דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון מטבחים - emb 

מאת    [ 25/01/2010 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 1799 פעמים ]

תכנון מטבחים

אם המושג תכנון מטבחים נשמע לכם גדול ומאיים - דווקא כדאי שתקראו את המאמר הבא. תכנון מטבחים הוא לאו דווקא למקצוענים בלבד, כל אחד שבונה בית, משפץ דירה ישנה או משדרג את חלל המטבח יכול להתמצא בנושא תכנון מטבחים - הוא ישכיל לעשות זאת בעיקר - לאחר קריאת מאמר זה. כשניגשים לפרויקט תכנון מטבחים, יש שני דברים בסיסיים שצריך להביא בחשבון: 1. תקציב 2. אילוצים טכניים. מה שמפריד ביניכם לבין המטבח מהחלומות (או מהמגזינים) הוא התקציב שעומד לרשותכם, לרוב זהו תקציב ריאלי ומוגבל וכמובן - השטח שעומד לרשותכם (גודל החלל).

תכנון מטבחים יכול להיותפרויקט מהנה והוא יכול להיות משימה קשה ביותר תלוי איך ניגשים אליו ולמי שבוחר להנות מהפרויקט, הנה כמה טיפים חשובים למלאכת תכנון מטבחים:

1. פרקטיקה: מטבח הוא חלל עבודה ראשית כל והוא חייב להיות נוח (נוח לעבודה ונוח לאחסון). כאשר ניגשים למשימת תכנון מטבחים חייבים להיות פונקציונאליים לפני הכל.

2. אסטטיקה: נכון שאמרנו הרגע שמטבח צריך להיות נוח ופרקטי אבל מאחר ובמטבח אנו מאחסנים מזון ובמקרים רבים אף ממקמים את פינת האוכל בתוך או בצמוד למטבח, חשוב שהוא ישדר אסטטיקה.

3. בטיחות: כלל מאוד חשוב לכל העוסק במלאכת תכנון מטבחים: מאחר והמטבח הוא אחד החללים היותר "מסוכנים" בבית (יש בו גז, אש, סכינים חדות ועוד). חשוב לתכנן נכון את חלל המטבח בצורה שתצמצם עד המינימום את הסכנות - בעיקר אם יש ילדים ופעוטות בבית או לחילופין, אם מתגוררים בו קשישים.

תכנון מטבחים צריך להיעשות בצורה זהירה, חכמה ויסודית, כשמביאים בחשבון את כל הפאקטורים אבל מצד שני, לכל העוסק במלאכת תכנון מטבחים, מובטחת עבודה מהנה עם המון חופש יצירה, עם נגיעה בעיצוב ואסטטיקה. תכנון מטבחים בעצם משלב דימיון בכל המובנים, מצד אחד, דרוש חזון בכדי לדמיין איך המטבח יראה בסופו של תהליך ומצד שני, דרוש דימיון בכדי לחשוב על כל התרחישים ה"גרועים" משמע - על כל הסכנות אשר עורבות לנו בחלל המטבח - וזאת בכגי שנוכל לתכנן את המטבח בצורה חכמה ובטוחה.

תכנון מטבחים הוא פרויקט רציני אשר דורש מחשבה יסודית אולי יותר מכל חלל אחר בבית מבחינת המורכבות: החשיבות של פתחי אוורות, מתח חשמלי, חיבור לגב, מים וכיו"ב, כל הלוגיסטיקה הזו מחייבת משנה זהירות ובעיקר מחשבה לטווח ארוך. תכנון מטבחים הוא האתגר הגדול ביותר בתכנון הבית ולכן, סביר להניח שזהו השלב המאתגר ביותר. אם אתם עומדים לשפץאת הבית או שאתם בדיוק התחלתם לבנות בית חדש - זכרו את 3 הסעיפים העיקריים בפרויקט תכנון מטבחים ו- שיהיה בהצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב