דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התכנסות הועדה לעינייני המפלגה בקדימה לדיון בנושא הקדמת הבחירות לראשות התנועה - כיצד אני כגורם מקצועי הייתי מתמודד עם הדבר? 

מאת    [ 23/01/2010 ]

מילים במאמר: 808   [ נצפה 1748 פעמים ]

התכנסות הועדה לענייני המפלגה בקדימה לדיון בנושא הקדמת הבחירות לראשות התנועה  -  כיצד אני כגורם מקצועי הייתי מתמודד עם הדבר  /  נמרוד נוי

22/1/2010

ביום חמישי האחרון, בשעות הערב המוקדמות שלו, התכנסה הועדה לענייני המפלגה בקדימה, בראשותו של ח"כ צחי הנגבי, במשרדי המטה המרכזי שלה בפתח תקווה, כדי לדון בדרישת כמה מחברי הסיעה בכנסת להקדים את הבחירות לראשות התנועה (הפריימריס), וזאת לנוכח הארועים האחרונים במפלגה, הנגזרים מחולשתה של יושבת ראש התנועה ציפי ליבני, וגם ובעיקר משלל כשלים מערכתיים שהמערכת הפוליטית כולה סוחבת עימה כבר שנים רבות.

לאחר כשעה הובא לידיעתו של צחי הנגבי, כי דבריי המשתתפים בדיון מועברים בזמן אמת ישירות לפרסום ב'יאללה קדימה', והוא הורה מיד על הפסקת הדיון וסגירת הישיבה. מבחינתה של 'יאללה קדימה' היא מילאה את תפקידה כעיתונות אינטרנטית לכל עניין ודבר. אך מבחינת המפלגה כארגון זה עוד ארוע חמור ביותר. שום ארגון איכותי איננו יכול להרשות לעצמו להתנהל בחוסר אמון מוחלט שכזה, בו לא ניתן לנהל כל דיון מושכל ועינייני. אך כאמור, המפלגות בישראל, וקדימה בתוכן, אינן מוכנות בכלל להכיר בכך שהן ארגונים לכל עניין ודבר, אשר עליהן לפעול על פי סטנדרטים מאוד חריפים של התנהלות ראויה ואיכותית בכל ממדיו של הארגון. אז, על מי נלין. אל מי נבוא בטענות ומענות.

עלינו להבין שהדברים הלא טובים המלווים אותנו יום יום, במפלגה ובמערכת הפוליטית כולה, הם תוצר של מציאות ארוכת שנים בה המערכת הפוליטית בישראל והמפלגות במרכזה מתנהלות באופן מחפיר שאין לו אח ורע בכל מקום אחר מחוץ למערכת הפוליטית בישראל. הזנחה דורית שכזו, שאם לא יימצא לה פתרון יסודי ולא ייעשה לה טיפול שורש עמוק, שום דבר טוב לא יעלה ויצלח בידינו מלבד גרימת נזקים והפסדים מתמשכים למדינה ולחברה בה.

לנוכח מציאות הזויה זו דליפה ישירה מדיונים פנימיים של המפלגה, עם כל חומרתם, היא דבר שניתן להבינו. במציאות נורמלית קרוב לוודאי שדליפות מסוג זה היו דבר חריג כי לא היה כל צורך בהן. אך כשלא עובדים נכון ואין אמון בין אנשים הכל כשר וראוי, ועוד מעט כולנו נמצאים על סף התהום.

במציאות תיקנית יותר אני הייתי מקיים את הדיון באופן שונה לגמריי. כגורם מקצועי, האמון על איכות תהליכי העבודה וקבלת ההחלטות במפלגה, והפועל במסגרתה להטמיע את יסודות הניהול והארגון אל תוכה, הייתי נפגש אחד לאחד עם אנשי המפתח השונים במפלגה, המבקשים להקדים את הפריימריס לראשות התנועה או מתנגדים לדרישה זו, משוחח עמם באופן אינטימי ומושכל ואחר כך מנסח בקצרה את עיקריי דבריהם לכלל נייר רקע מוקדם, שיופץ בקרב חבריי הועדה לניהול ענייני המפלגה והמזומנים אליה, לצורך הדיון הספציפי הנ"ל.

אל הנייר המוקדם הזה הייתי מצרף בסופו גם כמה הערות מקצועיות משלי היכולות לתרום לאיכות הדיון ותוצאותיו. במסגרת זו הייתי מדגיש בפני החברים, כי מנהיגות אמת - בניגוד למנהיגות תקנונית, הנשענת על תהליכים שליליים של הסתת הציבור והדחתו - איננה נקבעת בפריימריס, ומי ששואף אליה נדרש להוכיח זאת בעבודה מושכלת ואיכותית ולאורך זמן עם כל הגורמים בשטח. במסגרת מאמץ זה יהיה עליו להוכיח שהוא קורא נכון את המציאות, יורד לשורשי הדברים ומבין את שאלות היסוד שלנו כאן, ובעיקר להראות שביכולתו  לספק תשובות הולמות, מושכלות וסדורות כדי להתמודד עם הדברים. מעל לכל הוא יצטרך לפגין יכולת עבודה מעולה עם אנשים ויכולת נדירה להוביל את כל המערכות קדימה. הכרת הציבור בסגולותיו, תכונותיו ויכולותיו הייחודיות והאיכותיות של המועמד זו המנהיגות האמיתית, וכל היתר היא מכונת הרס אחת גדולה שמלבד אגו אין בה כל תרומה ממשית למפלגה ולמדינה.

הייתי מדגיש בפני החברים, כי טעות לחשוב שניתן לנהל מדינה באופן איכותי בעוד המערכת הפוליטית שלנו היא על הקרשים. הייתי מחדד את הדברים האלה וחוזר ומציין בפניהם שטובת המדינה משמעותה טובת המערכת הפוליטית, ושבלתי מתקבל על דעת לדבר על טובת המדינה כל העת ובאותו הזמן להקריב את המערכת הפוליטית על מזבחה. דיבורים בכיוון זה של הפוליטיקאים הם בחזקת הסתת הציבור והדחתו ופגיעה בערכי הדמוקרטיה שלנו.

הייתי חוזר ומדגיש בפני החברים, כי כנבחרי ציבור מוטלת על כתפיהם אחריות גדולה. עליהם להוכיח שהם פועלים בשכל טוב ובתבונה ומעל לכל בשיקול דעת מקצועי וענייני ברמה גבוהה ביותר. זו מחוייבותם לציבור שבחר בהם. עליהם להבין שכל משהו שהוא פחות מכך הוא בחזקת הפרת אמונים יסודית ובוטה שיש לתת עליה את הדין ואף יש בה יסודות חזקים של שחיתות, פגיעה ביסודות הדמוקרטיה שלנו ובסופו של דבר אף פגיעה בחוסנה של המדינה והחברה בה.

לנוכח המצב במפלגה והתנאים הקשים שנוצרו בה, אני בהחלט סבור שיש מקום לקיים פריימריס, אך יש לעשות זאת באופן מושכל ואחראי. פריימריס ללא הכלת שינויים יסודיים במפלגה משמעותם החמרת המצב והגדלת הסבירות ליצירת אנרכייה הולכת וגוברת בה בהמשך. ככך, הייתי מציע לחברים לקיים תוך שנה פריימריס לראשות התנועה בתנאי שהתנועה כולה והעומדים בראשה מתגייסים כאחד להכלת התמורות הנדרשות בה. ללא טיפול מושכל בשאלות היסוד שלנו ובמרכיבים האסטרטגיים של המפלגה שום דבר טוב לא יעלה ולא יצלח בידינו: כן פריימריס ולא פריימריס ומה שלא נרצה.

לצורך יישום התמורות הנדרשות במפלגה יהיה עלינו להקים בתוכה גוף מקצועי מיוחד האמון על מלאכת הדיסיפלינה הניהולית על כל רבדיה וממדיה, שכל תפקידו יהיה להטמיע בתוכה את חוכמת הארגון והניהול. ללא יסודות אלה לא עשינו דבר ומה שהיה הוא שיהיה.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב