דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכלי החשוב ביותר של מאמן אישי 

מאת    [ 25/01/2010 ]

מילים במאמר: 980   [ נצפה 2192 פעמים ]

‏יום שישי 13 נובמבר 2009

מאמן אישי

הכלי החשוב ביותר של מאמן אישי

מהו הכלי החשוב ביותר בארגז הכלים של מאמן אישי?

הכלי החשוב ביותר של כל מאמן אישי הוא הקשבה. מאמן אישי מקצועי מסוגל להקשיב בכמה וכמה רמות או רבדים שמרבית האנשים לא מודעים אליהן. אתם לא תאמינו למה שאני הולך לספר לכם, אבל עד לפני לא הרבה זמן (אולי שנה...) הקשבה הייתה מדורגת מס' 1 ברשימת המיומנויות הזקוקות לחיזוק שלי. אני הייתי פשוט גרוע בזה ואני יודע את זה, בגלל שהאנשים הקרובים אליי העירו לי על זה. לא אחד ולא שניים, אלא כמעט כולם. ואותי לימדו שאם יותר משלושה אנשים אומרים לך שאתה שיכור, כנראה שיש בזה משהו.

היום אני מאמן אישי

היום אני מאמן אישי והקשבה היא אחד הכלים החזקים ביותר שלי, אני פשוט מעולה בזה. אני מאמן אישי ולהיות מאמן אישי זה אומר (בין היתר) להפוך את ההקשבה למקצוע. אני מקשיב ברמות שבחיים לא חלמתי שאגיע אליהן, ואני מספר לכם את הסיפור הזה לא בשביל להתרברב ביכולותיי, אלא בשביל לתאר לכם איך בזמן כל כך קצר הצלחתי להעביר מיומנות אחת מרשימת המיומנויות הזקוקות לחיזוק אל רשימת החוזקות שלי.

הסיפור שלי עם הקשבה מתחיל עוד לפני שהייתי מאמן אישי ב"משרה מלאה". אתם מכירים את זה שאחד או יותר מהקרובים אליכם אומרים לכם: "אוי אתה אף פעם לא תשתנה...". יש אנשים שמייחסים יותר מדי חשיבות לאופי האדם או תכונות מסוימות ורואים אותן כמשהו בלתי ניתן לשינוי. הסיפור שלי מעיד שזה לא בהכרח נכון.

הדרך שעברתי מאדם שמתקשה להקשיב, להיות מאמן אישי

בעודי כותב לכם את המאמר, אני מנסה לשחזר בראש את השלבים בתהליך הזה שהביא אותי מאדם חסר שכמעט ולא מסוגל להקשיב לאדם אחר במשך יותר מדקה רצופה, למצב שלי כיום: מאמן אישי שמבלה במצטבר כמה שעות טובות של הקשבה רצופה בכל יום. לתהליך הזה היו ארבעה שלבים שהתחילו עוד לפני שהייתי מאמן אישי.

"רגע מכריע" לפני היותי מאמן אישי

לשלב הראשון אני קורא "רגע מכריע". יום אחד החבר הכי טוב שלי פשוט ניתק לי את הטלפון בפרצוף, בגלל שהוא שם לב שאני לא איתו בשיחה. לאחר מכן, כשהתקשרתי אליו הוא נתן לי נאום זועם שפשוט נגע בי עמוק בפנים. זו הייתה נקודה מכרעת, מצב שבו אתה פשוט נגעל מעצמך. אם אני אעשה את האנלוגיה לחיים האמיתיים ולנקודה קריטית באימון שאני נתקל בה המון מתוקף היותי מאמן אישי, אלה הם אותם רגעים שבהם התסכול גובר על הנוחות. אלה הם הרגעים שאתה אומר לעצמך: "די! זה לא יכול להימשך ככה יותר".


"רגע מכריע" הוא בסיס אולטימטיבי לתחילת תהליך אימון עם מאמן אישי

לשלב השני אני קורא "החלטה נחרצת", זהו השלב שמגיע בדרך כלל מיד אחרי השלב הקודם. זהו השלב שבו ניתקתי את השיחה ואמרתי לעצמי: "יואב, מה שקרה עכשיו בחיים לא יקרה יותר. אתה הולך להיות מאמן אישי, המקשיב הכי טוב שאתה יכול להיות, כי אתה לא יכול להרשות לעצמך לא להיות כזה". עצמי שאל אותי מיד: "למה?" ועניתי לו: "כי אני רוצה להיות אדם טוב יותר, חבר טוב יותר, בן זוג טוב יותר, בן טוב יותר, אח טוב יותר וכמובן- מאמן אישי הכי טוב שאני יכול להיות"!

מאמן אישי מצוין הוא מתאמן מצוין!

לשלב השלישי אני קורא "התאמנות", זהו השלב שבו עבדתי שוב ושוב על ההקשבה שלי, בכל מקום ובכל זמן, בין אם יש אנשים סביבי ובין אם לא. זהו שלב אינטנסיבי ששילב גם קורסים שעברתי מתוקף היותי מאמן אישי וגם את חיי היומיום, החל ממדיטציה דרכה למדתי להקשיב לשקט, לעצמי ולכל מה שקיים, דרך הקשבה לסביבה ולחיים ועד ההקשבה למתאמנים שלי, בשגרת המקצוע מאמן אישי.

מהחיים של מאמן אישי אל החיים האישיים

ואז הגיע השלב האחרון שהוא מעניין מאוד. הוא מעניין כי לא ציפיתי שהוא יהיה השלב האחרון ואני מאמין שגם רבים מכם לא הייתם מצפים שהוא יהיה האחרון. אני קורא לשלב הזה "העתקה", זהו השלב שבו לאחר שמיומנות ההקשבה שלי השתפרה פלאים באמצעות היותי מאמן אישי שמאמן יותר ויותר אנשים וצובר עוד ועוד ניסיון, פשוט העתקתי את הצורה שבה אני מקשיב בחיים המקצועיים אל החיים האישיים שלי.

גם זו הייתה באיזשהו מקום נקודה מכרעת. החברה שהייתה לי באותו זמן אמרה לי יום אחד: "אני לא מבינה איך אתה מאמן אישי, אם אתה לא מסוגל להקשיב למה שני אומרת. גם עם המתאמנים שלך אתה ככה?" ואני עניתי לה: "לא, דווקא שם אני ממש טוב בזה". והיא שאלה בעצבים: "איך זה יכול להיות?" ואני עניתי בצחוק: "הם משלמים לי בשביל זה...". כמובן שזה היה רק בשביל לצחוק קצת ולהפיג את המתח. אך, לצערי זה הצחיק רק אותי...

מה שיפה בכל הסיפור הזה הוא שזוהי אנלוגיה מעולה על המון מקרים בחיים שלנו שבהם יש לנו פער בין המצב המצוי למצב הרצוי והשלבים הם אותם שלבים שעברתי בשביל להפוך ממקשיב גרוע להיות מאמן אישי שהקשבה היא הכלי החשוב ביותר שלו. השלבים הם אותם שלבים: רגע מכריע- החלטה נחרצת- התאמנות- והעתקת ההצלחה לתחומים אחרים. ואתם יודעים מה? הייתי מוסיף ואומר שלאחר השלב האחרון שצוין, מגיע שלב נוסף של התאמנות והוא לא נפסק לעולם...על אחת כמה וכמה אם אתה מאמן אישי.


באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il 

באהבה ובהערכה,



יואב זילכה, מנכ"ל ומנטור ראשי.
___________________________________
Mentor Me
מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים

טל: 072-2509699 פקס: 072-2509690
נייד: 054-7929566
דוא"ל: info@mentorme.co.il
http://www.mentorme.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב