דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאמן אישי - האם מותר לי להיות בדאון? 

מאת    [ 25/01/2010 ]

מילים במאמר: 1063   [ נצפה 2141 פעמים ]

‏יום שישי 13 נובמבר 2009

מאמן אישי

מאמן אישי - האם מותר לי להיות ב"דאון"?

בוקר של מאמן אישי...

הבוקר הייתי בחדר כושר ויצא לי להרהר קצת. יש כמה דברים שאני עושה כשאני הולך לחדר כושר: ראשית, אני מתאמן, כי זו המטרה העיקרית שלשמה אני הולך לשם. שנית, אני צופה באינטראקציות שבין מאמן אישי למתאמן, היות ויש בחדר הכושר בו אני מתאמן המון אנשים שמגיעים לאימונים אישיים עם מאמן אישי. ואני לומד המון מההתבוננות הזו מהצד. ודבר אחרון, אני חושב!

שאלה מעניינת שמפנים אל מאמן אישי

לא פעם אחת, מתוקף היותי מאמן אישי, שאלו אותי: "תגיד, אתה כל הזמן ככה?" או "אתה כל הזמן מאושר?" או " אתה כל הזמן ב-היי ?". והתשובה שלי בהיותי מאמן אישי שאינטגריטי הוא אחד מערכי היסוד שלו, היא פשוטה: "לא, לא כל הזמן, אבל רוב הזמן כן". בהתחלה, חלקם מופתעים מהתשובה ואז אני שואל אותם שאלה: "תגיד, מה אתה הכי אוהב לאכול? והם עונים, לדוגמא: "גלידה". ואז אני שואל אותם, איך הם היו מרגישים כעבור חודש ימים רצוף בו הם היו אוכלים גלידה. הם מיד מבינים שזה קרוב לודאי היה נמאס עליהם.

"All sunshine makes a desert…" (Zig Ziglar)

מאמן אישי, כמו כל אדם אחר, לפעמים יש לו רגעים של "דאון"

אני מאמן אישי ואני אומר זה בסדר להיות ב"דאון", זה טבעי, אלה הם החיים ובחיים אתה חווה רגעים מאושרים, אל מול רגעים פחות מאושרים, בין אם אתה מאמן אישי, מנטור, מורה רוחני, רב, גנדי, אופרה ווינפרי, או אפילו Zig Ziglar. מי שאומר לכם שהוא מאושר 24/7 , לטעמי הוא פשוט לא מתמודד עם החיים. אלה הם החיים ואתם יודעים מה? הרגעים הפחות טובים, הם אלה שגורמים לנו להעריך יותר את הרגעים הטובים. למעשה, הם אלה שבמובן מסוים גורמים לרגעים הטובים להיות טובים.

האושר הכי גדול של מאמן אישי

יותר מזה, בהיותי מאמן אישי אספר לכם שמחקרים מראים שלאנשים יש המון סיבות לא להיות מאושרים. מה שאני כן יכול להגיד לכם מניסיוני כאדם מאושר, מעבר להיותי מאמן אישי מאושר, זה את הדבר הבא: אושר הוא בחירה. אני בוחר כל יום להיות מאושר, אני בוחר את הגישה שלי, אני בוחר לעשות את מה שאני הכי אוהב בעולם, אני בוחר לעשות דברים שמגבירים את רמות האושר שלי, אני בוחר להקיף את עצמי באנשים שמסבים לי שמחה ואושר והחשוב מכל- אני בוחר להסב אושר לאחרים וזה נותן לי את האושר הכי גדול, אושרו של מאמן אישי.

מאמן אישי יודע מה הם ה"כפתורים" שלו

מהיותי מאמן אישי ומנטור שחי כל הזמן סביב עולם האימון, אני יודע לזהות מהר מאוד מתי אני ב"דאון" ולמה אני ב"דאון" ואני גם יודע איך לצאת מזה בצורה מהירה. כשישנה סיטואציה שבה אני ב"דאון" ואין לי שום סיבה משמעותית לכך, אני יכול להוציא את עצמי מהמצב הזה תוך דקות ואפילו לפעמים תוך שניות...אתם ודאי שואלים את עצמכם איך. ובכן, אני לא ארחיב יותר מדי ואענה בקצרה: אני שולט במצב הרוח שלי! אני יודע מה הם ה"כפתורים" שיכולים להקפיץ אותי בחזרה למצב רוח מרומם.

מאמן אישי יכול לסייע לכם בגילוי ה"כפתורים" שלכם

אחת מהתועלות הגדולות של עבודה אחד על אחד עם מאמן אישי, בעיקר כשעובדים יותר על רמת ההוויה (Being) או כשעובדים עם מאמן אישי המתמחה בתחום הNLP, היא הערך שתפיקו מלמידת ה"כפתורים" שלכם. ה"כפתורים" שלכם יכולים להיות בשפה, בקול, בטון הדיבור, בשפת הגוף, בהבעות הפנים, בברק שבעיניים, בצורת ההליכה, בתחושה, בשמיעה, בראייה, בריח או במישוש.

נסו לחשוב מה קורה לכם כשאתם במצב מרומם, בחלק או בכל האזורים שציינתי. איזה תנועה אתם עושים עם הידיים? איזה טון דיבור יש לכם? האם אתם מחייכים? האם יש שיר שכשאתם שומעים אותו, אתם מיד מרגישים טוב יותר? ככל שאתם יותר מודעים למצב הרוח שלכם, ול"כפתורים" שמפעילים מצב רוח מרומם אצלכם, כך גוברת רמת השליטה שלכם באושר שלכם וכך גוברת היכולת לצאת ממצב של "דאון" תוך שניות או דקות.

מאמן אישי - רגש מגיע גם מתנועה

מכיוון שמצב רוח הוא רגש מסוים, ורגש מגיע מתנועה (Emotion comes from Motion), אחת הדרכים להשפיע בצורה מיידית על מצב הרוח שלכם, הוא על ידי הגוף שלכם, על ידי תנועה מסוימת. יש עוד המון דרכים שבאמצעותן ניתן להשפיע בצורה מהירה על מצב הרוח ולעבור מ"דאון" לשמחה ו/או לאושר. ארחיב עליהן במאמרים נוספים בהמשך...

מאמן אישי- ההבדל בין אושר לשלווה פנימית

נקודה מעניינת שחשוב לי לציין היא שמורים רוחניים רבים מבחינים בין אושר לבין שלווה פנימית. בהיותי מאמן אישי ומנטור, אני חושב שזו בהחלט הבחנה מעניינת. אותם מורים טוענים שאושר הוא תלוי מצב ורגע, בעוד ששלווה פנימית הינה משהו שזמין לאדם המודע בכל רגע ורגע, גם ברגעים של כאב פיזי או נפשי. הם מוסיפים וטוענים כי אין טעם שהאדם יתלה את האושר שלו ואת תחושת העצמי שלו בדברים שהם ברי חלוף. אין טעם לחפש קביעות במקום בו לא נוכל למצוא אותה. ולכן, הם ממליצים להתחבר למה שהם קוראים: שלווה פנימית.

מאמן אישי - איך להגביר את רמות האושר?

אני מסכים איתם, אבל מהיותי מאמן אישי ומתאמן, הייתי מוסיף על ה"בסיס" שלהם כמה דברים נוספים בכדי לחוות חיים בריאים ומאושרים (לפחות ב-97% מהמזמן...). הדברים האלה הם: ה"כפתורים", הבחירה היומיומית להיות שמח ומאושר, הכרת תודה, הערכה עצמית, דימוי עצמי, סקס, אוכל בריא ובמידה, פעילות גופנית, מוסיקה, טבע, לעשות מה שאתה אוהב, להיות עם מי שאתה רוצה להיות וכמובן, להמשיך ללמוד ולצמוח כל הזמן. ואני בטוח שכל אחד מכם יכול להרחיב את הרשימה בדברים משלו...לחיי האושר שלכם!

מתוך: בוקר של מאמן אישי...



באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il 

באהבה ובהערכה,



יואב זילכה, מנכ"ל ומנטור ראשי.
___________________________________
Mentor Me
מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים

טל: 072-2509699 פקס: 072-2509690
נייד: 054-7929566
דוא"ל: info@mentorme.co.il
http://www.mentorme.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב