דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיחת אימון עסקי על המנגנון הפיננסי 

מאת    [ 25/01/2010 ]

מילים במאמר: 1086   [ נצפה 2090 פעמים ]

‏יום שישי 06 נובמבר 2009

אימון עסקי

שיחת אימון עסקי על המנגנון הפיננסי

אם אנחנו בשיחה של אימון עסקי...

אם כבר אנחנו בשיחה של אימון עסקי, אני הולך לדבר על אחת התופעות המוזרות והמעניינות ביותר בעולם ההצלחה הפיננסית בפרט ובעולם ההצלחה בכלל. בחרתי לכתוב על זה בתחום של אימון עסקי מאחר והדבר הזה, יותר מכל דבר אחר, יקבע את העתיד הפיננסי שלכם. לא משנה כמה טובים תהיו בשיווק ומכירות, במשא ומתן, בניהול ומנהיגות, בהשקעות, לא משנה כמה מבריקים תהיו בכל מה שאתם עושים, יש דבר אחד שיותר מכל הדברים שהוזכרו, הוא השורש האמיתי ששולט בעתיד הפיננסי שלכם. המוחות הגדולים בעולם מדברים על זה, כל אחד קורא לזה בשם אחר, אני קורא לזה "המנגנון הפיננסי".

איך קוראים לזה המובילים בתחום של אימון עסקי?

אחד המרצים הבולטים בעולם בתחום של אימון עסקי, אימון ליצירת כסף ויזמות, טי. הארב אקר (T. Harv Eker) קורא לזה "השרטוט הפיננסי" או באנגלית כפי שזה נשמע הרבה יותר טוב- The Financial Blueprint. ג'ון אסרף (John Assaraf) המוכר מהסרט "הסוד", ואחד המאמנים הטובים בעולם כיום בתחום של אימון עסקי, קורא לזה "נקודת מערכה פנימית" (Internal Set-Point). המדענים (שאינם באים מזירת אימון עסקי) קוראים לזה באנגלית: The psycho-cybernetic mechanism.

המידע שכל מתאמן בתהליך אימון עסקי פשוט חייב לקבל

כך או כך, הדבר הזה הוא משהו שיש לכל אחד מאיתנו והוא שולט בכמה כסף אנחנו עושים, מבלי שבכלל אנחנו מודעים לזה. אני מאמין שכל אדם שבוחר לעבוד איתי בתהליך של אימון בכלל ושל אימון עסקי בפרט, חייב לקבל ממני את המידע על הדבר הזה.

מובילי התחום של אימון עסקי יסבירו זאת בפשטות

על מנת להסביר את כוונת המשורר בצורה הברורה ביותר, אשתמש בדוגמא. ולא סתם כי בא לי, מחקרים העידו שאחת הדרכים הטובות ביותר להעביר מסר חשוב לקהל היא על ידי דוגמאות. אני מניח שרובכם מכירים אדם בשם דונלד טראמפ נכון? ובכן, איך אתם מסבירים את העובדה שהמיליארדר הזה איבד את כל הונו וכעבור שנתיים החזיר שוב את כל הונו ואף יותר מכך. מובילי התחום של אימון עסקי וגם מאמנים בתחום הכסף (Wealth Coaches) יגידו לכם שההסבר הוא פשוט: המנגנון הפיננסי שלו מכוון לרמה גבוהה מאוד של הצלחה פיננסית. זה כמו "נחום תקום", הוא פשוט חוזר למצב הטבעי שלו.

שיחת אימון עסקי על ה"תרמוסטט"

לעומת זאת, כולנו שמענו לפחות פעם אחת על אדם שזכה בכמה מיליוני שקלים בלוטו והפסיד את כל הונו תוך מספר שנים. למה? כי המנגנון הפיננסי שלו מכוון לרמה נמוכה של הצלחה פיננסית. כמרצה, כמנטור וכמאמן בזירה של אימון עסקי, אני מרגיש מחויב לגלות לכם שלכל אחד מאיתנו יש מנגנון פיננסי שכזה. זה כמו תרמוסטט שנמצא בתת מודע שלנו. אצל אחד התרמוסטט מכוון על מיליארדי דולרים, אצל האחר על מאות מיליונים, אצל אחד על מיליונים, אצל האחר על מאות אלפי שקלים וכן הלאה...

אם נצא רגע מהזירה של אימון עסקי

אם נצא רגע מהזירה של אימון עסקי ונכנס לזירה אחרת של אימון, נראה שהתרמוסטט הזה עובד בצורה מאוד דומה למשקל הגוף שלנו. כולנו יודעים כמה קשה לשנות את משקל גופנו, בין אם לרדת ובין אם לעלות. מסתבר שיש איזושהי נקודה מרכזית קבועה שזה בלתי אפשרי להשפיע עליה לטווח ארוך כשפועלים ברמה הפיזית החיצונית בלבד. על מנת להשפיע על הדבר הזה, צריך לפעול ברמה הפנימית, הרמה הבלתי נראית לעין.

אם נחזור שוב לזירה של אימון עסקי

ואם נחזור שוב לזירה של אימון עסקי, המנגנון הפיננסי הזה הוא פשוט הדרך שבה אנחנו חושבים, מרגישים ופועלים לגבי כסף. זה נכון לגבי כל אדם בכל מקצוע וזה כלל לא קשור להשכלתו של אותו אדם. מה שקובע את ה-SetPoint זה תהליך של התניות (Conditioning). אנחנו לומדים מגיל צעיר איך לנהל כסף, איך לחשוב לגביו, איך להרגיש לגביו- זה יכול להיות מלווה בדאגות, פחדים, וחששות, ואנחנו עושים את זה מבלי שנדע. אונסים אותנו ושלא בכוונה, אנחנו סופגים את זה מהבית, מהסביבה ויש לכך השפעה על החיים שלנו. אנחנו מתנהגים בצורה אוטומטית בהתאם לאותן התניות במשך כל חיינו, עד ש...ועכשיו מגיעות החדשות הטובות (כן, יש גם חדשות טובות בשיחה של אימון עסקי):

מרביתם נעזרו באיש מקצוע מהתחום של אימון עסקי

עד שנשנה את זה. כן כן...לתרמוסטט הזה ניתן לעשות Reset ולקבע אותו על רמה גבוהה מאוד של הצלחה פיננסית. זה לא כל כך פשוט אבל בהחלט אפשרי והסיבה שבגללה אני אומר שזה אפשרי היא מאחר ויש אנשים שכבר עשו את זה, מרביתם נעזרו באיש מקצוע מהתחום של אימון עסקי או אישי ומה שחשוב הוא שהם הצליחו לעשות את זה. ואם מישהו במקום מסוים בעולם הצליח לעשות את זה, אז זה אומר שכל אחד יכול.

הבשורה הטובה שמגיעה בשידור חי מתוך הזירה של אימון עסקי

הבשורה הטובה שמגיעה בשידור חי מתוך הזירה של אימון עסקי היא שאתם יכולים לכוון מחדש את המנגנון הפיננסי הזה לאיזו רמה שרק תרצו. מדענים הוכיחו שניתן ליצור מנגנונים כאלה חדשים. כלומר ניתן למחוק הרגלים ישנים ושליליים, וכן אמונות מגבילות שמושרשות עמוק בתת המודע ולהחליף אותן בחדשות לגמרי.

אחת השיחות המוזרות והמעניינות ביותר בזירת אימון עסקי

אם דונלד טראמפ או ביל גייטס היו מאבדים את כל הכסף שלהם מחר, האם אתם חושבים שהם היו מוצאים דרך להחזיר אותו? ברור שכן! לכל אחד מהם יש ביטחון מוחלט ביכולת שלו להרוויח מיליארדי דולרים, ולא מדובר רק בכוח רצון או שאיפה. זה משהו הרבה יותר עוצמתי מזה, זו אמונה מוצקה כסלע, אשר מושרשת עמוק בתת המודע וזה עובד בדיוק כמו תרמוסטט. אם ניקח מהם את כל הכסף, הוא יחזור שוב- פשוט מאוד! זהו המנגנון הפיננסי- אחת השיחות המוזרות והמעניינות ביותר כיום בזירה של אימון עסקי ואימון פיננסי.


באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il 

יואב זילכה- מאמן אישי ועסקי, ומרצה. יואב הוגדר בקרב רבים כמטאור מבחינת ההישגים שצבר ביחס לגילו הצעיר. הוא בוגר BA בהצטיינות יתרה בחוג למנהל עסקים ותיירות, ומאמן אישי ועסקי מוסמך בוגר Coaching Academy. בעברו עסק בניהול בתפקידים שונים בסקטור השירותים וכן בייעוץ עסקי בתחומי התפעול והשירות. כיום הוא משמש כבעלים והמנהל בפועל של MentorMe, כמו כן כמנטור הראשי של החברה. בנוסף לכך, בבעלותו מספר עסקים ומיזמים נוספים. בגיל 22 החליט יואב להפוך לסטודנט של הפוטנציאל האנושי והחל במסע ארוך ומרתק לחקירה של הסיבות להצלחה והתעשרות.הוא הבין שזהו מסע שאולי לא ייגמר לעולם והחליט להקדיש את חייו למסע זה, מפני ששם טמונה תשוקתו הגדולה ביותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב