דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאמן אישי בשיחה על הכלה 

מאת    [ 25/01/2010 ]

מילים במאמר: 970   [ נצפה 2218 פעמים ]

‏יום חמישי 24 דצמבר 2009

מאמן אישי

מאמן אישי בשיחה על הכלה

הכלה (Encompassment) היא אחד הביטויים, ה"צבעים" והתיאורים של היחסים שבין מתאמן לבין מאמן אישי מקצועי. למה זה מעניין אתכם? מהסיבה הפשוטה שבאמצעות ההפנמה והיישום של הדבר הזה שנקרא הכלה, אתם יכולים לשפר תחומים רבים בחיים שלכם: זוגיות בפרט, מערכות יחסים בכלל, עסקים (בעיקר ההיבט של שיווק ומכירות) ועוד. מדובר בכלי תקשורתי חיוני ומטרתי במאמר זה היא לתת להכלה את הכבוד הראוי לה, הרבה מעבר לתחום המקצועי של מאמן אישי.

מעולם ה"אייקידו" לעולמו של מאמן אישי

באמנות הלחימה "אייקידו", ניתן לראות את ה"צבע" הבולט והאמיתי ביותר של ההכלה. משמעות המילה אייקידו ביפנית היא "הדרך להרמוניה עם האנרגיה". זו לא רק אמנות לחימה, אלא גם דרך חיים ופילוסופיה חברתית. כשהיריב תוקף אותך, אתה לא מחזיר לו, אלא זורם עם התנועות שלו, אתה מכיל אותו בתנועותיו.

מאמן אישי, כמו לוחם ה"אייקידו", מנתב את האנרגיה

מטרתך כלוחם היא להגן על עצמך תוך הימנעות ככל האפשר מגרימת נזק לתוקף. האייקידו מבטא תנועה זורמת ומכילה של התוקפים, הסטת כוחם וניתובו על מנת לזכות בשליטה על התנועה ולהוביל אותה. בהיותי מאמן אישי, אני משתמש באלמנטים שמזכירים את השיטה. תפקידו של מאמן אישי אינו כרוך אמנם בהגנה עצמית או במלחמות מול היריב, אך הוא בכל זאת מתנהג לעתים כלוחם אייקידו המנתב את האנרגיה למקומות הנכונים. המטרה שונה, האמצעי זהה.

מאמן אישי אינו מתנגד

כשהמתאמן מביא את האג'נדה שלו למפגש האימון ואומר: "היום אני רוצה לקדם את____", אני זורם עם האנרגיה המתהווה, אני יכול לכוון, לברר, לחדד, לוודא שמה שהוא רוצה לקדם באותו מפגש נמצא בנתיב של התוצאה הכללית שהוגדרה לתהליך. אבל מה שבטוח הוא שאני לא אתנגד לו, באנגלית נהוג לומר: What you resist persist, דהיינו "מה שאתה מתנגד לו, מתעקש עוד יותר", או What you don't let be, doesn't let you be, דהיינו: "מה שאתה לא נותן לו להיות, לא ייתן לך להיות". התנגדות זה לאו דווקא משהו חמור כמו שאתם עשויים לחשוב. מספיק שאני לא משתמש במילים שלו כחלק בלתי נפרד מהתקשורת שלי אותו, זו כבר התנגדות.

"הכלה משפרת את התקשורת שלנו עם הסביבה" (מאמן אישי)

הכלה כמיומנות, משפרת בצורה בלתי רגילה את התקשורת שלנו עם הסביבה ומהווה את אחד המרכיבים הקריטיים ביותר בהצלחה שלנו: בזוגיות, בקריירה, בעסקים, במשפחה, בחיי החברה ועוד. תחשבו כמה מערכות יחסים היו ניצלות לו אנשים היו מודעים למיומנות הזו של "ללכת עם האנרגיה המתהווה של היריב", להשתמש במילים שלו, להמשיך את דבריו ואז לזרום לדבריך, להקשיב, לקבל, להכיל את האחר ולהבינו.

מחוץ למגרש של מאמן אישי - שימוש בהכלה בעולם השיווק והמכירות

אנשי השיווק והמכירות הטובים בעולם מודעים היטב למיומנות הזו ומשתמשים בה בדרך קבע כדי ליצור תוצאות יוצאת דופן בתחומם. הם מקשיבים ללקוחותיהם, קוראים אותם, מרגישים אותם, מתחברים אליהם, זורמים עם בקשותיהם, הולכים עם האנרגיה המתהווה, משתמשים במילים של לקוחותיהם כדי להביע את מה שהם רוצים, יוצרים מערכת יחסים "עגולה" יותר עם הלקוח, נותנים לו מרחב להתבטא ולהביע את רצונותיו וצרכיו ואז מחברים את דבריו עם מה שיש להם להציע בצורה הרמונית מבלי שמורגשת התנגדות במהלך השיחה. הם כמעט ולא משתמשים במילים: "לא", "אבל" וכדומה.

קחו את הדוגמא הבאה: אני איש מכירות שמתקשר ללקוח פוטנציאלי שיכול להיות מעוניין בפוליסת ביטוח מיוחדת שאני מוכר. אני מתקשר ומציג את עצמי ואת הסיבה שבגללה התקשרתי, זאת לאחר שוידאתי איתו שזה זמן נוח עבורו לדבר (אנשי מכירות טובים יוצאים מנקודת הנחה שהם מפריעים אם לא קבעו מראש את השיחה עם הלקוח- זה אומר שהם נותנים לו את הכבוד שהם היו רוצים לקבל).

בואו נאמר שהוא אומר: "תודה לך אבל כבר יש לי פוליסה". איש מכירות גרוע יגיד לו תודה ולהתראות. איש מכירות בינוני יגיד לו כמה שהביטוח שיש לו גרוע ויתחיל לדבר ארוכות על הביטוח שהוא מתכוון להציע. שני אנשים המכירות (הגרוע והבינוני) הפסידו כרגע לקוח פוטנציאלי בגלל חוסר מודעות לתקשורת אפקטיבית ואם נדייק, אז נאמר שבגלל חוסר מודעות למיומנות ההכלה. אז איך היה מתנהג איש מכירות מצוין?

איש מכירות, כמו מאמן אישי, נדרש להכיל את הלקוח

הוא ודאי היה עונה כך: "מצוין, אנחנו פונים היום רק לאנשים שכבר יש להם פוליסה. אני שמח שיש לך פוליסה ואני מניח שבחרת בה מכמה סיבות. מה הייתה הסיבה העיקרית שהנחה אותך בתהליך הבחירה?" – זו למשל דרכו של איש מכירות טוב להכיל את הלקוח, לזרום עם דבריו, לפתוח את השיחה (במקום לסגור אותה עוד לפי שהתחילה) וללמוד מידע חשוב על הלקוח הזה- מידע שיהיה חיוני להצלחת תהליך המכירה.

מאמן אישי מכיל את המתאמן במסגרת ההתלהבות והמחויבות שלו

מאמן אישי מקצועי הוא אומן של מיומנות ההכלה וכמו לוחם האייקידו, הוא זורם עם האנרגיה המתהווה של האימון ומאפשר למתאמן להביע את עצמו ולהיות במיטבו. הוא מכיל את המתאמן במסגרת ההתלהבות והמחויבות שלו בדרך להשגת מטרותיו.

כמה טובות יותר מערכות היחסים שלנו יהיו אם נהיה מיומנים יותר בהכלה בפרט ובמיומנויות תקשורתיות בכלל? אני מאמין שהן יהיו הרבה יותר טובות. 


באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il 

באהבה ובהערכה,



יואב זילכה, מנכ"ל ומנטור ראשי.
___________________________________
Mentor Me
מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים

טל: 072-2509699 פקס: 072-2509690
נייד: 054-7929566
דוא"ל: info@mentorme.co.il
http://www.mentorme.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב