או בעזרת השענות או עצמאית ממצב של זחילה?( ע"י ישור רגליו והתרוממות ע"י הידיים לעמידה)

התינוק, מתחיל ללכת מספר צעדים לבד. ישנם תינוקות שילכו בתחילה הצידה, ולא לכיוון ישר. הוא נופל ומנסה שוב.

הליכה עצמאית..

התהליך מתרחש בדרך כלל בגיל שנה, לשנה וחצי. כאשר כמות החוויות, ויכולת הלמידה, וההעזה העצמית, קובעים את קצב המעבר בין השלבים.

 

מה עדיף לא לעשות: 

לא להעמיד את התינוק לפני שהוא לומד לעמוד בכוחות עצמו.

לא להוליך את התינוק לפני שהוא לומד ללכת לבד.

לא להשתמש באביזרים כגון הליכון או בימבה כדי לעודד אותו.

 השימוש באביזרים שהוזכרו, והולכתו של התינוק, לפני שהוא הגיע למצב הליכה עצמית. גורמים לכך, שהתינוק לומד להשתמש באביזרים אלו כדי לאזן את גופו. כך אנו לא עוזרים לו כי אם מקשים עליו. עדיף לתינוק שילמד בעצמו, ושיתנסה בנפילות האלו, שיחליט מתי לעבור לעמידה והליכה. כל התערבות שלנו בתהליך, במקום לעזור, פוגעת בתהליך הטבעי.

ככל שהתינוק ילמד להשתמש ביותר חלקים של גופו במהלך ההתפתחות, כך יוכל להשתמש בהם על מנת לאזן את גופו בהמשך. ככל שהתינוק לומד להיות בתנועה, חווה חוויות של נפילה, יודע ולא פוחד מהנפילה, רוכש מיומנויות של מעברים ממצבים של ישיבה לזחילה, ובחזרה לישיבה, כך יהיה בשל יותר לעמידה והליכה.

עידן דולב ודבי גרוס, ינוקט -ליווי התפתחותי לתינוקות. http://www.yanukat.net

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב