דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על הומור בתהליך קואצ'ינג (Coaching) 

מאת    [ 25/01/2010 ]

מילים במאמר: 611   [ נצפה 2130 פעמים ]

  יום חמישי 15 אוקטובר 2009 קואצ'ינג - Coaching על הומור בתהליך קואצ'ינג (Coaching)
לפני שאתחיל לדבר על ההקשר של הומור בתהליך קואצ'ינג (Coaching), אני מרגיש צורך להדגיש את חשיבותו בכלל בחיים שלנו. אני מאמין שהומור זה משהו הכרחי עבורנו בחיים כמעט כמו שהמים הם מצרך הכרחי עבור גופנו. בכל תחום ותחום בחיינו, עלינו לתת מקום לצחוק ולחיוך. הומור עוזר לנו להתמודד ביעילות אם כל מה שאנחנו עוברים בדרך. הוא משחרר מתח, הוא משפיע על רמת האנרגיה שלנו ועל מצב הרוח, הוא מגדיל את האמונה והתקווה שלנו, הוא מאפשר לנו להירגע והוא בריא מאוד ומומלץ מבחינה בריאותית. רובכם ודאי יסכימו איתי בדבר חשיבותו של הומור כחלק בלתי נפרד מחיינו, אך הייתי רוצה להדגיש את מקומו של הומור בתהליך קואצ'ינג (Coaching).

בתחום שנקרא קואצ'ינג (Coaching), היכולת של המאמן להביא הומור ל"מגרש האימונים" היא חלק בלתי נפרד מסט המיומנויות שלו. אחד הדברים החשובים בתהליך קואצ'ינג (Coaching) זה נוכחות. הנוכחות של האימון מתייחסת ליכולתו של המאמן להיות בעל סגנון גמיש, בטוח ופתוח שמאפשר לו להתמודד ביעילות עם שיחת האימון.

לאחר שהבנו איך קואצ'ינג (Coaching) קשור לנוכחות ומהי המשמעות של הנוכחות בתהליך קואצ'ינג (Coaching), השאלה הבאה שיש לענות עליה, היא: איך צחוק והומור קשורים לנוכחות?

ובכן, זה פשוט מאוד: צחוק והומור מחברים אותנו לרגע הזה, לנקודת ה"כאן ועכשיו". נוכחות משמעותה שהגוף, המוח, הנשמה והרגש שלנו, נמצאים כולם במקום אחד והמקום הזה נקרא עכשיו! במילים אחרות, צחוק והומור מגבירים את רמת הנוכחות של המאמן והמתאמן ורמת הנוכחות של שניהם היא מרכיב קריטי בכל שיחת קואצ'ינג (Coaching). מנקודת המבט של מתאמנים, מתאמן שמביא הומור לאימון, הוא הרבה יותר בר-אימון והוא מאפשר את אפקטיביות האימון.

בואו נתרחק רגע משיחות של קואצ'ינג (Coaching)...תנסו להיזכר בפעם האחרונה שבה צחקתם בקולי קולות, אני מדבר על אותן פעמים שבהם אתם צוחקים כל כך חזק, עד שיש לכם דמעות בעיניים מרוב צחוק והבטן כבר מתחילה לכאוב לכם. איך הרגשתם אחר כך? סביר להניח שהרגשתם שלווה, רוגע והנאה פנימית. סביר להניח שחשתם התרוממות רוח ואנרגיה חיובית. התחושות האלה יכולות לבוא ביטוי בצורה אותנטית ובמלוא העוצמה רק כשאנחנו נוכחים ברגע הזה.

אתם לא יכולים לצחוק בצורה אותנטית בעבר ובעתיד, רק ברגע הזה. גם אם תיזכרו במשהו שקרה בעבר ותצחקו בגללו פתאום (מה שיכול לקרות הרבה פעמים), אתם עדיין צוחקים ברגע הזה. פשוט מכיוון שהזמן היחיד שקיים הוא עכשיו (ראו מאמר קודם שכתבתי בנושא...), הצחוק מחבר אותנו ישירות לרגע הזה.

לנוכחות יש משמעות רבה ועצומה בתהליך קואצ'ינג (Coaching) והדרך הקלה ביותר להסביר למה היא דרך האימון בספורט. דמיינו למשל ששחיין שמתאמן לקראת האולימפיאדה מגיע ליום אימון בבריכת השחייה ("מגרש האימונים" שלו) ומתחיל לעקוב אחר הוראותיו של המאמן. הוא מתחיל לשחות בצמוד לזמנים שהמאמן מודד לו, אך הוא לא מצליח להתרכז ולפתע במהלך המשחה הראשון, הוא פתאום חושב לרגע על ריב שהיה לו אתמול עם חברתו. מבלי להיות מאמן שחייה, אני משוכנע ללא צל של ספק, שעצם היותו לא מרוכז ולא נוכח ב-100% ברגע הזה (מבחינה מנטאלית), גרם לו לאבד שניות במשחה (מבחינה פיזית).

כמו באימון בספורט גם באימון בחיים, חשוב להיות נוכחים ב-100% בתהליך קואצ'ינג (Coaching) בכלל ובכל שיחת קואצ'ינג (Coaching) בפרט. חשוב להשאיר את כל הבחוץ בחוץ ולהיות ממוקדים, מודעים, פתוחים, סקרנים ומחויבים לצמיחה והתפתחות.

מעבר להיותו תרומה לנוכחות, הומור גם משפר את המודעות שלנו והמודעות היא שם המשחק בכל תהליך קואצ'ינג (Coaching). כאשר אנחנו מביאים הומור לסיטואציה מסוימת, זה מנתק אותנו מהמעורבות הרגשית וברגע שאנחנו מתנתקים מהמעורבות הרגשית, אנחנו יוצאים מהקופסא, אנחנו מודעים לקופסא ורואים אותה. במילים אחרות הצחוק מאפשר לנו להיות ה"צופים", אנחנו לא יכולים לראות את התמונה בבירור אם אנחנו בתוך המסגרת...

אני מזמין אתכם לחייך יותר, לצחוק יותר ולחיות יותר :)

באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il

באהבה ובהערכה,



יואב זילכה, מנכ"ל ומנטור ראשי.
___________________________________
Mentor Me
מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים

טל: 072-2509699 פקס: 072-2509690
נייד: 054-7929566
דוא"ל: info@mentorme.co.il
http://www.mentorme.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב