דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסחר פורקס: כיצד תשפיע החלטת הריבית על הדולר? 

מאת    [ 25/01/2010 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 2248 פעמים ]

חדשות רעות מארה"ב: נמשכת קריסת הבנקים בארה"ב כאשר בסוף השבוע סגרו הרשויות עוד 5 בנקים בפלורידה, מיזורי, ניו מקסיקו, אורגון ו-וושינגטון. בכך, הגיע מספר הבנקים שנסגרו מתחילת השנה לתשעה. שווי הנכסים הכולל של הבנקים שנסגרו מעל 3.1 מיליארד דולר והם ניהלו פיקדונות בהיקף כולל של כ-2.6 מיליארד דולר. הבנקים נסגרו כתוצאה מכך שלקוחות רבים מדי לא עמדו בתשלומי ההלוואות שנטלו מהם.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הודיע בסוף השבוע על תוכנית להגבלת פעילות המסחר של חברות הפיננסים הגדולות בארה"ב בניסיון לצמצם את היקף הסיכונים שהן נוטלות. מטרת התוכנית היא להרתיע את הבנקים מלהתרחב עד לרמה שבה גודלם יהווה סכנה למערכת הפיננסית ויפגע בתחרותיות בשוק.
 
התוכנית תגביל גם את המסחר בכספי הבנקים (נוסטרו), תאסור על בנקים מסחריים להשתמש בכספי פיקדונות המבוטחים על ידי הממשל לצורך מימון השקעות ספקולטיביות כמו אג"ח מגובות משכנתאות. התוכנית גם תאסור על בנקים מסחריים להשקיע או להחזיק בבעלות בקרנות גידור או קרנות השקעה פרטית.

אתמול לא התקיים מסחר במט"ח כאשר הדולר נסגר במהלך שישי בעלייה של 0.3% ונסחר תמורת 3.727 שקלים, אחרי שמוקדם יותר בשבוע שעבר הספיק המטבע האמריקאי להיסחר מתחת לרמת 3.7 שקלים. בנק ישראל התערב שבוע שעבר מספר פעמים במסחר במט"ח ורכש כמה מאות מיליוני דולרים

היום יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש פברואר. קונצנזוס כלכלנים בשוק מעריך כי הריבית תיוותר ללא שינוי לאור הירידה בלחצים האינפלציוניים והתחזקות השקל בתקופה האחרונה מול הדולר.

בנק אוף צ'יינה, הבנק הגדול בסין, יגייס 40 מיליארד יואן (5.8 מיליארד דולר) באמצעות הנפקת אג"ח במטרה לעמוד בדרישות הלימות ההון של הממשלה, על רקע מאמצי הממשלה לרסן זינוק שנרשם בפעילות ההלוואות בסין בעקבות התאוששות הכלכלה מהמשבר.אתמול לא התקיים מסחר במט"ח כאשר הדולר נסגר במהלך שישי בעלייה של 0.3% ונסחר תמורת 3.727 שקלים, אחרי שמוקדם יותר בשבוע שעבר הספיק המטבע האמריקאי להיסחר מתחת לרמת 3.7 שקלים. בנק ישראל התערב שבוע שעבר מספר פעמים במסחר במט"ח ורכש כמה מאות מיליוני דולרים.

בורסות אירופה השלימו את הנפילה השבועית החדה ביותר מאז אוקטובר, ונסגרו בשפל של חודש, על רקע תוכנית אובמה להגביל את נטילת הסיכונים של הבנקים בארה"ב. מניות הבנקים הובילו את הירידות. הערכות כי ממשלת סין צפויה להגביר את מאמציה לצנן את הכלכלה המקומית - מנוע הצמיחה העיקרי של התאוששות הכלכלה העולמית - תרמו אף הן לירידות בשווקים.

המסחר בבורסת תל אביב ננעל אתמול בירידות שערים חדות, ברקע לירידות החדות שנרשמו בסוף השבוע בוול סטריט. מדדי המניות בת"א נפלו במחזור מסחר גבוה - 1.68 מיליארד שקל.


הנפט נחלש ב-2% לרמה של 74.54 דולר לחבית. הנפט השלים ירידה של 4.7% מתחילת שבוע שעבר עקב ציפייה לביקושים נמוכים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב