דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הזמנה לשחרור 

מאת    [ 25/01/2010 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 2314 פעמים ]

‏יום שישי 18 ספטמבר 2009
הזמנה לשחרור

במה אנחנו נאחזים? למה אנחנו בכלל צריכים להיאחז במשהו? לאורך חיינו אנחנו נאחזים בדברים שונים: הרגלים ישנים, אמונות שלא משרתות אותנו, מקצוע או מעמד חברתי, דפוסי חשיבה והתנהגות לא בריאים, דאגות למיניהן, חפצים מוחשיים וחומריים, קשרים שכבר לא עובדים ועוד. אני שואל את עצמי בשביל מה? אני מניח שאנחנו מחפשים הגדרה של העצמי שלנו, אבל האמת שממנה אנחנו מפחדים כל כך, האמת שתשחרר אותנו, היא שהדברים האלה לא באמת מגדירים אותנו. זה לא באמת אנחנו.

הגעתי למסקנה שלכולנו יש פיצול אישיות מסוים, וזאת בגלל הסיבה הפשוטה שבתוך כל אחד ואחד מאיתנו יש עוד מישהו, כל אחד מכם יקרא לו בשם אחר, אחרי שהוא יזהה אותו. אחד מהשניים הוא באמת אתה, השני הוא זה שזקוק לדברים להיאחז בהם.

בסרט הנפלא "לתפוס את הרגע" יש סצנה מדהימה בה כוכב הסרט חולם שהוא עומד על גג של בניין והוא נאלץ לשחרר את הדמות השנייה שנמצאת בתוכו, הדמות שמתיימרת להגדיר אותו בעזרת כל מיני דברים בהם היא נאחזת. הם ממש נלחמים זה בזה עד שהצד האמיתי שלו בוחר, הוא לוקח אחריות ומשחרר את הדמות השנייה ליפול מהבניין אל מותה. במקום שבו אותה דמות מזויפת מתה, הוא מתעורר לחיים ונולד מחדש, זוהי לידת המודעות העצמית.

שאלו פעם את הבודהה האם הוא אלוהים וזה ענה לא. שאלו אותו האם הוא מלאך, וזה ענה שוב לא. שאלו אותו האם הוא רוח, וזה ענה בפעם השלישית לא!. לאחר מכן, שאלו את השאלה המתבקשת: אז מה לעזאזל אתה? וזה ענה להם: אני פשוט ער.

הנה מציצה לה מהחלון שנה חדשה ויחד איתה מגיעה הזדמנות נהדרת לכל אחד ואחד מכם, להשתחרר מהדאגות, מההגדרות, מהאמונות המגבילות, מהפרדיגמות השליליות, מהגישות הלא בריאות, מההרגלים המעכבים, מדפוסי החשיבה ההרסניים ובקיצור מאותה דמות בתוכם שמחפשת שליטה.

למה לנו להגדיר את עצמנו על ידי דברים אחרים מלבד היישות האותנטית שלנו, למה לנו להישאב למלחמות פנימיות ולמאבקים בלתי פוסקים בעודנו חושבים שאנחנו משיגים שליטה. אני מזמין אתכם להפסיק לחפש שליטה, אני מזמין אתכם לשחרר ולהשתחרר.

אם אתם מנהלים, שחררו את הצורך בשליטה ובקרה ועברו לגישה של הכלה והעצמה, אם אתם הורים לילדים, שחררו את הפחדים והדאגות לילדים, תנו להם לפרוח, תנו להם לגדול, הם נועדו לכך. ובכלל, שחררו את הפחדים, הדאגות, האמונות, ההרגלים, התיוגים, ההגדרות. אתם יכולים לאבד את כל מה שיש לכם בחיים האלה, אבל יש דבר אחד שאם תהיו מודעים לו, לא תוכלו לאבד כלום בעצם. הדבר הזה הוא אתם. מי אתם? את התשובה לשאלה הזו לא תוכלו לאבד.

שאלו את עצמכם: מי אני אהיה בלי הדברים האלה? בלי הדמות הזו שמתיימרת להיות אני? מי תהיו בלי זה? יכול להיות שבמקום הזה אתם "מתים", אבל אתם גם נולדים מחדש.

ידוע בטבע כי הנשר בעודו גוזל נאלץ לקפוץ מצוק גבוה מאוד, למרות שאין ביטחון לגמרי בכך שכנפיו מוכנות לעוף. "ההורים" שלו מודעים לסיכון, אבל הם מודעים גם לעובדה שבעוד הוא מזנק מהצוק, בדרך למטה, הוא שואב את הכוחות הדרושים לעוף והוא עף. הטבע מלמד אותנו המון וכדאי שנקשיב לו, לעתים קרובות אנחנו, כמו גוזל הנשרים, או לחילופין כמו "הוריו", נדרשים פשוט לשחרר!    


באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il 

באהבה ובהערכה,



יואב זילכה, מנכ"ל ומנטור ראשי.
___________________________________
Mentor Me
מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים

טל: 072-2509699 פקס: 072-2509690
נייד: 054-7929566
דוא"ל: info@mentorme.co.il
http://www.mentorme.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב