דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כסאות | טופ פרייס 

מאת    [ 23/01/2010 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 1595 פעמים ]

כסאות

מה זה בעל 4 רגליים מעץ ואפשר לשבת עליו? בעצם, כמעט כל דבר. ישנה שאלה מוכרת לפילוסופיה שמבקשת מהתלמידים להגדיר את המילה כסאות. התלמידים חושבים וחושבים עד שהם מגיעים למסקנה, בסופו של דבר, שאין הגדרה חד משמעית למושג הזה. מה הסיבה לכך? כסאות זה מושג שהוא תלוי תרבות. זאת אומרת שאנחנו מגדירים את המילה על פי התרבות שלנו ואיך שנהוג לשבת אצלנו.

בעוד בתרבויות שונות כסאות עשויים להיות כריות רצפה שיושבים עליהן (כמו שנהוג ביפן מול שולחנות האוכל, לפחות בקלאסיקה) ובתרבויות אחרות כסאות עשויים להיות כורסאות ישיבה מרופדות שאפשר לשקוע לתוכן. ואיך אפשר להגדיר בכלל את המושג הזה. שהרי כסאות בלי רגליים או בעלות 3 רגליים חסר? וספסל הוא לא סוג של כיסא?

אם נעזוב לרגע בצד את האנקדוטה המעניינת הזאת וניגש לעניין של כסאות נכיר עולם די רחב של אפשרויות ישיבה. בעוד כסאות הן כל מה שאנחנו מייעדים אותו לישיבה המבחר מבין הכסאות הוא גדול ביותר- אפשרויות שנעות מייעוד ספציפי של ישיבה (כמו למשל ישיבה מול שולחן משרדי או ישיבה בזמן צפייה בטלוויזיה) או איכות שונה של כסאות (בין אם זו איכות החומר או איכות התמיכה שהכסאות נותנות לגב כשאנחנו יושבים). כסאות הפכו להיות מעיין בית שני עבור חלק מהאנשים, בעיקר בעידן המודרני שבו חלק מהאנשים יושבים את אותה כמות לפחות שבה הן ישנים, אוכלים ואולי שניהם ביחד.

כסאות הפכו להיות דבר מוכר, לפחות פה בארץ ישראל- כסאות נמצאים בכל מקום שאנחנו לא פונים אליו אם זו תחבורה ציבורית, ספסלי רחוב וכו' והם עברו תהפוכות והשתבחו מבחינה טכנולוגית (או לפחות ירדו במחירים אם לא עלו באיכות) ומספקים לנו, אם כך אנחנו רוצים, חווית ישיבה שלא הייתה אפשרית לפני כן. כסאות מסאג', לדוגמא, שמעבירים רטטים בכל הגוף בזמן הישיבה, לעיתים מלווים בגלים של חום, כדי להרפות גוף כואב או פשוט כדי להתענג על האפשרות. כסאות כאלה הן דוגמא טובה להתפתחות הטכנולוגית- כסאות שעושים מסאג'! מי היה מאמין בכלל לפני מאה שנה שדבר כזה אפשרי.

כסאות נועדו לתמוך בנו ולתת לגוף שלנו מנוחה אחרי מאמץ. בעוד שכיבה היא מצב הרבה יותר אידיאלי, ואפילו כריעה בעמידה (כמו שההודים נוהגים לעשות), כסאות עשויים להיות פתרון זמני (כל עוד הוא נשאר זמני) טוב למנוחה- הם מאפשרים לנו להרפות את השרירים העייפים ולחדש אנרגיה. הבעה מתחילה כשהישיבה הופכת ממורות להרגל ואנחנו מתחילים לשבת במשך כל היום (מכורח הנסיבות כמו עבודה משרדית בלתי פוסקת). העולם של כסאות הוא עולם רחב ונותר לנו רק להבין מה אנחנו רוצים ממנו ואיך אנחנו אוהבים לשבת- באיזה צורה וכמה אנחנו מוכנים להשקיע בזה. בהצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב